• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Garmintråden ∆

Syer

Omega
Morgonkaffe i dimman ☕️🍫
 

Bilagor

  • 20230212_095443.jpg
    20230212_095443.jpg
    675.7 KB · Visningar: 29
  • 20230212_095411.jpg
    20230212_095411.jpg
    728.6 KB · Visningar: 25
  • 20230212_092841.jpg
    20230212_092841.jpg
    592.2 KB · Visningar: 18
  • 20230212_091941.jpg
    20230212_091941.jpg
    689.9 KB · Visningar: 36

hampusg

Panerai
Friends Of KS
2-Faktor
nya forerunner med AMOLED


OLATHE, Kan. , March 2, 2023 /PRNewswire/ -- Garmin (NYSE: GRMN) today announced the Forerunner® 265 series and Forerunner 965 , its first dedicated GPS running smartwatches with vibrant AMOLED displays. Light, bright and made for any distance, Forerunner 265 and Forerunner 965 feature optional always-on, full-color displays that are easy to read no matter the weather conditions, while a responsive touchscreen complements the traditional 5-button design, allowing for fast access to everyday health features, smart notifications and more. Forerunner 965 also includes a titanium bezel that makes a statement while still being light on the wrist. Plus, advanced training metrics and recovery insights will help an athlete prepare for their next big race – all without sacrificing battery life; Forerunner 265 gets up to 15 days of battery life in smartwatch mode, while Forerunner 965 offers up to 23 days.



"For 20 years, the Forerunner lineup has helped athletes of all levels reach their goals, and we are thrilled to continue to bring revolutionary advancements to our newest GPS running smartwatches with the addition of bright AMOLED displays. With Garmin's premium training metrics, recovery insights, impressive battery life and more, athletes can run – and rest – easy knowing they have the tools to perform their best." – Dan Bartel, Garmin Vice President of Global Consumer Sales


Forerunner 265 and Forerunner 965 offer innovative tools to help athletes push the limits.

  • Start the day off right with a morning report that provides an overview of last night's sleep and the day's training outlook, alongside HRV (heart rate variability) status and weather (when paired with a smartphone)1.
  • Use the race widget to get training tips, personalized daily suggested workouts and completion time predictions for an upcoming race based on course details, weather and performance.
  • View personalized daily suggested workouts that adapt after every run to match performance and recovery while also accounting for upcoming races that are added to the Garmin Connect™ calendar.
  • Determine whether it's a good day to go hard or take it easy with a training readiness score based on sleep quality, recovery, training load and more.
  • Track heart rate variability while sleeping to get a better handle on recovery and an overall wellness picture.
  • Measure running power and running dynamics such as cadence, stride length, ground contact time and more right from the wrist – no app or accessory required.

For detailed product information about Forerunner 265 series, click here, or for Forerunner 965, click here.


Designed for runners, by runners, Forerunner 265 and Forerunner 965 are purpose-built in both form and function to help athletes better plan, prepare, perform and connect.
garmin1.jpg

garmin2.jpg
 
Hej!
Jag har på snudd bestämmt mig att min första smartwatch skall bli nån garmin modell. Jag gillar dock inte för lätta klockor, har ni några tipps på garmins med lite tyngd i?
 

Syer

Omega
Hej!
Jag har på snudd bestämmt mig att min första smartwatch skall bli nån garmin modell. Jag gillar dock inte för lätta klockor, har ni några tipps på garmins med lite tyngd i?

Jag skulle rekommendera Fenix serien. Väldigt allround och finns desutom i tre olika storlekar.

6 serien går även att hitta till riktigt bra pris begagnade nu.
 

vonhall

Rolex
Har använt mig av Garmins klockor i drygt 15 år. Innan dess så har jag gått igenom de flesta märken vad gäller träningsklockor. Enligt min uppfattning så har Garmin under dessa år alltid gjort de bästa träningsklockorna vad gäller funktion och hållbarhet. Men på en punkt har Garmin alltid varit väldigt dåliga och det gäller programvaran.

