• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Garmintråden ∆

Stabil kontorsbeater! 😁

45C1961D-A953-4B30-BC9D-6CC0D7A09FEF.jpeg

Någon på forumet som testat Garmin forerunner 255 och forerunner 945 som kan ge köpråd? Lättare att hitta 945an begagnat men känns lite ovärt när det finns nyare modeller för något dyrare. Har det hänt så mycket att 255an är bättre än 945an?

Har en Instinct solar sedan 1,5 år. Är riktigt nöjd. Kanske lite plastig men ändå väldigt välgjord. Sedan jag skaffade den har intresset för "vanliga" klockor svalnat en hel del..🤔 😊
Skulle vilja testa en lite mer high tech från Garmin. Så är det npn som har nån fenix modell över är jag spekulant. Men den ska vara så ny så den har Garmin Pay 😊

Har en Instinct solar sedan 1,5 år. Är riktigt nöjd. Kanske lite plastig men ändå väldigt välgjord. Sedan jag skaffade den har intresset för "vanliga" klockor svalnat en hel del..🤔 😊
Skulle vilja testa en lite mer high tech från Garmin. Så är det npn som har nån fenix modell över är jag spekulant. Men den ska vara så ny så den har Garmin Pay 😊
Bara du inte har Handelsbanken 🙄

Hej, jag letar efter en klocka som kan användas både till vardags och sport och kom över detta: Garmin Swim 2. Är det någon som har erfarenhet av Garmin som klocka? Är de också lämpliga för vardagsbruk eller är det bättre att välja en smartklocka? :)

Hej, jag letar efter en klocka som kan användas både till vardags och sport och kom över detta: Garmin Swim 2. Är det någon som har erfarenhet av Garmin som klocka? Är de också lämpliga för vardagsbruk eller är det bättre att välja en smartklocka? :)
Jag har haft både Garmin Forerunner och Instinct som vardagsklocka och det fungerar alldeles utmärkt. De är ju dock träningsinriktade så det är ju inte som att ha en Apple watch eller liknande även om de har grundläggande smart-funktioner. Vad är anledningen till att du kollar på just Swim, är det för att du tränar väldigt mycket simning? Annars har ju även de vanliga Fenix-, Instinct- och Forerunner-serierna också alternativ för simning i olika grad. Jag använde min Fenix när jag simmade både pool och open water och de var fullt tillräckliga. :)

Edit: Var rätt högt pris på sidan som du länkade till, går att hitta betydligt mycket billigare. Den listar 2699kr hos Garmin.
https://www.garmin.com/sv-SE/p/665374

Det där stämmer ju. Finns ingen vettig alpinist som inte bär en GPS-klocka idag. Man får så mkt användbart stöd, jämfört med en Rolex Explorer, som inte hjälper ett dugg i en whiteout.

… Men med det sagt så har jag burit en Explorer (av olika modeller) i över 25 år, men bara haft GPS-klocka i färre än tio år…

Smarta klockor är också klockor! Så idag blir det en liten, men naggande god, jultävling direkt här i Garmintråden!

Vi har ett fint litet pris med Garminkänsla som donerats av våra vänner på Klockmaster Globen.

Enkla regler för att vinna, posta bild på din Garminklocka här i tråden innan kl 22 ikväll. Så drar jag, KS Tomten, en slumpmässig vinnare bland er som postat.

Enkelt och kul! 🎅

Haft en 6 Sapphire i ett år nu - och som andra nämnt så har övriga klockor tyvärr fått vila (används möjligen ihop med kostym). Mest använda funktion är inspelning av motionspass (cykel o skogsluffa), både för att den ger bra info om träningsintensitet samt referensen till kartan - uppför/utför med bonusen att man har koll på alla nya svampställen:). Tycker inte att kartan i klockan är användbar, men att flytta infon till Garmin Connect är perfekt.
Har också användning för inspelningen när man åker på semester - senast Japan - så får man en överblick av hur man traskat runt i storstäderna. Navigering fixar jag med telefonen.
Fortfarande efter ett år håller den laddning i ca två veckor om man inte spelar in träningsspår annars kanske 8-10 dar med en timmas inspelning varannan dag
Frugan fick en 5 Sapphire samtidigt och är också helnöjd.

Kul! Ser fram mot att höra dina intryck när du använt den lite. Jag har första versionen och tänkte nöta lite till på den, men har förstås tittat på den du har köpt. Är mest nyfiken på hur du upplever display och batteritid.
Kört den sedan torsdags.

Display 5/5, hoppade från Fenix 7 till epix2 för att sedan ta steget till Marq. Något som jag la märke till är att Marq har en lite mindre skärm än epix2, vilken tyder på att det är en annan panel.

Batteritiden håller helt okej.
Jag gymmar 6 dagar i veckan.
Springer 5 pass
Går till jobbet 4 dagar.
Trackar sömn varje natt.
Kör AOD under mina vakna timmar.
Jag får ut 5 dagar utan att vara nere på 0%.

Kvalitén på klockan är otroligt fin. Inget fel på Epix eller Fenix, men detta är en helt annan klocka.

Är klockan värd 24 000kr?
Ja och nej, jag har köpt klockor i alla möjliga prisklasser, där samtliga tappar rätt mycket i värde på 1 år, det kommer denna också göra, men kommer använda den mycket mer än en "vanlig" klocka.

Smarta klockor är också klockor! Så idag blir det en liten, men naggande god, jultävling direkt här i Garmintråden!

Vi har ett fint litet pris med Garminkänsla som donerats av våra vänner på Klockmaster Globen.

Enkla regler för att vinna, posta bild på din Garminklocka här i tråden innan kl 22 ikväll. Så drar jag, KS Tomten, en slumpmässig vinnare bland er som postat.

Enkelt och kul! 🎅

Grymt🥳

Enkelt och kul! 🎅
God Jul 🎅

20221219_114721.jpg

Kört den sedan torsdags.

Display 5/5, hoppade från Fenix 7 till epix2 för att sedan ta steget till Marq. Något som jag la märke till är att Marq har en lite mindre skärm än epix2, vilken tyder på att det är en annan panel.

Batteritiden håller helt okej.
Jag gymmar 6 dagar i veckan.
Springer 5 pass
Går till jobbet 4 dagar.
Trackar sömn varje natt.
Kör AOD under mina vakna timmar.
Jag får ut 5 dagar utan att vara nere på 0%.

Kvalitén på klockan är otroligt fin. Inget fel på Epix eller Fenix, men detta är en helt annan klocka.

Är klockan värd 24 000kr?
Ja och nej, jag har köpt klockor i alla möjliga prisklasser, där samtliga tappar rätt mycket i värde på 1 år, det kommer denna också göra, men kommer använda den mycket mer än en "vanlig" klocka.
Bra rapport. Tack. Ganska nära mitt eget sätt att använda min äldre Marq.

Enkelt och kul! 🎅
Kul tävling 👍

Här är min 7X :

Bilagor

• 20221219_200420.jpg
    20221219_200420.jpg
    390.8 KB · Visningar: 14
Tillbaka
Topp