• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Garmintråden ∆

Stenholm13

Cartier
”Råkade” i all hast köpa en fenix 6 pro på tradera, men insåg när jag köpt den att det inte var safirglas…. Hur tycker ni att gorilla glaset är? Repar det lätt?
 

acce1999

Patek
2-Faktor
Jag var också sugen på en Adventure då den var spontant snyggare på bild men sen när jag jämför dem på filmer (youtube) så är det nog just att den har läderbandet som gör den snyggare på bilderna, för mig. Och med den stora diffen i pengar kombinerat med att jag har ett brunt 22mm läderband från tidigare Fenix så fick det blir en Athlete. Känns som rätt val för mig. :)

Micke på klockeriet i Uddevalla fick iväg klockan igår trots att deras postgång redan hade gått, snygg service!


Foto 2023-01-26 12 42 53.jpg

Foto 2023-01-26 12 43 11.jpg

Foto 2023-01-26 12 43 35.jpg

Foto 2023-01-26 12 44 06.jpg

Foto 2023-01-26 12 45 58.jpg

Foto 2023-01-26 14 33 23.jpg

Foto 2023-01-27 09 57 42 (1).jpg
Kul. Grattis! Du får återkomma med en recension.
 

Riki87

Cartier
2-Faktor
”Råkade” i all hast köpa en fenix 6 pro på tradera, men insåg när jag köpt den att det inte var safirglas…. Hur tycker ni att gorilla glaset är? Repar det lätt?
jag har lyckats repa den men ingen aning hur.. kvällen innan fanns inget sen så nästa morgon var det en repa på den. bäst att lägga på ett skärmskydd.. finns billigt på amazon syns knappt
Fenix 6 med skärmskydd..
IMG_4462.JPEG
 

Stenholm13

Cartier
jag har lyckats repa den men ingen aning hur.. kvällen innan fanns inget sen så nästa morgon var det en repa på den. bäst att lägga på ett skärmskydd.. finns billigt på amazon syns knappt
Fenix 6 med skärmskydd..
IMG_4462.JPEG
Okey! Ja tror ärligen att jag kommer sälja den igen, just safirglas har blivit en upphägning för mig😂
 

Imre

Panerai
”Råkade” i all hast köpa en fenix 6 pro på tradera, men insåg när jag köpt den att det inte var safirglas…. Hur tycker ni att gorilla glaset är? Repar det lätt?
Jag jobbar som butikskontrollant och har min 6s pro på jobbet så jag köpte ett tempered glass på Amazon för typ 100kr och inte ens lyckats repa det ens och glaset på klockan är hårdare. Ska tillägga att den varit med om några brottningsmatcher oxå.
 

Stenholm13

Cartier
Jag jobbar som butikskontrollant och har min 6s pro på jobbet så jag köpte ett tempered glass på Amazon för typ 100kr och inte ens lyckats repa det ens och glaset på klockan är hårdare. Ska tillägga att den varit med om några brottningsmatcher oxå.
Tempered glass, hur är det mot gorilla glass?
 

Syer

Omega
Fortfarande favoriten bland analoga urtavlor även om det är en rippoff på IWC's design.

  • lättläst i all belysning
  • Altimeter, väder, stegräknare och solnedgång / uppgång på tavlan.
  • batterisnål, drar runt 2,5% per dag på min 7X

Vad har ni för favoriter ? 🙂
 

Bilagor

  • 20230201_162002.jpg
    20230201_162002.jpg
    517.2 KB · Visningar: 26

Johansson83

Breitling
Fortfarande favoriten bland analoga urtavlor även om det är en rippoff på IWC's design.

  • lättläst i all belysning
  • Altimeter, väder, stegräknare och solnedgång / uppgång på tavlan.
  • batterisnål, drar runt 2,5% per dag på min 7X

Vad har ni för favoriter ? 🙂
Infocal Reloaded
Borttagen från Connect IQ förra året så törs inte byta 😅
 

Bilagor

  • 20230129_200406.jpg
    20230129_200406.jpg
    938 KB · Visningar: 20

Agnby⌚

Rolex
Fortfarande favoriten bland analoga urtavlor även om det är en rippoff på IWC's design.

  • lättläst i all belysning
  • Altimeter, väder, stegräknare och solnedgång / uppgång på tavlan.
  • batterisnål, drar runt 2,5% per dag på min 7X

Vad har ni för favoriter ? 🙂
Om man skulle få långtråkigt och vilja prova på ditt WF, va heter det då?


Här finns det en hel del också men måste läggas in via dator.
 

Syer

Omega

Pippi

Omega
2-Faktor
Misstänker detta är en mjukvarufråga men testar ändå.
Någon som vet ifall de går att spola istället för byta spår på Spotify när man kör på klockan?
Sjukt störigt att inte kunna spola i poddar när man är ute och springer med enbart klocka
 

patrik441

Cartier
Misstänker detta är en mjukvarufråga men testar ändå.
Någon som vet ifall de går att spola istället för byta spår på Spotify när man kör på klockan?
Sjukt störigt att inte kunna spola i poddar när man är ute och springer med enbart klocka
Om du håller in knappen nere till vänster kan du spola framåt.
4B610DB3-453A-4A0A-843E-E95C6ABB61A2.jpeg
 

Sage

Cartier
2-Faktor
Hej!
Har efter att behövt och fått byta min Garmin Fenix 5 saphire ett otal ggr. pga att ett av kontaktstiften på klockan erjade och det inte gick att ladda klockan gradera upp till Fenix 7 solar saphire. Vilket är ett generöst och trevligt erbjudande, dom är verkligen duktiga och deras garanti bra så ingen skugga över Garmin support som jag snackat med.
Nu till frågan är det någon som haft problem med att inte kunna ansluta till Wifi? Funkar hos en kompis wifi men inte mitt eget!
Tacksam för svar Krister

ska snart köra ett pass! Och ska vi vara ärliga så är det mer motiverande med bra Garmin på armen👌
 

Bilagor

  • image.jpg
    image.jpg
    480.5 KB · Visningar: 10
Senast ändrad:

mathiash

Omega
Hej, tänkt sälja min Instinct 2s solar. Gör en koll här först 😊.

Ps! Bytes gärna mot en vanlig storlek av I2!
 
Senast ändrad:

Riki87

Cartier
2-Faktor
Hej!
Har efter att behövt och fått byta min Garmin Fenix 5 saphire ett otal ggr. pga att ett av kontaktstiften på klockan erjade och det inte gick att ladda klockan gradera upp till Fenix 7 solar saphire. Vilket är ett generöst och trevligt erbjudande, dom är verkligen duktiga och deras garanti bra så ingen skugga över Garmin support som jag snackat med.
Nu till frågan är det någon som haft problem med att inte kunna ansluta till Wifi? Funkar hos en kompis wifi men inte mitt eget!
Tacksam för svar Krister

ska snart köra ett pass! Och ska vi vara ärliga så är det mer motiverande med bra Garmin på armen👌
kan det vara så att ditt hem nätverk endast är 5ghz?. Jag har för mig att fenix endast kan ansluta till 2,4 ghz nätverk..
 

Sage

Cartier
2-Faktor
kan det vara så att ditt hem nätverk endast är 5ghz?. Jag har för mig att fenix endast kan ansluta till 2,4 ghz nätverk..
Tack för svar, är inte jättehaj på sånt här med router men är det något man ställa in själv för jag antar det är en inställning på min rauter?
 
Topp