• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Garmintråden ∆

Crispie

Rolex
ja, tack gärna länk
Här har du en som är 22mm

 

Mangbang

Omega
2-Faktor
Här har du en som är 22mm

Ser riktigt nice ut, tack!
 

Crispie

Rolex
Inte så lite nöjd med denna.
PXL_20220504_122007584.jpg
 

Carez

Cartier
2-Faktor
Stör man sig inget på ringen med solpanel eller är skärmen något större än sexan så att ringen inte äter upp någon yta?


Den bästa!
Jag stör mig faktiskt lite på ringen runt, den skiftar i färg och glänser en del..
Vad jag förstår det som så har dom gjort "döytan" mindre och gjort solpanelen större.
 

Crispie

Rolex
Stör man sig inget på ringen med solpanel eller är skärmen något större än sexan så att ringen inte äter upp någon yta?


Den bästa!
Njaaeee.. ibland kanske. Men inte något jag tänker på så mycket. Jag hade klarat mig utan Solar utan problem men vill absolut ha Safir (repor i glas ger mig kalla kårar) och då sjuan bara kommer med safir+solar fick det bli så.

Solar känns i nuläget mer som en cool/kul grej - kan inte märka av att det stödjer batteriet nämnvärt men ändå kul att efter en dag i solen se hur många lux man dragit in 😃

Garmin lär fortsätta utveckla det dock så om några år fungerar det säkert ännu bättre.
 

NiklasF

KS Explorers Club
2-Faktor
Nu har jag haft min Instinct 2S i ett dygn och har hunnit testa några av funktionerna. Man kan väl säga att det har hänt en hel del sedan jag senast ägde en träningsklocka (2018). Och då är jag fullt medveten om att det finns betydligt värre modeller än den här.

Klockan känns jättebra på handleden och det är kul att använda den. Till er lite mer erfarna användare har jag två frågor:

1. Går det att skapa het egna urtavlor? Jag har hittat hur man väljer bland befintliga samt hur man byter enskilda informationsmängder i dem.

2. Finns det någon någon träningsprofil i klockan som motsvarar snabbmarsch? Alltså löpning med extra vikt; 22-23 kilo ryggsäck i mitt fall.

09B7DC11-89FE-4306-ADA8-04F1F7566734.jpeg
 

Carez

Cartier
2-Faktor
Nu har jag haft min Instinct 2S i ett dygn och har hunnit testa några av funktionerna. Man kan väl säga att det har hänt en hel del sedan jag senast ägde en träningsklocka (2018). Och då är jag fullt medveten om att det finns betydligt värre modeller än den här.

Klockan känns jättebra på handleden och det är kul att använda den. Till er lite mer erfarna användare har jag två frågor:

1. Går det att skapa het egna urtavlor? Jag har hittat hur man väljer bland befintliga samt hur man byter enskilda informationsmängder i dem.

2. Finns det någon någon träningsprofil i klockan som motsvarar snabbmarsch? Alltså löpning med extra vikt; 22-23 kilo ryggsäck i mitt fall.

09B7DC11-89FE-4306-ADA8-04F1F7566734.jpeg
Jag kan eventuellt svara på fråga 1.
Sist jag ägde en Instinct så fick man hålla sig till dom förinstallerade urtavlorna.
 

acce1999

Patek
2-Faktor
Nu har jag haft min Instinct 2S i ett dygn och har hunnit testa några av funktionerna. Man kan väl säga att det har hänt en hel del sedan jag senast ägde en träningsklocka (2018). Och då är jag fullt medveten om att det finns betydligt värre modeller än den här.

Klockan känns jättebra på handleden och det är kul att använda den. Till er lite mer erfarna användare har jag två frågor:

1. Går det att skapa het egna urtavlor? Jag har hittat hur man väljer bland befintliga samt hur man byter enskilda informationsmängder i dem.

2. Finns det någon någon träningsprofil i klockan som motsvarar snabbmarsch? Alltså löpning med extra vikt; 22-23 kilo ryggsäck i mitt fall.

09B7DC11-89FE-4306-ADA8-04F1F7566734.jpeg
2. Jag använder mig av ”trail running” eller ”vandring” när jag roar mig med ”speed hiking”. Men jag nöjer mig med kanske max 5 kilo på ryggen… dvs inga övernattningar för mig.

Kolla om du har dessa profiler på klockan. Jag har ingen Instinct själv.
 

NiklasF

KS Explorers Club
2-Faktor
2. Jag använder mig av ”trail running” eller ”vandring” när jag roar mig med ”speed hiking”. Men jag nöjer mig med kanske max 5 kilo på ryggen… dvs inga övernattningar för mig.

Kolla om du har dessa profiler på klockan. Jag har ingen Instinct själv.
Jag har båda profilerna. Får utforska dem lite mer framöver.
 

Mangbang

Omega
2-Faktor
Ser riktigt nice ut, tack!
Här har du en som är 22mm

Blev bra, tack för tips! Inget ”gap” heller mellan band och klocka 🙏🏼
 

Bilagor

  • image.jpg
    image.jpg
    372 KB · Visningar: 23

Agnby⌚

Rolex
Kul att du hittat rätt!

