• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Garmintråden ∆

Hamburgare på gång
IMG_0409.jpeg

IMG_0410.jpeg

IMG_0412.jpeg

Senast ändrad:
Skärmen på min Forerunner 245 har spruckit så därför letar jag efter en ersättare. Används endast till att tracka löpning. Används alltså inte till vardags.

Vill ha en smidig klocka utan touch.

Är 255s den givna ersättaren? Eller vad finns det för alternativ i samma prisklass, ca 3000 kr.

Skärmen på min Forerunner 245 har spruckit så därför letar jag efter en ersättare. Används endast till att tracka löpning. Används alltså inte till vardags.

Vill ha en smidig klocka utan touch.

Är 255s den givna ersättaren? Eller vad finns det för alternativ i samma prisklass, ca 3000 kr.
Garmin instinct 2 solar har nog samma funktioner men lite billigare och lite bättre batteri och tål nog lite mer än 255.

Haha, det kan jag tyvärr inte svara på, eftersom jag inte har några Garmin original 😂

Men, tja, vad kan jag säga om detta band? Det låter lite "papprigt" om det när klockan vibrerar, eftersom snabbfästet glappar liiiite mot sprinten. Men det är det enda negativa jag kan komma på att skriva. Allt annat är förstklassigt i förhållande till vad man kan förvänta sig av ett band som detta.
Det här svarta bandet formar sig också snabbt efter handledens form, inkörningen är någon timma typ. Kardborren upplevs vara av mycket hög kvalitet.

Har du ca 17-18 cm är det Medium du ska ha. Ligger du nedåt 16 blir nog medium lite för långt skulle jag tro. Men Small var alldeles för litet för mina 17,5 cm.

För halva priset(?) av ett Garminband är det en nobrainer skulle jag säga.
Är du dessutom premiumkund på Amazon får du hem det gratis. Blir du inte nöjd kan du skicka tillbaka det kostnadsfritt.

Jag hade provat om jag vore du.
Ok tack.
Jag tror jag gav typ ~400kr styck för mina Garmin-band så det var överkomligt.
Handlar av Amazon varje vecka så det kanske blir att testa ett 👍

Är det bra? Funkar den eller bara kul att ha?
Jag tror att den funkar. Förhoppningsvis får man till svar att den inte kunde identifiera något förmaksflimmer. Har man drabbats av hjärtattack ska man dock inte ta hjälp av klockan, får man nogsamt veta.

Nu har jag aldrig gjort EKG tidigare, så vad man får ut annars kan jag inte svara på.

Jag tror att den funkar. Förhoppningsvis får man till svar att den inte kunde identifiera något förmaksflimmer. Har man drabbats av hjärtattack ska man dock inte ta hjälp av klockan, får man nogsamt veta.

Nu har jag aldrig gjort EKG tidigare, så vad man får ut annars kan jag inte svara på.

Ingen aning hur exakt den är, men kul att ha. 🙂
När man tar EKG inom sjukvården använder man 12 punkter för registrering så det kanske fungerar sådär via en ensam sensor 🤔
Konstigt att det inte blir godkänt att använda inom EU. Speciellt när Apple har funktionen...?!

När man tar EKG inom sjukvården använder man 12 punkter för registrering så det kanske fungerar sådär via en ensam sensor 🤔
Konstigt att det inte blir godkänt att använda inom EU. Speciellt när Apple har funktionen...?!
Fixade den mest för att jag gillar inte ha funktioner låsta. Man skall nog inte lita på mätningen från en smartwatch.

Mer om Instinct 3
Verkar ganska trevlig ändå.

Om jag ska byta upp mig i framtiden så ser jag ingen anledning att välja Solar igen. Klockan behöver ju ladda oavsett. Alternativet skulle vara att lägga den på fönsterbrädan men då har man ju redan tagit av den från handleden, att trycka i en USB-kabel är ju sak samma.

Om jag ska byta upp mig i framtiden så ser jag ingen anledning att välja Solar igen. Klockan behöver ju ladda oavsett. Alternativet skulle vara att lägga den på fönsterbrädan men då har man ju redan tagit av den från handleden, att trycka i en USB-kabel är ju sak samma.
Bara synd att den inte har touch i amoled displayen

Precis. Är man inte utomhus hela tiden och bor i Sunny California så är det ingen idea med solar egentligen. Tycker bara att det är tråkigt att den inte fick gen 5 sensor samt priset på Amoled versionen är rätt högt. Lägger man till en tusenlapp så får man en Epix pro gen2 med safirglas och DLC.

Tillbaka
Topp