I alla år som man synkroniserat via telefonen så har det mer eller mindre alltid varit problem. Har man gått ut till brevlådan för att kolla posten så är det ofta problem att återfå kontakten med telefonen igen med synkroniseringsstrul som följd. Dock så blev detta något bättre med Fenix 6. Kollar man sömnen på morgonen så får jag upp min sömn ungefär varannan gång. Kommer sömnhistoriken väl fram så brukar inte HRV-status eller så kommer inte träningsberedskapen fram.

Idag så kunde jag inte synkronisera klockan för den var inställd på batterisparfunktion av någon anledning. Detta har hänt vid något enstaka tillfälle tidigare och då var det bara att leta upp funktionen på klockan och stänga av den. I dag så gick det inte att stänga av den vare sig via knappar eller skärm "Epix 2". Fick därför damma av min gamla Fenix 6 Pro Solar för att kunna köra mitt träningspass. Under tiden jag tränade så laddade jag min Epix 2 till 100% och därefter så kunde jag stänga av batterisparfunktionen. Innan jag laddade Epix 2 så startade jag om den 3 gånger och den hade vid tillfället 23% kvar av batteriet.

Efter att jag tränat klart så var det problem med uppkopplingen mellan Zwift och Strava. Det är ingen jättesak i sig. Men det känns som att Garmin bygger bra hårdvara om än till ett väldigt högt pris. Men de har inte kunskapen eller viljan att ha programvara som matchar hårdvaran.
Har även en Apple watch Ultra som piskar Garmins klockor på nästan alla punkter. Tyvärr så saknas bra programvara för träning där man kan se Vo2Max, träningsberedskap, återhämtningstid samt Hrv . Kan man få alla dessa funktioner i Apple watch så byter jag direkt och tränar med bara en klocka. Att man sedan kan ha sim-kort i en Apple watch gör ju inte ont!
 
Nån som sitter på en nyare Tactix å vill sälja får gärna dra iväg ett pm.
Variant spelar inte nån större roll.
Tänkte kolla i tråden innan jag skriver köpesannons.
 

Imre

Panerai
Går i tankarna att avyttra min F6s pro då jag funderar på att gå tillbaka till äppleklockan men vad är ett skäligt pris att lägga upp min Fenix för (mycket bra skick, i princip nyskick så när som på en liten liten prick på boetten efter en liten bump)?
 

Edvin_00

Omega
Ni med en garminklocka och en pulsmätare, upplever ni stor förbättring med pulsmätare till eller tycker ni klockan funkar tillräckligt bra vid löpträning?
 

jesperC

Omega
Ni med en garminklocka och en pulsmätare, upplever ni stor förbättring med pulsmätare till eller tycker ni klockan funkar tillräckligt bra vid löpträning?
Klockans interna är, som alla andra klockors inbyggda som jag testat, rätt kass.
För mig har de en förmåga att låsa på fel signaler vid löpning/styrketräning/cykling. Typ triggar på kadens, steg eller liknande så de kan ligga upp mot 50 slag fel.
Pulsbanden tycker jag däremot funkar perfekt.

//j
 

Syer

Omega
Ni med en garminklocka och en pulsmätare, upplever ni stor förbättring med pulsmätare till eller tycker ni klockan funkar tillräckligt bra vid löpträning?

Jag har en fenix 7x och upplever klockans pulsmätning att vara bra. Jag kör dock med ultrafit bandet vid löpning som sitter något tightare runt handleden än silikonbandet som jag tycker far runt en del 🙂
 

Edvin_00

Omega
Klockans interna är, som alla andra klockors inbyggda som jag testat, rätt kass.
För mig har de en förmåga att låsa på fel signaler vid löpning/styrketräning/cykling. Typ triggar på kadens, steg eller liknande så de kan ligga upp mot 50 slag fel.
Pulsbanden tycker jag däremot funkar perfekt.

//j
vilket pulsband kör du med?
 

Fergi

Rolex
2-Faktor
Försöker hitta var jag kan kolla ”återhämtningstid” på min fenix 7.. har kollat manualen men verkar inte hitta något..har bara body battery vad jag kan se? Nån vänlig ks:are som kanske kan förklara?
 
Topp