• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Garmintråden ∆

Av samma anledning som en Rolex Submariner är dyrare än en Grand Seiko diver, eller en Rolex Explorer är dyrare än en Sinn 556: För att det går att ta mer betalt, inte nödvändigtvis för att man får något bättre. Marq sticker ut genom valet av boettmaterial samt marknadsföring. ”Luxury”.

Inga vettiga anledningar alltså. Just den senaste Marq har boett i damaskus-stål.
Den där jämförelsen med vanliga klockor... Det är säkert jättemånga som köper en begagnad Rolex om 10 år men en MARQ smartwatch blir nog mer klurig att bli av med 😉

Men va fan, har man råd så köööp 🤸🥳

Är det nån av er som sitter på några band i 26mm som inte används? Eller kanske rentav av en svart titanlänk i 26mm? Om så är fallet räcker jag upp en hand.

IMG_9844.jpeg

Måste säga att jag gillar min Garmin allt mer. Har ju en Fenix 5 också, men den väcker just inga varma känslor alls. Det gör däremot den här Fenix 7X:en. Med nylonbandet på är den fantastiskt bekväm att bära och egentligen passar den mig som gillar att träna bättre än någon annan klocka jag har.

Var just ute på en tur med mtb:n, har inte blivit så mycket av den varan de senaste veckorna, vilket brukar kännas. Det syns också...
20241028_194753.jpg
20241028_193819.jpg

Ser ut som att morgonträningen blir inställd.

Måste säga att jag gillar min Garmin allt mer. Har ju en Fenix 5 också, men den väcker just inga varma känslor alls. Det gör däremot den här Fenix 7X:en. Med nylonbandet på är den fantastiskt bekväm att bära och egentligen passar den mig som gillar att träna bättre än någon annan klocka jag har.

Var just ute på en tur med mtb:n, har inte blivit så mycket av den varan de senaste veckorna, vilket brukar kännas. Det syns också...
20241028_194753.jpg
20241028_193819.jpg

Ser ut som att morgonträningen blir inställd.
Vänta och se imorgon, efter du sovit ut :)

Tror inte det. Har för mig att man kan inte ta ut spring bar på Fenix?
Jo, det kan man. Det är ett fjädrande stift men det saknar krage, så man måste ta det med en kniv, bända lite, knipa fast det, bända lite till, sen ploppar det ut.
Men banden på Fenix är inte kurvade utan raka i ändarna. Så det är en glipa mot boetten.

Jo, det kan man. Det är ett fjädrande stift men det saknar krage, så man måste ta det med en kniv, bända lite, knipa fast det, bända lite till, sen ploppar det ut.
Men banden på Fenix är inte kurvade utan raka i ändarna. Så det är en glipa mot boetten.
Aha ok. Man vill ju inte skada plastdelarna runtom när man gräver med knivbladet. Kanske enklare att bara klippa av dem och ersätter med normala stift.

Joo på marq modellerna erbjuder garmin batteri byte och service har jag för mig
Jag har en Marq 2 så googlade lite efter jag läste din post, hittade följande:
Garmin har ett nätverk med Luxury Watch Service Centers som kan serva din MARQ-klocka.

Dock lite oklart vilka som är deras luxury watch service centers men intressant om man faktiskt kan få batteriet bytt och kanske några nya packningar framöver.

Tillbaka
Topp