• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Garmintråden ∆

Hej Garminnördar! :)

Jag har under en längre tid bantat ner min klocksamling och imorgon säljer jag med stor sannolikhet min sista ”vanliga” klocka för att gå över till en digital.

Jag söker en modell med urtavla runt 38mm då jag har smala handleder. Söker inget avancerat utan en nätt, smidig klocka som ger mig tiden, har bra batterikapacitet, steg, sömn och lite andra sådana funktioner.

Är helt grön och tar ödmjukt emot hjälp i en outforskad djungel. Tack på förhand!

Jag slog till på den! Har letat ett tag och kändes som att de brukar ligga runt 4000 begagnat så då kändes 4500 nytt som ett riktigt schysst pris! Det enda jag är orolig över är om gpsen utan dual band kommer vara tillräckligt pricksäker för att tracka pace när man springer - har läst på lite olika ställen om folk som haft problem med det! Några erfarenheter i tråden?

Sprang utan min idag - för första gången på länge. Enligt manuellt ur påstod den att milen blev ~10% längre.

Är det bara jag(?)

Sprang utan min idag - för första gången på länge. Enligt manuellt ur påstod den att milen blev ~10% längre.

Är det bara jag(?)
Förmodligen. Sprang du kanske vilse när du inte hade din Garmin på?

Annars låter det konstigt. Skulle Garmin visa så mycket som 10% fel? Det låter inte rimligt om du inte är alldeles utan täckning där du springer. Skulle så vara fallet tar den väl närmaste vägen mellan punkterna du är när den får GPS-signal igen. Då kan det bli fel. Men har du täckning så ser jag inte hur det kan bli så fel.

Jag har aldrig ägt någon AMOLED-klocka tidigare, men har nu en Epix2 på väg hit.
Men så dök detta upp i flödet, och det var ju inte så kul att ta del av.
Screenshot_20241203_175909_Samsung Internet.jpg

Texten är från Garmins hemsida.
Vilka erfarenheter har vi här i tråden?

Känns som att en sovande display är enda vägen framåt. Men ska man snåla med tiden som displayen är tänd känns det rätt trist måste jag säga.

Jag har aldrig ägt någon AMOLED-klocka tidigare, men har nu en Epix2 på väg hit.
Men så dök detta upp i flödet, och det var ju inte så kul att ta del av.
Screenshot_20241203_175909_Samsung Internet.jpg

Texten är från Garmins hemsida.
Vilka erfarenheter har vi här i tråden?

Känns som att en sovande display är enda vägen framåt. Men ska man snåla med tiden som displayen är tänd känns det rätt trist måste jag säga.
Det blir inbränningar förr eller senare med Amoled. Bara byta till en vit bakgrund så ser man det direkt.

Tillbaka
Topp