• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Garmintråden ∆

1000008601.jpg

Har haft denna ett år nu och ja den är skottsäker + uppfyller alla mina behov, men den är stoooor trots min fläskiga arm.
Söker nu en mindre variant vattentålig med likvärdiga funktioner. Förslag mottages tacksamt, isf köpa helt ny online eller butik.

Egentligen önskar jag mig ett 1-2 meter Speedy Velcro så jag kan placera den över bröstkorgen slipp ha den på armen 😆

image.jpg

Har haft denna ett år nu och ja den är skottsäker + uppfyller alla mina behov, men den är stoooor trots min fläskiga arm.
Söker nu en mindre variant vattentålig med likvärdiga funktioner. Förslag mottages tacksamt, isf köpa helt ny online eller butik.

Egentligen önskar jag mig ett 1-2 meter Speedy Velcro så jag kan placera den över bröstkorgen slipp ha den på armen 😆

image.jpg

Är det en Instinct du har?

Den finns i tre storlekar 40, 45 och 50mm.

40mm kanske kan vara ett alternativ?

Tyvärr så är ringarna inte i närheten lika användarvänliga!

Eller så köper man en nättare Garmin istället för monsterpuckarna!
Nu blir det lite off topic här men vad jag läst ska ringarna iallafall mäta väldigt bra. Minst lika bra som klockorna gällande sömn, steg mm.

Samsung släpper ju sin snart. Garmin kanske kommer med en i framtiden 🤓

Nu blir det lite off topic här men vad jag läst ska ringarna iallafall mäta väldigt bra. Minst lika bra som klockorna gällande sömn, steg mm.

En polare har Oura ring och sömnmättningen verkar funka bra. Men jag vill inte ha en extra ring på mig och betalar varje månad för tjänsten. Samsung ring behöver man inte abonnera men den funkar bara ihop med Galaxy telefoner.

Gillar min Instinct och så stor är den inte. 😜
1000017954.jpg

Senast ändrad:
En polare har Oura ring och aömnmättningen verkar funka bra. Men jag vill inte ha en extra ring på mig och betalar varje månad för tjänsten. Samsung ring behöver man inte abonnera men den funkar bara ihop med Galaxy telefoner.

Gillar min Instinct och så stor är den inte. 😜
1000017954.jpg
Har inget emot Garmins klockor heller (skräll) 😅
Däremot hade det ibland varit kul (dyrare) med en ring som klarar samma sak för då hade jag kunnat börja använda G-shock igen 😎

• Like
Reactions: L&W

Ja rent mätmässigt så lär de vara jämförbara eller till och med bättre. Men är passformen dålig så fungerar det sämre. Jag tänkte mest på hur övriga användarupplevelsen är. Jag gillar att se mina värden på klockan utan att involvera telefonen.

Ska skriva en annons om önskas köpa men nämner här med. Någon som har en Fenix 6-7 till salu? Återkom 🙏

Bilagor

• image.jpg
    image.jpg
    484.7 KB · Visningar: 4
Samsung ring behöver man inte abonnera men den funkar bara ihop med Galaxy telefoner.
Bristande eller felaktig kommunikation från Samsung ligger bakom förvirringen. Kanske planerade Samsung att göra vissa av finesserna exklusiva för Samsung-telefoner – men ändrade sig. Oavsett ska Galaxy Ring kunna användas utan begränsningar med vilken Androidmobil som helst, så länge mobilen kör Android 11 och senare och har minst 1,5GB RAM.

• Like
Reactions: L&W
Tillbaka
Topp