Agnb¥⌚
Guld
Såna lock brukar finnas som 10-pack på Aliexpress, Fyndiq mfl.Ah okej då är de troligen inte original till deltan
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Såna lock brukar finnas som 10-pack på Aliexpress, Fyndiq mfl.Ah okej då är de troligen inte original till deltan
Det som händer utan lock är att det ev samlas lite smuts efter en tid. Men hellre det än fukt.Köpte själv såna till en Fenix jag hade men direkt när jag monterade det kände jag bara att OM det hade behövts hade klockan levererats med det. Tog bort o slängde dom med känslan att risken är att det fastnar fukt bakom i stället
Tror du behöver nylon.Verkligen
Har beställt en länk också för taktix Delta, får se hur det blir tänker att gummit är lite obekvämt i värmen ibland när det blir väldigt svettigt vore skönt om länken hade suttit bra.![]()
De luktar väl rätt illa om de kommer koskit o mjölk påTror du behöver nylon.
Ja precis som du säger, hellre det än fuktDet som händer utan lock är att det ev samlas lite smuts efter en tid. Men hellre det än fukt.
Avföring kan vara lite lurigt var än det kommer men ljummet vatten och yes klarar det mestaDe luktar väl rätt illa om de kommer koskit o mjölk på
De bästa historiskt sett har varit rostfritt stål och titanAvföring kan vara lite lurigt var än det kommer men ljummet vatten och yes klarar det mesta![]()
Ja, jag har ju titanlänken till den.Tror att det är @ironcastle som har den på länk som kanske kan ge lite input. Jag hade inga problem med att det var svettigt under gummit i somras.
D-vitamin?Gammal hederlig paracetamol är inte att underskatta
![]()
Ja, köpte D3 men det har inte gjort några undervärk än. Mer värk däremotD-vitamin?
Det kan nog vara som du tror, att de inte riktigt förstår dig i sammanhanget.Vill ha eran åsikt i tråden
Jag ringde till Garmin support förra veckan.
Ställer frågan om man till exempel skulle vilja på något sätt laga sin klocka till exempel en äldre som denna delta om något skulle hända.
Då är tyvärr risken stor om jag till exempel skulle behöva lämna in denna att jag istället får en till exempel T7 istället.
Jag försökte förklara för supporten att om man verkligen ändå ville ha den klockan man har men de verkar inte ser riktigt vid samma ögon som en annan.
Så om man är nöjd med den modell så får man väl helt enkelt snart köpa dubbla uppsättningar som man kan gardera sig. Det är ju inte alla människor som vill ha det senaste.
Som jag nämnt tidigare så finns det ju vissa saker med olika Garmin modeller och årgångar som är bra med de äldre och mindre bra med de nya. Låt säga till exempel att det går sönder en sensor eller om ett batteri skulle vara lite dålig kräm i. Och jag till exempel lämnar in min delta och får till svar att det inte går att fixa för att istället få en nyare modell i utbyte för en billig peng.
Är inte det nästan lite samma sak som när Rolex går bananas och byter ut tavlor och visare vid service?
Har inte kunden rätt att till exempel få sitt batteri utbytt till exempel på just den klockan man lämnar in om man betalar för sig?
Anledningen till att jag skriver detta är att jag känner mig sjukt nöjd med dagens köp och nu känner lite noja inför framtiden att kunna bevara denna
Trist med slit o släng tankesättetDet kan nog vara som du tror, att de inte riktigt förstår dig i sammanhanget.
Men mer reellt tror jag inte att de reservdelshåller på det sätt du vill, därför att majoriteten av alla ägare hellre vill ha en ny smartwatch med bättre funktioner än en tröttare äldre.
Så det är nog inte ekonomiskt försvarbart för dem att lagerhålla äldre modeller därför att intresset är alldeles för litet. Skulle jag tro.
Så bäst är nog att du dammsuger marknaden på äldre Tactix. Det är lite klent med bara 3 ex av en modell tycker jag![]()
Men nog finns det någon YT video där någon byter batteri på Charlie?Trist med slit o släng tankesättet
Charlie vill ha ett nytt batteri de lär ju inte Garmin ställa upp på att byta.
Samma sak kommer hända med delta i framtiden och även T7
Det kommer ju inte bli som när man kör omkring med sin gamla gråletraktor på gården som vi gör nu med dessa klockor i framtiden
Ja har sett videos när de byter och man får känslan att man kommer paja alltingMen nog finns det någon YT video där någon byter batteri på Charlie?
Denna klocka kommer du kunna ha i 10 år och ändå ha bättre batteritid än Apple WatchGod morgon
Fortfarande 20 dagar batteri på 99 %laddningen jag gjorde igår kl 14:00![]()
![]()
HahahaDenna klocka kommer du kunna ha i 10 år och ändå ha bättre batteritid än Apple Watch![]()
Det måste väl vara väldigt svårt att kalibrera rätt när det enda den har att gå på är din förmodade steglängd? Den har ju ingenting att hålla sig i alls. Precisionen ligger ju i GPS-lösningen, och på ett löpband kommer du ju inte en meter framåt ens. Så att det ens blir nästan rätt är ju rätt fantastiskt.God morgon! Morgonens löprunda avklarad. Tur man kan kalibrera klockan mot löpbandet innan man sparar, diffen är ganska påtaglig.
Någon som har en uppfattning av hur lång tid det tar innan klockan hittar rätt beträffande tempo mot löpband?
![]()
Det måste väl vara väldigt svårt att kalibrera rätt när det enda den har att gå på är din förmodade steglängd? Den har ju ingenting att hålla sig i alls. Precisionen ligger ju i GPS-lösningen, och på ett löpband kommer du ju inte en meter framåt ens. Så att det ens blir nästan rätt är ju rätt fantastiskt.
Godmorgon, på er alla I tråden@Angeli kaffe ännu?![]()
GomorronGodmorgon, på er alla I tråden![]()