• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Garmintråden ∆

1000020910.jpg
Soloppgang: 08:10
Solnedgang: 16:33

vs.

Soloppgang: 07:22
Solnedgang: 15:39

Du må bo ganske langt nord, eller @L&W ?

Tänkt att köpa en Garmin. Kan inte bestämma mig vad jag skall ha dock.
Vill ha för träning, golf och hälsosystemet/sömn.
Är nya Fenix 8 värt det över t.ex. en Epix pro? Eller skall man helt enkelt nöja sig med en venu3? Tips mottages gärna.

Tänkt att köpa en Garmin. Kan inte bestämma mig vad jag skall ha dock.
Vill ha för träning, golf och hälsosystemet/sömn.
Är nya Fenix 8 värt det över t.ex. en Epix pro? Eller skall man helt enkelt nöja sig med en venu3? Tips mottages gärna.
Alltid ett svårt val....

Är du specifikt ute efter en klocka med Amoled skärm? Fenix 8 är ju så obehagligt dyr så jag tänker att om du verkligen är ute efter Amoled skärm är ju frågan om en epix inte är mer värd pengarna.

Alternativet kanske skulle vara en Fenix 7 om MIP display inte är ett hinder. Personligen gillar jag MIP display, alltid på utan att det drar mer batteri och man ser klockan svinbra när det är ljust

Alltid ett svårt val....

Är du specifikt ute efter en klocka med Amoled skärm? Fenix 8 är ju så obehagligt dyr så jag tänker att om du verkligen är ute efter Amoled skärm är ju frågan om en epix inte är mer värd pengarna.

Alternativet kanske skulle vara en Fenix 7 om MIP display inte är ett hinder. Personligen gillar jag MIP display, alltid på utan att det drar mer batteri och man ser klockan svinbra när det är ljust
Tänkt att det är amoled jag vill ha för riktigt krispig skärm. Men det kanske inte är ett bekymmer egentligen.
Ett annat bekymmer jag har är att jag absolut inte vill ha svart boett.
Då verkar alternativen smalna av ytterligare.

Tänkt att det är amoled jag vill ha för riktigt krispig skärm. Men det kanske inte är ett bekymmer egentligen.
Tänk på att den svarta är FLC-behandlad, d v s förhållandevis hård. Ett slag mot en hård kant kommer sannolikt ändå att ge ett litet märke, men den kommer nog att se förhållandevis fräsch ut länge.
En titanboett däremot ser ofta rätt ansatt ut. Åtminstone ser de jag sett på Blocket inte alltför rolig ut. De blir fort repiga och ser lite småtrista ut. Om man bryr sig om sånt.

Nu är det dags att köpa en ny klocka, och jag tänkte passa på under Black Friday, eftersom Garmin brukar ha riktigt bra erbjudanden då. Nu när Fenix 8-serien har släppts borde även priserna på Fenix 7-modellerna sjunka.

Jag börjar dock bli lite trött på svarta boetter. De dagar jag inte vill byta från Garmin till en mer dressad klocka på kontoret hade exempelvis en Fenix 7S varit ett bättre alternativ än en 7 PRO. Dessutom vill jag ha en klocka som är max 47 mm, så Fenix 7X går bort.

Men är en 42 mm boett för liten för en sportklocka?

Jag använder främst klockan för cykling, löpning, gym, simning och även för vardagsbruk, hemma och för att mäta sömnen.

Någon som har tips?

Vilken är det Fredrikse?

Det står nog emellan Fenix 7 och Fenix 7 PRO. Tycker den svarta ser tråkigare ut. Försökt läsa på lite om skillnaden. Verkar vara lampa och mer avancerad pulsmätare på Pro men i övrigt identisk..

Det står nog emellan Fenix 7 och Fenix 7 PRO. Tycker den svarta ser tråkigare ut. Försökt läsa på lite om skillnaden. Verkar vara lampa och mer avancerad pulsmätare på Pro men i övrigt identisk..
Inne på samma sak själv att plocka upp en nu på BF. Har du funderat något på epix pro?
Känns som mina alternativ just nu är epix pro / Fenix 7 / Fenix 8 men har beslutsångest…

Inne på samma sak själv att plocka upp en nu på BF. Har du funderat något på epix pro?
Känns som mina alternativ just nu är epix pro / Fenix 7 / Fenix 8 men har beslutsångest…
Den verkar inte ha Solar? Saknar det på min Fenix 6 PRO (som har pajat men får pengarna tillbaka inom garanti). Använder den dagligen till träning så batteriet tar slut på under en vecka.

Fenix 8 kommer nog inte gå på BF så vill du fynda är det nog Fenix 7 PRO solar som är den bästa men att jag får nöja mig med svart boett

Jag har en cabon gray och den är sjukt tålig. Har även en titanium och den är ju svinsnygg men ganska känslig, blir lätt små repor på botten.

Fått ett pris på 6k för en beggad epix pro, mycket pengar men min Apple Watch håller knappt batteriet en dag.
Jag springer och gymmar, nån som har modellen?

Tillbaka
Topp