Det går nog att lösa så. Men för egen del så tänker jag att fem år är ganska bra ändå för den typen av produkt. (Men kanske inte för 38 tkr).Dyrt, såg att på Youtube att visa bytar batteri själva.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Det går nog att lösa så. Men för egen del så tänker jag att fem år är ganska bra ändå för den typen av produkt. (Men kanske inte för 38 tkr).Dyrt, såg att på Youtube att visa bytar batteri själva.
Den där jämförelsen med vanliga klockor... Det är säkert jättemånga som köper en begagnad Rolex om 10 år men en MARQ smartwatch blir nog mer klurig att bli av medAv samma anledning som en Rolex Submariner är dyrare än en Grand Seiko diver, eller en Rolex Explorer är dyrare än en Sinn 556: För att det går att ta mer betalt, inte nödvändigtvis för att man får något bättre. Marq sticker ut genom valet av boettmaterial samt marknadsföring. ”Luxury”.
Inga vettiga anledningar alltså. Just den senaste Marq har boett i damaskus-stål.
Bra pris!Känner mig som en vinnare som fångade en flång ny Fenix 7X SS för 5 lakan.
En så kallad sunk cost.Den där jämförelsen med vanliga klockor... Det är säkert jättemånga som köper en begagnad Rolex om 10 år men en MARQ smartwatch blir nog mer klurig att bli av med
Men va fan, har man råd så köööp
Gen 2 Epix har ju V5 sensor. För det priset borde Marq ha den också.Det är ju en Epix 2 på insidan… en modell som precis ersatts av Fenix 8 AMOLED. Dvs gammal insida i ett lyxigt skal.
Men jag gillar min, som i praktiken är en dyr Fenix 6. Och batteriet verkar hålla 90% jämfört med ny. Kanske bättre. Och då är den över fem år nu.
Det är vi överens om…Gen 2 Epix har ju V5 sensor. För det priset borde Marq ha den också.
Gymmar du upp 533 kalorier på en timma? Tycker det är svårt att få något större resultat. Ska det hända nåt behöver jag cykla...
Gissar att den baserar det på min puls genom hela träningspasset. Men jag använder aktiviteten Kondition för jag orkar inte krångla med set och reps.Gymmar du upp 533 kalorier på en timma? Tycker det är svårt att få något större resultat. Ska det hända nåt behöver jag cykla...
Det kan nog stämma. Men 170 i maxpuls är också ganska hög ansträngning tänker jag. Du kör hårtGissar att den baserar det på min puls genom hela träningspasset. Men jag använder aktiviteten Kondition för jag orkar inte krångla med set och reps.
Vänta och se imorgon, efter du sovit utMåste säga att jag gillar min Garmin allt mer. Har ju en Fenix 5 också, men den väcker just inga varma känslor alls. Det gör däremot den här Fenix 7X:en. Med nylonbandet på är den fantastiskt bekväm att bära och egentligen passar den mig som gillar att träna bättre än någon annan klocka jag har.
Var just ute på en tur med mtb:n, har inte blivit så mycket av den varan de senaste veckorna, vilket brukar kännas. Det syns också...
Ser ut som att morgonträningen blir inställd.
Nytt band?
Yes, passar bra ihop tycker jag.Nytt band?
Absolut!Yes, passar bra ihop tycker jag.
Tror inte det. Har för mig att man kan inte ta ut spring bar på Fenix?Absolut!
Är det samma band till instinct som till Fenix tex?
Jo, det kan man. Det är ett fjädrande stift men det saknar krage, så man måste ta det med en kniv, bända lite, knipa fast det, bända lite till, sen ploppar det ut.Tror inte det. Har för mig att man kan inte ta ut spring bar på Fenix?
Aha ok. Man vill ju inte skada plastdelarna runtom när man gräver med knivbladet. Kanske enklare att bara klippa av dem och ersätter med normala stift.Jo, det kan man. Det är ett fjädrande stift men det saknar krage, så man måste ta det med en kniv, bända lite, knipa fast det, bända lite till, sen ploppar det ut.
Men banden på Fenix är inte kurvade utan raka i ändarna. Så det är en glipa mot boetten.
Det är en variant, men de är tjocka som attan. Finns en kille på Etsy som har hittat några andra stift som passar. Hawkrigger style.Aha ok. Man vill ju inte skada plastdelarna runtom när man gräver med knivbladet. Kanske enklare att bara klippa av dem och ersätter med normala stift.
Ännu en från G-ShockNu blev man nyfiken på en Instinct 2x, ingen som har en med tankar på att sälja en?
Ja, lite skäms man faktiskt men är nyfiken på hur 2x är med batterier samt Garmin pay osv. Hade G-Shock haft G-Pay eller nått så hade ja nog inte tänkt tankarna men man börjar bli nyfiken om gräset är grönare på andra sidanÄnnu en från G-Shock
Kolla in här först isåfall...Ja, lite skäms man faktiskt men är nyfiken på hur 2x är med batterier samt Garmin pay osv. Hade G-Shock haft G-Pay eller nått så hade ja nog inte tänkt tankarna men man börjar bli nyfiken om gräset är grönare på andra sidan
Jag har en Marq 2 så googlade lite efter jag läste din post, hittade följande:Joo på marq modellerna erbjuder garmin batteri byte och service har jag för mig
Garmin har ett nätverk med Luxury Watch Service Centers som kan serva din MARQ-klocka.