tack, ska kolla upp om den passarKör den här till min Epix och är väldigt nöjd! Ska vara samma mått.
Nylonband
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
tack, ska kolla upp om den passarKör den här till min Epix och är väldigt nöjd! Ska vara samma mått.
Nylonband
Här har du en som är 22mmja, tack gärna länk
Ser riktigt nice ut, tack!Här har du en som är 22mm
Fenix 5/Fenix 6 Klockarmband, 22mm Nylon Armband Ersättningsband för Fenix 5/Fenix 6/Fenix 5 Plus/Fenix 6 Pro/Forerunner 935/945/Huawei Watch GT2 Pro/GT2 46 mm/Gear S3 : Amazon.se: Elektronik
Fenix 5/Fenix 6 Klockarmband, 22mm Nylon Armband Ersättningsband för Fenix 5/Fenix 6/Fenix 5 Plus/Fenix 6 Pro/Forerunner 935/945/Huawei Watch GT2 Pro/GT2 46 mm/Gear S3 : Amazon.se: Elektronikwww.amazon.se
Vilken watch face är det?Inte så lite nöjd med denna.
Chariot B-ShockVilken watch face är det?
Stör man sig inget på ringen med solpanel eller är skärmen något större än sexan så att ringen inte äter upp någon yta?Inte så lite nöjd med denna.
Den bästa!Chariot B-Shock
Jag stör mig faktiskt lite på ringen runt, den skiftar i färg och glänser en del..Stör man sig inget på ringen med solpanel eller är skärmen något större än sexan så att ringen inte äter upp någon yta?
Den bästa!
Njaaeee.. ibland kanske. Men inte något jag tänker på så mycket. Jag hade klarat mig utan Solar utan problem men vill absolut ha Safir (repor i glas ger mig kalla kårar) och då sjuan bara kommer med safir+solar fick det bli så.Stör man sig inget på ringen med solpanel eller är skärmen något större än sexan så att ringen inte äter upp någon yta?
Den bästa!
Jag kan eventuellt svara på fråga 1.Nu har jag haft min Instinct 2S i ett dygn och har hunnit testa några av funktionerna. Man kan väl säga att det har hänt en hel del sedan jag senast ägde en träningsklocka (2018). Och då är jag fullt medveten om att det finns betydligt värre modeller än den här.
Klockan känns jättebra på handleden och det är kul att använda den. Till er lite mer erfarna användare har jag två frågor:
1. Går det att skapa het egna urtavlor? Jag har hittat hur man väljer bland befintliga samt hur man byter enskilda informationsmängder i dem.
2. Finns det någon någon träningsprofil i klockan som motsvarar snabbmarsch? Alltså löpning med extra vikt; 22-23 kilo ryggsäck i mitt fall.
2. Jag använder mig av ”trail running” eller ”vandring” när jag roar mig med ”speed hiking”. Men jag nöjer mig med kanske max 5 kilo på ryggen… dvs inga övernattningar för mig.Nu har jag haft min Instinct 2S i ett dygn och har hunnit testa några av funktionerna. Man kan väl säga att det har hänt en hel del sedan jag senast ägde en träningsklocka (2018). Och då är jag fullt medveten om att det finns betydligt värre modeller än den här.
Klockan känns jättebra på handleden och det är kul att använda den. Till er lite mer erfarna användare har jag två frågor:
1. Går det att skapa het egna urtavlor? Jag har hittat hur man väljer bland befintliga samt hur man byter enskilda informationsmängder i dem.
2. Finns det någon någon träningsprofil i klockan som motsvarar snabbmarsch? Alltså löpning med extra vikt; 22-23 kilo ryggsäck i mitt fall.
Jag har båda profilerna. Får utforska dem lite mer framöver.2. Jag använder mig av ”trail running” eller ”vandring” när jag roar mig med ”speed hiking”. Men jag nöjer mig med kanske max 5 kilo på ryggen… dvs inga övernattningar för mig.
Kolla om du har dessa profiler på klockan. Jag har ingen Instinct själv.
