• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Garmintråden ∆

Hoppsan
IMG_1202.jpeg
Har en likadan hemma . Riktigt bra. 🙂👍
https://klocksnack.se/threads/🧸-officiella-g-shocktråden.24037/post-3760884

På steget absolut. Men vill minnas att jag läst att ju mer du kalibrerar mot löpbandet (ska ju vara samma band såklart) desto mer lär sig klockan tempo/steglängd. Men jag kanske är ute och cyklar?
Jag undrar det.
Allt bygger ju på din steglängd. Om du ställer in exakt samma hastighet varje gång och sen mäter in din steglängd, och ser till att den är rätt i klockan, då bör det också bli rätt i slutänden tänker jag. Men om du inte kör med samma hastighet på bandet alternativt ändrar på ditt steg, då blir det fel igen. Eftersom klockan inte har någonting att referera till, den kan ju inte ens mäta din steglängd, bara tro på vad den har haft att gå på tidigare.
...så kan den då lära sig själv? Tja, om du ser att den kompenserar steglängden när du ändrar manuellt efter avslutat pass, och att steglängden också bevaras av klockan, då borde det väl bli bättre över tid. Men annars inte, skulle jag tro.

Här fanns det lite mer batteri kvar då jag fått till lite mer energi. Nu ska jag hem och tvätta klockan o mig själv efter en hård arbetsdag
Blir en lugn kväll då jag gymmade imorse
1000061014.jpg
Det där är en väldigt bra kurva med tanke på ditt hårda jobb!
Fastna inte i duschen som jag gjorde, tar onödigt mycket tid när energin är låg.
Hoppas att min förkylning eller allergi eller båda kan ge sig. Måste komma igång och träna nu.

Är det stressen som tömmer ditt Bodybattery?
Ja det skulle jag säga, efter en omorganisation i höstas så har det blivit rätt mycket, så är det för alla hos oss, bara det att jag har ingen backup, jag ska dock få en sommarjobbare så att jag får ta sem I sommar, upplärningstid 2 veckor!
Jag hoppas han har en snabb inlärningskurva!👍 annars blir det väl som förra året, när jag kollade lite mail på onsdagen 3 dagar in på sem såg att det inte var nån på plats, frågade chefen hur det går, inget bra var svaret....på fredagen ringde chefen och frågade om jag kunde komma in o jobba på måndagen....det blev en sen sem I slutet på augusti istället.

Ja det skulle jag säga, efter en omorganisation i höstas så har det blivit rätt mycket, så är det för alla hos oss, bara det att jag har ingen backup, jag ska dock få en sommarjobbare så att jag får ta sem I sommar, upplärningstid 2 veckor!
Jag hoppas han har en snabb inlärningskurva!👍 annars blir det väl som förra året, när jag kollade lite mail på onsdagen 3 dagar in på sem såg att det inte var nån på plats, frågade chefen hur det går, inget bra var svaret....på fredagen ringde chefen och frågade om jag kunde komma in o jobba på måndagen....det blev en sen sem I slutet på augusti istället.
Ja när man lämnar över jobbet blir det katastrof, de där känner jag igen. Man kan helt enkelt inte ta ledigt för då rasar allt ihop😁

Jag hoppas att du får uppskattning för ditt arbete. Många arbetsuppgifter samt stress är inte bra. Jag märker av på min bodybattery hur stressen tömmer min energi men även på andningen Resperiation Rate.

Senast ändrad:
Jag brukar tänka på dig och grannbonden här när jag tycker att jag har mycket att göra....det är en ödmjukande tanke!🤗
Haha
När jag brukar bli stressad och ha mycket att göra så brukar jag alltid ringa en annan bonde jag känner som har en typ tre gånger större gård än min. När jag får höra hur mycket han ligger efter och hur mycket skulder han har då brukar det kännas lite bättre 🤓

Jag hoppas att du får uppskattning för ditt arbete. Många arbetsuppgifter samt stress är inte bra. Jag märker av på min bodybattery hur stressen har tömmer min energi men även på andningen Resperiation Rate.
Tack🙏. Kollegor och chefen har ju lite koll, och senast igår på medarbetarsamtal uttryckte chefen att hon är rädd om mig.
Alltid något😉.
Du har rätt, och det värsta är när system och organisationer är så tungarbetade att du själv inte kan påverka helt fullt ut( många omorganisationer både i Sverige och ute i världen som inverkat till detta).

Känner du att du är stressad då när batteriet dras ur? Jag tycker att jag bara är, kan tom ligga i sängen och batteriet sjunker ordentligt!
Du har rätt, det måste vara andning och puls tillsammans som gör minskningen.

Tack🙏. Kollegor och chefen har ju lite koll, och senast igår på medarbetarsamtal uttryckte chefen att hon är rädd om mig.
Alltid något😉.
Du har rätt, och det värsta är när system och organisationer är så tungarbetade att du själv inte kan påverka helt fullt ut( många omorganisationer både i Sverige och ute i världen som inverkat till detta).

Känner du att du är stressad då när batteriet dras ur? Jag tycker att jag bara är, kan tom ligga i sängen och batteriet sjunker ordentligt!
Du har rätt, det måste vara andning och puls tillsammans som gör minskningen.
Jag känner det, för är andning för hög så är stressen och pulsen också oftast men inte alltid. Man kan se i diagrammen ibland och själv känna det att pulsen är på normal nivå medan stressen är hög och ligger på samma nivå som pulsen. Kika på Wim Hof han pratar mycket om andning och hur det påverkar kroppen.

Jag känner det, för är andning för hög så är stressen och pulsen också oftast men inte alltid. Man kan se i diagrammen ibland och själv känna det att pulsen är på normal nivå medan stressen är hög och ligger på samma nivå som pulsen.
Då tror jag att du löste orsaken till mitt snabba urdragande av batteriet.....har en diagnos som påverkar hur stora andetag jag kan ta. Ska ta upp det med min läkare.
(Sen är jag ju rejält ur form nu)
Det är väldigt intressant med denna typ av klockor, vilken koll det går att ha!

Då tror jag att du löste orsaken till mitt snabba urdragande av batteriet.....har en diagnos som påverkar hur stora andetag jag kan ta. Ska ta upp det med min läkare.
(Sen är jag ju rejält ur form nu)
Det är väldigt intressant med denna typ av klockor, vilken koll det går att ha!
I min och visa Garmin finns det andningsövningar under andning, annars prova att ladda ner Wim hof i mobilen och testa så gott du kan.

Tillbaka
Topp