• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Garmintråden ∆

Seglarklockan

Breitling
Hej! Som seglare är jag intresserad av barometern. (faller den brant=sök hamn)
Kan någon vänlig själ lägga upp en bild som visar barometern historiskt? Hur många timmar bakåt loggas trycket?
 

Agnby⌚

Rolex
Hej! Som seglare är jag intresserad av barometern. (faller den brant=sök hamn)
Kan någon vänlig själ lägga upp en bild som visar barometern historiskt? Hur många timmar bakåt loggas trycket?
Inte svar på din fråga men jag tror absolut du behöver en sån här: 😀

 

Riki87

Cartier
2-Faktor
Hej! Som seglare är jag intresserad av barometern. (faller den brant=sök hamn)
Kan någon vänlig själ lägga upp en bild som visar barometern historiskt? Hur många timmar bakåt loggas trycket?
Hej! Som seglare är jag intresserad av barometern. (faller den brant=sök hamn)
Kan någon vänlig själ lägga upp en bild som visar barometern historiskt? Hur många timmar bakåt loggas trycket?
Nästan 48 timmar på fenix 7x ss. Gissar att det är samma på marq
362E3567-AC8C-45BA-8E01-3CCA0D5C60EE.jpeg
 

Stenholm13

Cartier
Varför väljer folk 51mm modellerna när typ fenix 6 och 7 finns i 47 mm? Jag har en fenix 3 nu, och känner att har man möjlighet att det gå ner från 51 till 47 så gör man det😂
 

Flipper2

Rolex
Headz ap - byte 😁😁
Någon som vill byta sin GBD-H1000 eller den gula Mudmaster GWG-2000 mot min Garmin Instinct 2 Solar Tactical?
Klockan är ny och i nyskick, fullset.
.... efter några gånger på handleden:
funktionerna 10/10
design 10/10
handhavande 10/10
.... men jag känner ingenting... ingen kemi med smartklockor alls, det är en G-Shock jag ska ha!
IMG_20221224_144854313~2.jpg
 
Senast ändrad:

Riki87

Cartier
2-Faktor
Varför väljer folk 51mm modellerna när typ fenix 6 och 7 finns i 47 mm? Jag har en fenix 3 nu, och känner att har man möjlighet att det gå ner från 51 till 47 så gör man det😂
jag väljer X 51 mm versionerna pga batteriet 28 dagar på 7x vs 18 dagar på 7, tycker det är klart värt. sen gillar jag garmins ultrafit nylon band från enduro som finns bara för 51 mm.

Edit : glömde nämna att x serien har alltid något som de andra inte har. i 7x så har den ficklampa som är riktigt bra.. används dagligen.
 
Senast ändrad:

Riki87

Cartier
2-Faktor
Headz ap - byte 😁😁
Någon som vill byta sin GBD-H1000 eller den gula Mudmaster GWG-2000 mot min Garmin Instinct 2 Solar Tactical?
Klockan är ny och i nyskick, fullset.
.... efter några gånger på handleden:
funktionerna 10/10
design 10/10
handhavande 10/10
.... men jag känner ingenting... ingen kemi med smartklockor alls, det är en G-Shock jag ska ha!
IMG_20221224_144854313~2.jpg
måste fråga.. vad är skillnaden mellan instict och gbd-h1000? båda har notiser från telefonen, gps. pullsmätare och solceller :)
 

Flipper2

Rolex
joo jag har haft båda, tycker instinct är så mycket bättre på allt, tänkte mest att du inte kom överens med smartwatch
Jag fick WOW-känslan bara första gången jag hade den på mig:
Installera appen i mobilen, ställa in allt, trycka på Track me, dra på en 2 mils hajk, komma hem, uppdatera appen med hajkdata, kolla alla värden och kartan…….. och that’s it! 🤷
Gav den två chanser till… men nothing, 0%, zero, NADA… total avsaknad av kemin mellan mig och smartklockor 😆
Synd, den är perfekt både storleksmässigt och funktionsmässigt, tycker den är vackrast av alla smartklockor jag sett.
Tur att jag inte köpte Fenix 7 eller nåt ännu dyrare och häftigare - för andra, men inte för mig, tyvärr…
 
Senast ändrad:

Agnby⌚

Rolex
Jag fick WOW-känslan bara första gången jag hade den på mig:
Installera appen i mobilen, ställa in allt, trycka på Track me, dra på en 2 mils hajk, komma hem, uppdatera appen med hajkdata, kolla alla värden och kartan…….. och that’s it! 🤷
Gav den två chanser till… men nothing, 0%, zero, NADA… total avsaknad av kemin mellan mig och smartklockor 😆
Synd, den är perfekt både storleksmässigt och funktionsmässigt, tycker den är vackrast av alla smartklockor jag sett.
Tur att jag inte köpte Fenix 7 eller nåt ännu dyrare och häftigare - för andra, men inte för mig, tyvärr…
Men... Vad ska du med en GBD-H1000 till då?
Den aspirerar på att vara en smartklocka men är dessvärre sämst på allt.
Stäng av bluetooth på din Instinct så blir det en G-shock.
Win Win 😀
 

Flipper2

Rolex
Men... Vad ska du med en GBD-H1000 till då?
Den aspirerar på att vara en smartklocka men är dessvärre sämst på allt.
Stäng av bluetooth på din Instinct så blir det en G-shock.
Win Win 😀
Ja… precis som jag gjorde med Instinct: jag skulle omgående stänga av notiser på GBDn och ha den som… haha, ”fattigmans Rangeman” 😆
 

Fadäsen

Cartier
Kastar ut här en fråga har en enduro i fint skick som nyttjas till vandring med vovve. Vill steppa upp till en mer dressad.. garmin. Någon som sitter på en maquis eller annat High ens med titanband😊 min kommer ut på k&s snart för 2500kr fullset med superflex bandet.
 
Topp