Menar du point to go karta? Tyckte jag läste att vanlig karta saknadesDen har ändå inte inbyggd kartor så det gör inget.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Menar du point to go karta? Tyckte jag läste att vanlig karta saknadesDen har ändå inte inbyggd kartor så det gör inget.
Ja den saknar detaljerad kartor. Det som skiljer på navigering med nuvarande Instinct att den har city name.Menar du point to go karta? Tyckte jag läste att vanlig karta saknades
Jag kollade på de innan men sen tänkte jag att det kan hamna skit bakom ändå när man ta av den och laddar så jag hoppade över dem.Kör ni med täckplugg?
Tänkte först att det var onödigt, men så kände jag att det kanske inte är så dumt ändå. Så jag skaffade en uppsättning.
Var lite tveksam till en början om de sluter tätt eller ej, men en tvättning av klockan efter träning klarar de i a f.
Skulle de inte hålla borta vattnet så riskerar det ju att bli sämre än utan, om man skapar en liten klimatkammare för oxid att skapas i, men det verkar inte som att det händer. Den håller istället fukten borta, så då är det sannolikt bättre med, än utan, skulle jag säga.
Misstänker att det ändå kan samlas fukt när man blir varm vid tex träning. Läst om flera som fått problemKör ni med täckplugg?
Tänkte först att det var onödigt, men så kände jag att det kanske inte är så dumt ändå. Så jag skaffade en uppsättning.
Var lite tveksam till en början om de sluter tätt eller ej, men en tvättning av klockan efter träning klarar de i a f.
Skulle de inte hålla borta vattnet så riskerar det ju att bli sämre än utan, om man skapar en liten klimatkammare för oxid att skapas i, men det verkar inte som att det händer. Den håller istället fukten borta, så då är det sannolikt bättre med, än utan, skulle jag säga.
Ja, än så länge har jag inte tränat sådant som genererar stora mängder svett, så det har inte riktigt provats ut än. Men visst är det så att den bör vara tät, eller så är det sannolikt bättre utan. Att låta svett kapslas in i kontakten är garanterat det sämsta man kan göra. Salt och korrosion är som bekant bästa vänner.Misstänker att det ändå kan samlas fukt när man blir varm vid tex träning. Läst om flera som fått problem
Det där provade jag för ett par år sedan. Det kommer samlas fukt innanför och bli missfärgat.Kör ni med täckplugg?
Då låter det som att det är en dålig idé ändå.Det där provade jag för ett par år sedan. Det kommer samlas fukt innanför och bli missfärgat.
Köpte också täckplugg till min 7X men använde dom aldrig när jag väl fick hem dom. Tänkte att hade det varit ett problem med öppen laddport hade Garmin skickat med pluggar och jag kände att risken finns att skit o fukt fastnar istället innanför pluggen vilket skulle vara ännu sämreKör ni med täckplugg?
Hur känns den efter den dags användning?Fick hem min nya Instinct 2S idag. Bara hunnit ladda och konfigurera. Nu dags att sova tydligen. Första intrycket är att det är en trevlig och smidig pjäs.
Min tidigare Forerunner 245 var också 40mm, men skärmen på denna är betydligt mindre. Lite svårare att se vad det står på skärmen vid löpning, men jag antar att man vänjer sig.Hur känns den efter den dags användning?
Verkar vara fler som har samma problem.Jag har en Garmin 7s sedan snart 3 år. Igår laddade jag 100% runt lunch. Nu 12% kvar. Wtf... någon som känner till en uppdatering i närtid eller tankar om vad som kan ha hänt? Brukar alltid få ut en vecka cirka. Körde ett gympass igår, utan gps, givetvis, annars har den bara suttit på handleden.
Prova hård omstart. Håll ctrl knappen tills den stängs av och sen sätt på igen.Jag har en Garmin 7s sedan snart 3 år. Igår laddade jag 100% runt lunch. Nu 12% kvar. Wtf... någon som känner till en uppdatering i närtid eller tankar om vad som kan ha hänt? Brukar alltid få ut en vecka cirka. Körde ett gympass igår, utan gps, givetvis, annars har den bara suttit på handleden.
Har haft min sedan typ mars förra året. Den är kanon! Bär den alldeles för ofta. Orginalbandet drar ner helhetsintrycket. Våga byta till något annat.Fick hem min nya Instinct 2S idag. Bara hunnit ladda och konfigurera. Nu dags att sova tydligen. Första intrycket är att det är en trevlig och smidig pjäs.
Hur stänger man av automatiska uppdateringar?Prova hård omstart. Håll ctrl knappen tills den stängs av och sen sätt på igen.
Jag stänger alltid av automatiska uppdateringar på mina garmin. Sen när jag ser att senaste update är stabil så uppdaterar jag. För många gånger garmin har ställt till det med batteri och buggar
Inställningar. System. ProgramupdateringHur stänger man av automatiska uppdateringar?
När jag väljer programuppdatering så uppdaterar den direkt utan något val för manuellt läge att stänga av.Inställningar. System. Programupdatering
Det går inte att fånga via Garmin Connect App?När jag väljer programuppdatering så uppdaterar den direkt utan något val för manuellt läge att stänga av.
Har du kollat på själva klocka. Såhär ser det ut på min instinct 2xNär jag väljer programuppdatering så uppdaterar den direkt utan något val för manuellt läge att stänga av.
Jag har kollat i både klockan och i connect appen under mina inställningar.Har du kollat på själva klocka. Såhär ser det ut på min instinct 2x
Konstigt. Vilken modell har du?Jag har kollat i både klockan och i connect appen under mina inställningar.
Jag har en Venu 3Konstigt. Vilken modell har du?
Det verkar som att det valet inte finns på Venu och vivoactive. Väldigt dåligt av de att tvinga en att uppdateraJag har en Venu 3
Jag reagerade också på det. Har ett svagt minne att när uppdateringen är tillgänglig så får man valet installera nu eller senarelägga det.Det verkar som att det valet inte finns på Venu och vivoactive. Väldigt dåligt av de att tvinga en att uppdatera