• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Garmintråden ∆

Jag har en Marq 2 så googlade lite efter jag läste din post, hittade följande:

Dock lite oklart vilka som är deras luxury watch service centers men intressant om man faktiskt kan få batteriet bytt och kanske några nya packningar framöver.

Jag har en Marq 2 så googlade lite efter jag läste din post, hittade följande:

Dock lite oklart vilka som är deras luxury watch service centers men intressant om man faktiskt kan få batteriet bytt och kanske några nya packningar framöver.
Ja det var inte lätt att hitta vilka de är.
Ja kan man byta batteri och packningar så förlänger det klockans livslängd rätt så mycket

Har SEB samt skaffat Skandia för att SEB inte har Google Pay 😒 men vore kul att testa Garmin Pay också 😋
Garmin pay funkar bra ihop med Skandia och är väldigt smidigt att använda. En kod på 4 siffror, sen kan du använda klockan som betalningsmedel i 24 timmar, eller fram tills den tappar din puls, d v s du tar av dig klockan. Då återkommer kodkravet direkt. Gillar verkligen betalningsfunktionen.

Garmin pay funkar bra ihop med Skandia och är väldigt smidigt att använda. En kod på 4 siffror, sen kan du använda klockan som betalningsmedel i 24 timmar, eller fram tills den tappar din puls, d v s du tar av dig klockan. Då återkommer kodkravet direkt. Gillar verkligen betalningsfunktionen.
Kommer ju även lägga till kortet på telefonen så de kommer vara skönt, men skulle inte vara fel om man hade de på en klocka också, kravet för mig är dock att batteritiden ska vara bra. Vill inte hålla på att ladda varje vecka 🫣

IMG_5223.JPG IMG_5187.JPG

Nu känner jag mig hyffsat nöjd med min Vivosmart 5-hållare, postar här ifall nån är intresserad!

Hittills har jag gjort en variant för 14mm kardborreband
IMG_5216.JPG

och en för 16mm klockarmband
IMG_5217.JPG

Här finns färdiga projektfiler för Bambu-skrivare, liksom separata 3D-filer och även projektfiler för FreeCAD.

Självklart hjälper jag andra KSare att printa ut!

Helt såld på den ruffa looken hos Instict modellen. Men är lite rädd för hur jäkla stor den kommer vara/kännas. Hade en Forerunner 945 för några år sedan, men efter den har jag bara kört automatiska urverk och manuella, på 36-40mm.

Min fråga är, kommer jag vara nöjd med Instict 2 Solar Tactical, eller är Instict 2x Solar Tactical så mycket bättre?

För det är någon av dom jag står mellan.

Kom gärna med input/förslag!

Allt gott!

Helt såld på den ruffa looken hos Instict modellen. Men är lite rädd för hur jäkla stor den kommer vara/kännas. Hade en Forerunner 945 för några år sedan, men efter den har jag bara kört automatiska urverk och manuella, på 36-40mm.

Min fråga är, kommer jag vara nöjd med Instict 2 Solar Tactical, eller är Instict 2x Solar Tactical så mycket bättre?

Allt gott!
Varför inte en 2s?
För att du vill ha taktisk?

Allt gott!
Kör på 2X solar tactical. Har den helsvarta modellen och är supernöjd. Den är stor men har bättre batteritid och större skärm. Ser bättre ut också. Amazon hade rea på den för inte så länge sedan. Blir säkert rea igen på singles day och black friday.
1000020722.jpg

Senast ändrad:
Antingen är jag trög eller så är det knepigt, men hur ställer jag in gmt:n på denna? Det finns ingen inställning under urtavlan och jag har lagt till en andra tidszon i klockan, men ingen skillnad.
1000035131.jpg

Tillbaka
Topp