Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Okej, Hemsutkardborren i mediumstorlek, om det nu spelar någon roll, mäter 50 mm.Ha denna är väl ca 2,5cm ish, men som sagt de är ingen risk att sen lossnar. Var mer en funderingsjukt mycket skönare än original banded, lite besviken på att de bandet till Instinct känns så billigt.
Ja de var som ja misstänkte då, att Hemsut var längreOkej, Hemsutkardborren i mediumstorlek, om det nu spelar någon roll, mäter 50 mm.
Garmin instinct 2 solar har nog samma funktioner men lite billigare och lite bättre batteri och tål nog lite mer än 255.Skärmen på min Forerunner 245 har spruckit så därför letar jag efter en ersättare. Används endast till att tracka löpning. Används alltså inte till vardags.
Vill ha en smidig klocka utan touch.
Är 255s den givna ersättaren? Eller vad finns det för alternativ i samma prisklass, ca 3000 kr.
Smaken är som baken!Snyggare än Garmin band![]()
Ok tack.Haha, det kan jag tyvärr inte svara på, eftersom jag inte har några Garmin original
Men, tja, vad kan jag säga om detta band? Det låter lite "papprigt" om det när klockan vibrerar, eftersom snabbfästet glappar liiiite mot sprinten. Men det är det enda negativa jag kan komma på att skriva. Allt annat är förstklassigt i förhållande till vad man kan förvänta sig av ett band som detta.
Det här svarta bandet formar sig också snabbt efter handledens form, inkörningen är någon timma typ. Kardborren upplevs vara av mycket hög kvalitet.
Har du ca 17-18 cm är det Medium du ska ha. Ligger du nedåt 16 blir nog medium lite för långt skulle jag tro. Men Small var alldeles för litet för mina 17,5 cm.
För halva priset(?) av ett Garminband är det en nobrainer skulle jag säga.
Är du dessutom premiumkund på Amazon får du hem det gratis. Blir du inte nöjd kan du skicka tillbaka det kostnadsfritt.
Jag hade provat om jag vore du.
Är det bra? Funkar den eller bara kul att ha?Då har man fixat ECG![]()
![]()
Jag tror att den funkar. Förhoppningsvis får man till svar att den inte kunde identifiera något förmaksflimmer. Har man drabbats av hjärtattack ska man dock inte ta hjälp av klockan, får man nogsamt veta.Är det bra? Funkar den eller bara kul att ha?
Ingen aning hur exakt den är, men kul att ha.Är det bra? Funkar den eller bara kul att ha?
Jag tror att den funkar. Förhoppningsvis får man till svar att den inte kunde identifiera något förmaksflimmer. Har man drabbats av hjärtattack ska man dock inte ta hjälp av klockan, får man nogsamt veta.
Nu har jag aldrig gjort EKG tidigare, så vad man får ut annars kan jag inte svara på.
När man tar EKG inom sjukvården använder man 12 punkter för registrering så det kanske fungerar sådär via en ensam sensorIngen aning hur exakt den är, men kul att ha.![]()
Men orginal är inte alltid bäst.Smaken är som baken!
Original är original..
Fixade den mest för att jag gillar inte ha funktioner låsta. Man skall nog inte lita på mätningen från en smartwatch.När man tar EKG inom sjukvården använder man 12 punkter för registrering så det kanske fungerar sådär via en ensam sensor
Konstigt att det inte blir godkänt att använda inom EU. Speciellt när Apple har funktionen...?!
Ett stort GrattisIdag firar vi födelsedag här hemma.
![]()
Tack! Hittade Instinct 2S (den lite mindre modellen, 40mm) för 1999:- så jag slog till på den!Garmin instinct 2 solar har nog samma funktioner men lite billigare och lite bättre batteri och tål nog lite mer än 255.
Tactical är bästaSjukt nöjd med min instinct 2x, ingen annan klocka som fått arm tid på senaste dagarna / veckor(!?).
![]()
ser bra ut, men verkar inte vara så mycket nytt. samma sensor som 2 an.Instinct 3
Ja synd att den inte har gen 5 sensor. Det var det man väntade på.ser bra ut, men verkar inte vara så mycket nytt. samma sensor som 2 an.
+1 och att den saknar kartor. För dem pengarna kan man lika bra gå på en Fenix 7 pro eller Epix 2 proJa synd att den inte har gen 5 sensor. Det var det man väntade på.
Verkar ganska trevlig ändå.Mer om Instinct 3
![]()
Garmin Instinct 3 Series Hands-on: Everything You Need To Know!
(Heads up - Jan 30th, 2025: My full Instinct 3 in-depth review is now available, go check that out instead!) Garmin has just announced the Instinct 3 series, as well as the Instinct E and new HRM-200. The Instinctwww.dcrainmaker.com
Bara synd att den inte har touch i amoled displayenVerkar ganska trevlig ändå.
Om jag ska byta upp mig i framtiden så ser jag ingen anledning att välja Solar igen. Klockan behöver ju ladda oavsett. Alternativet skulle vara att lägga den på fönsterbrädan men då har man ju redan tagit av den från handleden, att trycka i en USB-kabel är ju sak samma.
Precis. Är man inte utomhus hela tiden och bor i Sunny California så är det ingen idea med solar egentligen. Tycker bara att det är tråkigt att den inte fick gen 5 sensor samt priset på Amoled versionen är rätt högt. Lägger man till en tusenlapp så får man en Epix pro gen2 med safirglas och DLC.Verkar ganska trevlig ändå.
Om jag ska byta upp mig i framtiden så ser jag ingen anledning att välja Solar igen. Klockan behöver ju ladda oavsett. Alternativet skulle vara att lägga den på fönsterbrädan men då har man ju redan tagit av den från handleden, att trycka i en USB-kabel är ju sak samma.
Den har ändå inte inbyggd kartor så det gör inget.Bara synd att den inte har touch i amoled displayen