• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Garmintråden ∆

försökte hitta länk men du kanske inte postade någon :D vart köpte du dessa? specifikt den till höger?
Här är Amazon länken jag postade här i tråden tidigare.
Bandet till höger köpte jag från Hemsuts hemsida.

Här är Amazon länken jag postade här i tråden tidigare.
Bandet till höger köpte jag från Hemsuts hemsida.
ja jag försökte kolla efter läknen men hittade den inte :(
Hittade deras hemsida med band, super tjusiga ju, blir nog att beställa ett utav dem sen :p vill dock inte härmas allt för mycket.

Jaha då ska man bli med Garmin, spännande 😃

IMG_0598.png

Nu när det är blackfriday och allt funderar jag på om det är läge att köpa den där träningsklockan jag länge känt att jag behöver ha! Egentligen har jag nog inte så höga krav, utan vill mest kunna tracka hastighet, distans etc. med hjälp av runkeeper och synka mina trådlösa lurar till den för att kunna lyssna på Spotify (utan att släpa med mig mobilen), men såklart alltid roligare med extra funktioner!

Jag vill gärna komma undan hyfsat billigt men har insett att garmins sortiment är oändligt. Är ett rimligt val en epix 2 för 4500 kr, eller finns det enklare alternativ som är mycket billigare som egentligen möter mina behov lika bra?

Min första träningsklocka, så jag känner mig ganska rådvill i vilka funktioner man behöver och verkligen uppskattar!

Om man redan har en Fenix 7x pro, finns det någon poäng att komplettera med Epix2 pro enligt ovan? Är det skärmen som är den huvudsakliga skillnaden?

Om man redan har en Fenix 7x pro, finns det någon poäng att komplettera med Epix2 pro enligt ovan? Är det skärmen som är den huvudsakliga skillnaden?
Har varit VÄLDIGT nära att klicka hem en Fenix 8 Amoled. Har idag Fenix 7X MIP men är så sjukt nöjd med 7X att jag avstått. Gillar MIP displayen och att den alltid är på utan att batteriet blir lidande. Tror jag kommer se det som negativt att man måste vinkla skärmen för att se vad klockan är tex, på min MIP måste jag inte aktivera skärmen

Har varit VÄLDIGT nära att klicka hem en Fenix 8 Amoled. Har idag Fenix 7X MIP men är så sjukt nöjd med 7X att jag avstått. Gillar MIP displayen och att den alltid är på utan att batteriet blir lidande. Tror jag kommer se det som negativt att man måste vinkla skärmen för att se vad klockan är tex, på min MIP måste jag inte aktivera skärmen
Det låter som att du håller på att bespara mig en massa pengar 😄

Provade Galaxy watch ultra men det var inget för mig, fick gå tillbaka till Garmin :)
Blev en Garmin instinct 2x
20241130_092823.jpg
Verkar svårt att gå från Garmin till något annat 😁. Köpte själv en begagnad Apple watch ultra för ett tag sen men hade den ca 2 veckor innan jag sålde den. Tänkte att den skulle ersatt Fenix 7X men för min del klarade den inte det. Batteritid var en stor del av det faktiskt, visst är Apple watch en bättre smartwatch men jag är nöjd med det Fenix klarar och jag har inget behov av dom extra sakerna Apple erbjuder.

Senast ändrad:
Verkar svårt att gå från Garmin till något annat 😁. Köpte själv en begagnad Apple watch ultra för ett tag sen men hade den ca 2 veckor innan jag sålde den. Tänkte att den skulle ersatt Fenix 7X men för min del klarade den inte det. Batteritid var en stor del av det faktiskt, visst är Apple watch en bättre smartwatch men jag är nöjd med det Fenix klarar och jag har inget behov av dom extra sakerna Apple erbjuder.
Ja garmin känns också mer som en klocka. Skärmen alltid på ,lång batteri och så tröttna jag på notiserna 😁

Så vilka av oss har BF-köp på ingång?

Jag trivs väldigt bra med den Fenix 7X jag skaffade, men tycker ändå att displayen lämnar lite övrigt att önska emellanåt. Så det fick bli en Epix 2 också. Vi får se vilken som får stanna.
Såvitt jag förstår kommer det ingen Epix 3 utan det är Fenix 8 i praktiken. Men jag känner mig inte supersugen på det som F8:an trumfar Epix 2 med. Så jag tror det blir bra med en Epix 2.
Eftersom det är lite av en färskvaruprodukt så känns det som att det finns en gräns för vad den ändå får kosta.

Så vilka av oss har BF-köp på ingång?

Jag trivs väldigt bra med den Fenix 7X jag skaffade, men tycker ändå att displayen lämnar lite övrigt att önska emellanåt. Så det fick bli en Epix 2 också. Vi får se vilken som får stanna.
Såvitt jag förstår kommer det ingen Epix 3 utan det är Fenix 8 i praktiken. Men jag känner mig inte supersugen på det som F8:an trumfar Epix 2 med. Så jag tror det blir bra med en Epix 2.
Eftersom det är lite av en färskvaruprodukt så känns det som att det finns en gräns för vad den ändå får kosta.
Kanonbra köp av Epix 2 för 6900.

Kanonbra köp av Epix 2 för 6900.
Ja, jag tror det. Men efter att ha haft 7X PRO så tycker jag att 51mm inte alls är dumt. Så det fick bli den större, och därmed några kronor dyrare. Men 7500 tycker jag också känns okej.

Och så vill man ju vara en i gänget, så på måndag trillar ett Hemsut-band in. Fast inte svart, dels tycker jag det är för mörkt, dels var det slut tyvärr.

Ja, jag tror det. Men efter att ha haft 7X PRO så tycker jag att 51mm inte alls är dumt. Så det fick bli den större, och därmed några kronor dyrare. Men 7500 tycker jag också känns okej.

Och så vill man ju vara en i gänget, så på måndag trillar ett Hemsut-band in. Fast inte svart, dels tycker jag det är för mörkt, dels var det slut tyvärr.
Ser fram emot bilder, tycker det passar så bra ihop. Själv lär jag nog vänta på Tactix 8 om den kommer i 47mm.

Tillbaka
Topp