Kul att du hittat rätt!Garmin Fēnix 6X sapphire tog död på intresset för andra klockor och titanarmbandet tog död på intresset för andra armband
Ser riktigt nice ut, tack!
Blev bra, tack för tips! Inget ”gap” heller mellan band och klockaHär har du en som är 22mm
Fenix 5/Fenix 6 Klockarmband, 22mm Nylon Armband Ersättningsband för Fenix 5/Fenix 6/Fenix 5 Plus/Fenix 6 Pro/Forerunner 935/945/Huawei Watch GT2 Pro/GT2 46 mm/Gear S3 : Amazon.se: Elektronik
Fenix 5/Fenix 6 Klockarmband, 22mm Nylon Armband Ersättningsband för Fenix 5/Fenix 6/Fenix 5 Plus/Fenix 6 Pro/Forerunner 935/945/Huawei Watch GT2 Pro/GT2 46 mm/Gear S3 : Amazon.se: Elektronikwww.amazon.se
Först var den ju tänkt till träning men just nu tränar jag inte alls pga utbygge av husKul att du hittat rätt!
Tränar du mycket? är det hälsodatat du gillar att följa? Eller vad är din 'grej' med Garmin?
Finns mycket att gilla och det där är ju tre, av en mängd övriga, bra anledningar.Först var den ju tänkt till träning men just nu tränar jag inte alls pga utbygge av hus
Men jag hittade några andra fördelar med klockan.
1: Notiser med vibration vilket gör att mobilen varit helt ljudlös sedan december!
2: Alarm med vibration vilket medfört att jag inte vaknat av någon jobbig signal sedan december!
3: Fantastisk batteritid jämfört med alla andra tillverkare.
Dessa tre fördelar överspeglar allt och att den går att ha till alla sorters tänkbara aktiviteter är bara en bonus.
Den är dessutom snyggare och större än andra smartklockor
Kolla på Garmins användarforum (forums.garmin.com). Har skrivits en del om det där på Fenix 7-forumet. Stifthålen och stiften är lite större, så det är tydligen inte så att man kan klippa dem och ersätta med standardstift. Stiften från 6-serien verkar dock funka.Jippi vad glad man blir när man beställt lite armband, och får veta att bandstiften sitter fast. Garantin gäller tydligen inte om man plockar bort dom och ersätter med fjädrar stift.
Fenix 7s
Kan detta vara något?Fick hem nya Epix 2 sapphire idag, kändes riktigt bra tills jag skulle byta band och inser att det inte verkar gå att få av bandstiften.
Känns lite som en dealbreaker för mig då jag inte tidigare gillat Garmins OEM band så funderar på att försöka returnera den.
Tänkte höra om någon har några schyssta aftermarket band som funkar utan att ta av bandstiften då jag annars gillar klockan.
Tack för tipset.Kan detta vara något?
SEK 31.83 53%OFF | 20mm 22mm 26mm Quick-Fit Metal Watch Band Adapter for Garmin Fenix 6X Fenix 6 6S 5X Fenix 3 All models Easy Fit Buckle Connector
20mm 22mm 26mm Quick-Fit Metall Uhr Band Adapter für Garmin Fenix 6X Fenix 6 6S 5X Fenix 3 Alle modelle Einfach Fit Schnalle Stecker - AliExpress 1511
Smarter Shopping, Better Living! Aliexpress.coma.aliexpress.com
Jag beställde dessa nu till min 7s.
SEK 25.94 35%OFF | YAYUU 26 22 20mm Nylon Strap For Garmin Fenix 6 5 6S 6X Pro 5X 5S Plus/Forerunner 935/Enduro Hook and Loop Quick Dry Watch Band
YAYUU 26 22 20 mm Nylon-Ersatzarmband für Garmin Fenix 6X/6X Pro/Fenix 6/6 Pro/Fenix 6S/Fenix 5X Plus/Fenix 5 5S/Fenix 7X 7 7S/Enduro Armband - AliExpress 44
Smarter Shopping, Better Living! Aliexpress.coma.aliexpress.com