• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Garmintråden ∆

På tal om 24-7 osv. Denna har suttit på sedan 7:e mars med undantag för ett fåtal timmar då annat burits. Brukade byta 2-3 gånger om dagen tidigare. Ibland känns det tråkigt och man vill ha annat men oftast känns det bara skönt. Den är för grym denna!
PXL_20220414_073057313.jpg
”Tyvärr” samma för mig. Min Tactix Delta Solar har förpassad en speedy, smp och lite annat till avbytarbänken sen ett år tillbaks😊

Blev riktigt sugen att testa länk har garmin nylonband på mest nu. Undrar om det finns nåt som passar Deltans svarta look?
4417DC32-ED20-40FB-8D29-1FB4B5E370F1.jpeg

Det ska vara oanvänt 🙃
Normalt sett innebär distanslagen att man får kontrollera varan och se om den uppfyller ens behov så bör vara helt ok att skicka tillbaks om det är oskadat och i samma skick som när du tog emot det.

Konsumenten har rätt att undersöka varan​

Konsumenten har rätt att undersöka varan för att se vad den har för egenskaper och funktion.

Du kan ha rätt till ersättning för värdeminskning om konsumenten använder eller hanterar varan på ett sätt som inte är nödvändigt för att undersöka den. För att ha rätt till ersättning måste du vid avtalet ha informerat konsumenten om förutsättningarna för värdeminskningsavdrag och om ångerrätten.”

Normalt sett innebär distanslagen att man får kontrollera varan och se om den uppfyller ens behov så bör vara helt ok att skicka tillbaks om det är oskadat och i samma skick som när du tog emot det.
Hade gärna skickat tillbaka det och bytt men det är ju skyddsplast på vid köp och den är inte kvar. Tänkte att någon annan ville få chansen att testa med detta fin-fina erbjudande 😀

Hade gärna skickat tillbaka det och bytt men det är ju skyddsplast på vid köp och den är inte kvar. Tänkte att någon annan ville få chansen att testa med detta fin-fina erbjudande 😀
Mycket fint erbjudande men jag tror nog inte att de kräver att plasten ska vara kvar. Jag har köpt nya klockor från näthandlare där plasten varit borta (troligtvis gjort hembesök hos tidigare kund).

Mycket fint erbjudande men jag tror nog inte att de kräver att plasten ska vara kvar. Jag har köpt nya klockor från näthandlare där plasten varit borta (troligtvis gjort hembesök hos tidigare kund).
Elgiganten har väl så att man kan komma tillbaka med grejerna slängt i en ICA-påse och returnera. Krävs inget emballage eller nåt. Vet en kille som gjort så för ofta och blivit bannad 😆
Jag har slängt iväg ett mejl till Klockmagasinet idag...

Edit: killen är inte jag! 😉

Senast ändrad:
Elgiganten har väl så att man kan komma tillbaka med grejerna slängt i en ICA-påse och returnera. Krävs inget emballage eller nåt. Vet en kille som gjort så för ofta och blivit bannad 😆
Jag har slängt iväg ett mejl till Klockmagasinet idag...
Tror det löser sig😊 meddela gärna hur det gick, de har ju världens chans till lite fin reklam här.

Tror det löser sig😊 meddela gärna hur det gick, de har ju världens chans till lite fin reklam här.
Då kan jag glatt meddela att härliga KLOCKMAGASINET.SE accepterar min retur trots att skyddsplasten är borta. Vilken butik, va? 🥰
Returen har inte kommit fram än så dom kan fortfarande ändra sig 😁

Däremot hittade det andra titanarmbandet fram och det känns bättre. Oklart varför...
Mer gediget utan lufthål.

20220423_164811.jpg
20220423_164649.jpg
20220423_164633.jpg

Senast ändrad:
Då kan jag glatt meddela att härliga KLOCKMAGASINET.SE accepterar min retur trots att skyddsplasten är borta. Vilket butik, va? 🥰

Däremot hittade det andra titanarmbandet fram och det känns bättre. Oklart varför...

