då blev det en tactical version?Köpte en nästan ny Instict
Det blev en Instinct 2 Solar 45 mm nästan ny på från Tradera för 2200.-
Och helsvart då grått gick bort för mig
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
då blev det en tactical version?Köpte en nästan ny Instict
Det blev en Instinct 2 Solar 45 mm nästan ny på från Tradera för 2200.-
Och helsvart då grått gick bort för mig
Nä en vanlig.. en ny ligger på över 3000 och endast i grått vilket jag dissar ..denna var 3 v gammal .då blev det en tactical version?
Läste på nätet att man kan modda en vanlig till tactical via datorn är en programvaradå blev det en tactical version?
Har för mig att den vanliga är grafit / gråaktig och tactical är helt svartNä en vanlig.. en ny ligger på över 3000 och endast i grått vilket jag dissar ..denna var 3 v gammal .
Har för mig att den vanliga är grafit / gråaktig och tactical är helt svart
tror forerunner 265s är den minnsta med musikFinns de några mindre garmin klockor? Enda krav se tid och fart samt musik blåtand
Mvh
Stämmer, det är bara tactical som är helsvart och 50mm.Ja det är den som är samma färg som min. Grafitgrå
Det är endast tactical som är helt svart. Som den som @L&W har
tror forerunner 265s är den minnsta med musik
forerunner 165 är lite billigare men lite större
eller en äldre modell forunner 245 music
Om du bara ska ha den när du springer så ta lika gärna en stor. Bättre batteri större skärm lättare att se när man springer.Spännande. Vill ej ha den hela tiden endast när jag springer men den först i 42’mm såg inte dum ut.
Om du bara ska ha den när du springer så ta lika gärna en stor. Bättre batteri större skärm lättare att se när man springer.
När man har en stor 24/7 kan det bli lite obekvämt som tex under sömn eller att den fastnar i saker
Hoppas inte Fenix kommer bara i amoled. Gillar deras Mip merFenix 8 med OLED på gång.
Vad händer då med epix?
First images of Garmin Fenix 8 Series & Enduro 3 surface online
Following on from the first regulatory mention of Fenix 8 earlier today, we now have the first images of the Fenix 8 range.gadgetsandwearables.com
Instinct verkar vara vanligast hos er som är aktiva här men inget nytt om den modellen dock
Att få stabilt GPS-lås i skogen, när du dessutom rör dig snabbt kommer att vara svårt oavsett enhet. Kan du ens vara säker på att den som lagt upp segmentet, har gjort det med ett korrekt GPS-spår? Så jag är tveksam till att du i praktiken kommer att märka någon skillnad. Mobilen bör kunna ge bättre mottagning (om den inte ligger i fickan). Om du ändå vill prova en klocka, sök efter en som har multiband, dvs kan hålla flera GPS-system uppe samtidigt. Det ska i teorin kunna ge en precision på strax under två meter (om man står stilla och väntar in maximal signalstyrka). I praktiken, ska man inte vänta sig så hög precision. Kom också ihåg att loggning på Garmin är en punkt per sekund, dvs du hinner ju röra dig en del mellan varje lagrad punkt.Hej Garminproffs. Jag har en fråga om exakthet på Forerunner 55. Jag kör enduro i skogen och vill logga med Strava. Har kört med iPhone i 4 år men är trött på att det nästan alltid är segment där GPS-signalen inte kört rätt. Är Forerunner 55 ett exakt alternativ? Jag behöver egentligen inga andra funktioner så därför är jag lite sugen på en budgetmodell. Tacksam för svar. Har förstås googlat och youtubat som en galning men frågar hellre en verklig användare. Är också lite nyfiken på Coros Pace 3 för mina behov, men det törs man kanske inte säga i den här tråden
Stort tack!Att få stabilt GPS-lås i skogen, när du dessutom rör dig snabbt kommer att vara svårt oavsett enhet. Kan du ens vara säker på att den som lagt upp segmentet, har gjort det med ett korrekt GPS-spår? Så jag är tveksam till att du i praktiken kommer att märka någon skillnad. Mobilen bör kunna ge bättre mottagning (om den inte ligger i fickan). Om du ändå vill prova en klocka, sök efter en som har multiband, dvs kan hålla flera GPS-system uppe samtidigt. Det ska i teorin kunna ge en precision på strax under två meter (om man står stilla och väntar in maximal signalstyrka). I praktiken, ska man inte vänta sig så hög precision. Kom också ihåg att loggning på Garmin är en punkt per sekund, dvs du hinner ju röra dig en del mellan varje lagrad punkt.