Tränar du mycket? är det hälsodatat du gillar att följa? Eller vad är din 'grej' med Garmin?
Först var den ju tänkt till träning men just nu tränar jag inte alls pga utbygge av hus 😀
Men jag hittade några andra fördelar med klockan.

1: Notiser med vibration vilket gör att mobilen varit helt ljudlös sedan december!

2: Alarm med vibration vilket medfört att jag inte vaknat av någon jobbig signal sedan december!

3: Fantastisk batteritid jämfört med alla andra tillverkare.

Dessa tre fördelar överspeglar allt och att den går att ha till alla sorters tänkbara aktiviteter är bara en bonus.

Den är dessutom snyggare och större än andra smartklockor 😁
 

Crispie

Rolex
Först var den ju tänkt till träning men just nu tränar jag inte alls pga utbygge av hus 😀
Men jag hittade några andra fördelar med klockan.

1: Notiser med vibration vilket gör att mobilen varit helt ljudlös sedan december!

2: Alarm med vibration vilket medfört att jag inte vaknat av någon jobbig signal sedan december!

3: Fantastisk batteritid jämfört med alla andra tillverkare.

Dessa tre fördelar överspeglar allt och att den går att ha till alla sorters tänkbara aktiviteter är bara en bonus.

Den är dessutom snyggare och större än andra smartklockor 😁
Finns mycket att gilla och det där är ju tre, av en mängd övriga, bra anledningar.
 

Mattias71

Omega
Jippi vad glad man blir när man beställt lite armband, och får veta att bandstiften sitter fast. Garantin gäller tydligen inte om man plockar bort dom och ersätter med fjädrar stift.
Fenix 7s
 

acce1999

Patek
2-Faktor
Jippi vad glad man blir när man beställt lite armband, och får veta att bandstiften sitter fast. Garantin gäller tydligen inte om man plockar bort dom och ersätter med fjädrar stift.
Fenix 7s
Kolla på Garmins användarforum (forums.garmin.com). Har skrivits en del om det där på Fenix 7-forumet. Stifthålen och stiften är lite större, så det är tydligen inte så att man kan klippa dem och ersätta med standardstift. Stiften från 6-serien verkar dock funka.

Men prova att ta bort nuvarande stift mha en mattkniv eller rakblad. Dessa kan gå att få in i den springa som ändå finns. Då förstör du varken stift eller garanti. Men helt klart pilligt.

En god anledning att inte ha stift med skuldror är att t ex natoband, eller mjuka band kan gripa tag i skuldrorna och så släpper stiftet under aktivitet. Dvs klockan ramlar av. Har hänt mig vid några tillfällen med en Suunto.

Men jag förstår frustrationen, att det blev svårt att byta band. Ska säga att jag själv inte har vare sig en Fenix 6 eller 7, så jag kan inte bidra med egna erfarenheter just här.
 

speffy

Cartier
2-Faktor
Fick hem nya Epix 2 sapphire idag, kändes riktigt bra tills jag skulle byta band och inser att det inte verkar gå att få av bandstiften. :banghead:
Känns lite som en dealbreaker för mig då jag inte tidigare gillat Garmins OEM band så funderar på att försöka returnera den.
Tänkte höra om någon har några schyssta aftermarket band som funkar utan att ta av bandstiften då jag annars gillar klockan.
 

Mattias71

Omega
Fick hem nya Epix 2 sapphire idag, kändes riktigt bra tills jag skulle byta band och inser att det inte verkar gå att få av bandstiften. :banghead:
Känns lite som en dealbreaker för mig då jag inte tidigare gillat Garmins OEM band så funderar på att försöka returnera den.
Tänkte höra om någon har några schyssta aftermarket band som funkar utan att ta av bandstiften då jag annars gillar klockan.
Kan detta vara något?
SEK 31.83 53%OFF | 20mm 22mm 26mm Quick-Fit Metal Watch Band Adapter for Garmin Fenix 6X Fenix 6 6S 5X Fenix 3 All models Easy Fit Buckle Connector

Jag beställde dessa nu till min 7s.
SEK 25.94 35%OFF | YAYUU 26 22 20mm Nylon Strap For Garmin Fenix 6 5 6S 6X Pro 5X 5S Plus/Forerunner 935/Enduro Hook and Loop Quick Dry Watch Band
 

speffy

Cartier
2-Faktor
Kan detta vara något?
SEK 31.83 53%OFF | 20mm 22mm 26mm Quick-Fit Metal Watch Band Adapter for Garmin Fenix 6X Fenix 6 6S 5X Fenix 3 All models Easy Fit Buckle Connector

Jag beställde dessa nu till min 7s.
SEK 25.94 35%OFF | YAYUU 26 22 20mm Nylon Strap For Garmin Fenix 6 5 6S 6X Pro 5X 5S Plus/Forerunner 935/Enduro Hook and Loop Quick Dry Watch Band
Tack för tipset.
Jag beställde faktiskt också två liknande band från Aliexpress från en annan säljare så klockan fick stanna trots allt :)
 
Topp