20220423_164811.jpg
20220423_164649.jpg
20220423_164633.jpg
Kudos! Tycker denna länk är snyggare - min personliga åsikt i frågan. 😊

Då kan jag glatt meddela att härliga KLOCKMAGASINET.SE accepterar min retur trots att skyddsplasten är borta. Vilken butik, va? 🥰

20220423_164811.jpg
20220423_164649.jpg
20220423_164633.jpg
Skönt att höra och helt rätt 👏

En grej jag tänkt på med Garmin är att bandhornen alltid är så korta jämfört med den stora boetten. Det blir således lite tallrikseffekt av det hela. Det är lika påtagligt störigt på min Forerunner. Det är nog därför jag aldrig gillar utseendet på Garmin har jag kommit fram till. Om de hade förlängt bandhornen en smula hade symmetrin förbättrats avsevärt tror jag.

En grej jag tänkt på med Garmin är att bandhornen alltid är så korta jämfört med den stora boetten. Det blir således lite tallrikseffekt av det hela. Det är lika påtagligt störigt på min Forerunner. Det är nog därför jag aldrig gillar utseendet på Garmin har jag kommit fram till. Om de hade förlängt bandhornen en smula hade symmetrin förbättrats avsevärt tror jag.
Jo, så är det ju. Men de korta bandhornen bidrar ju till att minska risken för överhäng vilket uppskattas av en person med 16.5 handleder. Säkert en av anledningarna - Stor display som kan sitta på många handledsstorlekar.

Jo, så är det ju. Men de korta bandhornen bidrar ju till att minska risken för överhäng vilket uppskattas av en person med 16.5 handleder. Säkert en av anledningarna - Stor display som kan sitta på många handledsstorlekar.
Jo, du har nog helt rätt. Och funktion måste såklart komma före form i detta fall.

Jo, så är det ju. Men de korta bandhornen bidrar ju till att minska risken för överhäng vilket uppskattas av en person med 16.5 handleder. Säkert en av anledningarna - Stor display som kan sitta på
Ja de har nog prioriterat skärmyta före bandhorn, är lite ovant ungefär som när första mobilerna utan knappar dök upp så såg det inte klokt ut🤗

Är det någon som kan tipsa om nylonband/textil/nato till Garmin Instinct?? Letat frenetiskt efter något som skulle vara schysst. Helst vill man inte ha glugg mellan klockan och bandet (no gap), men det kanske är önsketänkande. Garmins hemsida hjälper ju inte direkt och på Amazon är det väldigt blandat i recensionerna av de banden jag har hittat som t.ex. detta: Amazon (just detta är det glugg på dessutom)

Är det någon som kan tipsa om nylonband/textil/nato till Garmin Instinct?? Letat frenetiskt efter något som skulle vara schysst. Helst vill man inte ha glugg mellan klockan och bandet (no gap), men det kanske är önsketänkande. Garmins hemsida hjälper ju inte direkt och på Amazon är det väldigt blandat i recensionerna av de banden jag har hittat som t.ex. detta: Amazon (just detta är det glugg på dessutom)
Om ett band likt det jag la upp bild på på föregående sida lockar kan jag skaka fram länk, det är som ett ultrafit fast AM i 20 mm. Från Amazon. Tror de fanns i fler storlekar.

Väldigt bekvämt är rätt snyggt.
Efter en del sökande har jag hittat 20mm AM ultrafit på Amazon. Bara suttit på ett par timmar men jag gillar det. Skönt och snyggt. Original Garmin finns bara i 22 (eller 26) vad jag sett.

Edit: haha fräscht med hårstråt. Såg det efter publicering så det bjuder jag på.
PXL_20220401_091238032.jpg
PXL_20220401_091242985.jpg

Kör den här till min Epix och är väldigt nöjd! Ska vara samma mått.
Nylonband

Tillbaka
Topp