edit: Garmins utbud med multiband: https://www.garmin.com/sv-SE/c/outd...ILTER_FEATURE_MULTIBANDGPS=true¤tPage=1
edit 2: den här loggar 10 ggr per sekund: https://www.garmin.com/sv-SE/p/645104
Att få stabilt GPS-lås i skogen, när du dessutom rör dig snabbt kommer att vara svårt oavsett enhet. Kan du ens vara säker på att den som lagt upp segmentet, har gjort det med ett korrekt GPS-spår? Så jag är tveksam till att du i praktiken kommer att märka någon skillnad. Mobilen bör kunna ge bättre mottagning (om den inte ligger i fickan). Om du ändå vill prova en klocka, sök efter en som har multiband, dvs kan hålla flera GPS-system uppe samtidigt. Det ska i teorin kunna ge en precision på strax under två meter (om man står stilla och väntar in maximal signalstyrka). I praktiken, ska man inte vänta sig så hög precision. Kom också ihåg att loggning på Garmin är en punkt per sekund, dvs du hinner ju röra dig en del mellan varje lagrad punkt.
edit: Garmins utbud med multiband: https://www.garmin.com/sv-SE/c/outd...ILTER_FEATURE_MULTIBANDGPS=true¤tPage=1
edit 2: den här loggar 10 ggr per sekund: https://www.garmin.com/sv-SE/p/645104
Den här känns som en 38 mm klocka men den är nog närmare 40. Vivo 3s. Man kan svara i samtal med den också.Finns de några mindre garmin klockor? Enda krav se tid och fart samt musik blåtand
Mvh
Den här känns som en 38 mm klocka men den är nog närmare 40. Vivo 3s. Man kan svara i samtal med den också.
Ja, dessutom möjlighet att svara på samtal och ekg funktion (som man får aktivera med lite hustle) skärmen går att ställa som always on som en apple Watch där den släcker ner vissa delar av skärmen. Jag är nöjd med den. Har varit tålig i sommar. Har simmat hela sommaren , slagit handen i klippor och stenar utan att repa den.Den såg väldigt trevlig ut, stor display och liten boett
Ja, dessutom möjlighet att svara på samtal och ekg funktion (som man får aktivera med lite hustle) skärmen går att ställa som always on som en apple Watch där den släcker ner vissa delar av skärmen. Jag är nöjd med den. Har varit tålig i sommar. Har simmat hela sommaren , slagit handen i klippor och stenar utan att repa den.
Har du koll på vad som skiljer en Vivo 3s och Venu 3s?Den här känns som en 38 mm klocka men den är nog närmare 40. Vivo 3s. Man kan svara i samtal med den också.
Tror inte det finns någon modell som heter vivo3s. Finns en som heter vivoactive 3 som är äldre modell med mip skärm. Saknar högtalare och en del tränings funktioner. Den nya modellen heter vivoactive 5. Har samma skärm och liknande tränings funktioner som venu men saknar högtalare och barometer.Har du koll på vad som skiljer en Vivo 3s och Venu 3s?
Jag menade venu såklart vivo är skorna jag brukar köpaHar du koll på vad som skiljer en Vivo 3s och Venu 3s?
Haha ja helt rätt. Jag menade venu 3s. Det enda jag saknar från instinct är tillgängligheten av abc funktioner med enkelt knapptryck.Tror inte det finns någon modell som heter vivo3s. Finns en som heter vivoactive 3 som är äldre modell med mip skärm. Saknar högtalare och en del tränings funktioner. Den nya modellen heter vivoactive 5. Har samma skärm och liknande tränings funktioner som venu men saknar högtalare och barometer.
Jag trodde du kallade Vivoactive för VivoJag menade venu såklart vivo är skorna jag brukar köpa