• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Garmintråden ∆

Dubbelpostar den här. (Även i titantråden.)
3015F515-C163-418A-96D6-7BA28C2F63BB.jpeg

Ær på god væg att køpa en Fenix 6s men man undrar ju om den ens fungerar om 2-3 år.
Batteriets livslængd ær møjligen upp till 5 år, men sen blir den sækert unsupported då OS skall uppgraderas.
Några tankar kring det ?
Jag har en Fenix 3 som är snart 7 år gammal. Den håller inte sina tidigare 20h längre men en veckas träning utan problem. Den har fått en del uppdateringar på senaste tiden men ingenting som jag märkt av.

Sen är jag lite fundersam på vad som gäller kring batteribyte. Jag har tidigare kunnat byta ut batteriet utan problem på Garmin men den syniska versionen av mig säger att de inte gör sånt längre. Ska man se till livslängden på min Fenix så är det dock inget problem eftersom den håller evighetslänge.

Står i valet och kvalet om jag skall göra mig av med min Apple watch series 7 och köpa mig en Garmin igen.
Har kommit igång med löpning och kör hårt på gymmet, men älskar AWs widget och "staplar"..
Står mellan en tactix delta eller en enduro
Inputs?

Står i valet och kvalet om jag skall göra mig av med min Apple watch series 7 och köpa mig en Garmin igen.
Har kommit igång med löpning och kör hårt på gymmet, men älskar AWs widget och "staplar"..
Inputs?
Kikat på Epix? Amoledskärmen ger ju en snarlik upplevelse som AW7 men med Garmins alla träningsfunktioner.

910F2952-EBA7-4B21-AF3C-1B0CE8FF9B58.jpeg

Initialt väldigt nöjd, displayen är väldigt lättläst. Särskilt under aktivitet jämfört med min 245 Music jag hade innan så räcker det med en snabb titt. Tror kontrasten gör stor skillnad.

Bytte till ett nylonband från amazon. Sitter riktigt bra och kvaliteten känns helt ok.

Initialt väldigt nöjd, displayen är väldigt lättläst. Särskilt under aktivitet jämfört med min 245 Music jag hade innan så räcker det med en snabb titt. Tror kontrasten gör stor skillnad.

Bytte till ett nylonband från amazon. Sitter riktigt bra och kvaliteten känns helt ok.
Hur blir mätning av puls när du har klockan så långt ner?

Är det fasta bandhorn på den där a la fenix?

Inputs?
Enduron är väl i princip en Femix 6x som är nerklockad för att spara ström och möjligen med annat batteri också. Är ingen löpare eller långdistanslöpare själv men för mig föll det på Detta. Jag valde en Tactix Delta Solar som jag kompletterat med armbandet från Enduron.

– No Maps (nor Trendline/heatmap routing)
– No Music
– No WiFi sync

Enduron är väl i princip en Femix 6x som är nerklockad för att spara ström och möjligen med annat batteri också. Är ingen löpare eller långdistanslöpare själv men för mig föll det på Detta. Jag valde en Tactix Delta Solar som jag kompletterat med armbandet från Enduron.

– No Maps (nor Trendline/heatmap routing)
– No Music
– No WiFi sync
Det blev en Delta utan solar. Haft en Fenix 6 pro solar och upplevde inte att jag fick så mycket bättre batteritid.

Får se hur jag trivs med den stora storleken😅

Egentligen ingen större skillnad, ett par extra funktioner ( militär ).
Dock var det designen som det föll på.
Stor skillnad i kvalitetskänsla skulle jag säga…hade först hem en F6 som jag returnerade omgående och bytte mot en Tactix Delta Solar, är supernöjd med det bytet. Det är förstås personligt vilka preferenser man har.
En annan egenskap med Tactix delta är att den finns i kombon solar och safirglas, den kombon finns inte på F6.

Tillbaka
Topp