Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jag kör också ägg till frukost.
Evig utmaning att skala äggen efter dom varit i kylenJag kör också ägg till frukost.
Väldigt likt det jag sålde till @ironcastle men detta är nog aningen billigareDet här var faktiskt succé.
Nu har man äntligen fått en enhet som inte drar åt sig lukt och är lätt att rengöra och rejält taktisk blev den
172 gram![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ja, väldigt likt. Men är dels av stål, dels utan triangeln. Annars som sagt väldigt likt.Väldigt likt det jag sålde till @ironcastle men detta är nog aningen billigare![]()
Shit, det där kostar väl mer än en Instinct.Kaffe och te leverans
Så sjukt nöjd över den här Delta steget mellan den och T7 är väldigt litet. Skulle säga pyttelitet.
Det enda man saknar egentligen är väl led ficklampan
Avsaknaden av touchskärm på Delta gör mig ingenting använder oftast alltid knapparna ändå och det känns lite mer bättre att trycka på knappar än swipa på skärmen. Inte ofta kanske att man börjar att köpa en T7 sen köper en Delta. Men det talar väl sitt tydliga språk nu när jag är nöjd.
Bägge klockorna är grymma modeller. Tactix det är jag på nåt sätt, passar mig perfekt på gården
![]()
![]()
![]()
Räkna ut häromdagen att jag typ dricker kaffe för 1100 kr i månaden med morsan i ladugården tror vi på något sätt måste minska på detta intagShit, det där kostar väl mer än en Instinct.![]()
Bästa med denna va priset 299 kr exkl frakt och kvaliteten är faktisk braJa, väldigt likt. Men är dels av stål, dels utan triangeln. Annars som sagt väldigt likt.
Eller så ringer du din bondekompis. Med större gård måste han väl dricka ännu mera kaffe.Räkna ut häromdagen att jag typ dricker kaffe för 1100 kr i månaden med morsan i ladugården tror vi på något sätt måste minska på detta intag
Tog hjälp av en kompis för den här uträkningen:Räkna ut häromdagen att jag typ dricker kaffe för 1100 kr i månaden med morsan i ladugården tror vi på något sätt måste minska på detta intag
Ja vet helt sjukt med dolce gustoTog hjälp av en kompis för den här uträkningen:
Scenario: Nespresso
• 1 kapsel ≈ 5 kr
• 2 personer × 2 koppar/dag × 30 dagar = 120 kapslar/mån
• 120 × 5 kr = 600 kr/mån, per person
• Totalt ≈ 1100–1200 kr/mån
⸻
Scenario: Bryggkaffe
• 1 kg kaffe = ca 100–120 kr (bättre bönor = 150 kr)
• 1 kg = ca 125 koppar (8 g per kopp)
• Så 250 koppar (2 pers × 2 koppar/dag × 30 dagar) = 2 kg kaffe/mån
• 2 kg × 120 kr = 240 kr/mån
Lägg till filter och el: typ 20 kr extra i månaden. Allt som allt:
Totalkostnad med bryggkaffe: ~260 kr/mån
⸻
Besparing: 1100 - 260 = 840 kr/mån
Det blir 10 000 kr/år. För att dricka kaffe.
Eller så ringer du din bondekompis. Med större gård måste han väl dricka ännu mera kaffe.
Sen kan du köra en månad till![]()
Jag går över till silverté. Då blir bonden glad också.Tog hjälp av en kompis för den här uträkningen:
• 1 kapsel ≈ 5 kr
⸻
⸻
Tur man inte röker eller snusar iafJag går över till silverté. Då blir bonden glad också.
Därför slutade jag med Nespresso.Tog hjälp av en kompis för den här uträkningen:
• 1 kapsel ≈ 5 kr
⸻
⸻
Man får helt enkelt köra hårt en period, sen får man väl ta fram tråkbryggarenDärför slutade jag med Nespresso.![]()
Har provat en massa olika kapslar och den enda som var OK var Master of Origins Ethiopia och den brukar alltid vara slut hos Nespresso. Nu står maskinen bara och samlar damm.Man får helt enkelt köra hårt en period, sen får man väl ta fram tråkbryggaren![]()