• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Garmintråden ∆

Kör ni med täckplugg?
Tänkte först att det var onödigt, men så kände jag att det kanske inte är så dumt ändå. Så jag skaffade en uppsättning.
Var lite tveksam till en början om de sluter tätt eller ej, men en tvättning av klockan efter träning klarar de i a f.
Skulle de inte hålla borta vattnet så riskerar det ju att bli sämre än utan, om man skapar en liten klimatkammare för oxid att skapas i, men det verkar inte som att det händer. Den håller istället fukten borta, så då är det sannolikt bättre med, än utan, skulle jag säga.
20250107_112500.jpg
20250107_112453.jpg

Kör ni med täckplugg?
Tänkte först att det var onödigt, men så kände jag att det kanske inte är så dumt ändå. Så jag skaffade en uppsättning.
Var lite tveksam till en början om de sluter tätt eller ej, men en tvättning av klockan efter träning klarar de i a f.
Skulle de inte hålla borta vattnet så riskerar det ju att bli sämre än utan, om man skapar en liten klimatkammare för oxid att skapas i, men det verkar inte som att det händer. Den håller istället fukten borta, så då är det sannolikt bättre med, än utan, skulle jag säga.
20250107_112500.jpg
20250107_112453.jpg
Jag kollade på de innan men sen tänkte jag att det kan hamna skit bakom ändå när man ta av den och laddar så jag hoppade över dem.

Kör ni med täckplugg?
20250107_112500.jpg
20250107_112453.jpg
Misstänker att det ändå kan samlas fukt när man blir varm vid tex träning. Läst om flera som fått problem

Misstänker att det ändå kan samlas fukt när man blir varm vid tex träning. Läst om flera som fått problem
Ja, än så länge har jag inte tränat sådant som genererar stora mängder svett, så det har inte riktigt provats ut än. Men visst är det så att den bör vara tät, eller så är det sannolikt bättre utan. Att låta svett kapslas in i kontakten är garanterat det sämsta man kan göra. Salt och korrosion är som bekant bästa vänner.

Kör ni med täckplugg?
20250107_112500.jpg
20250107_112453.jpg
Det där provade jag för ett par år sedan. Det kommer samlas fukt innanför och bli missfärgat.

Kör ni med täckplugg?
20250107_112500.jpg
20250107_112453.jpg
Köpte också täckplugg till min 7X men använde dom aldrig när jag väl fick hem dom. Tänkte att hade det varit ett problem med öppen laddport hade Garmin skickat med pluggar och jag kände att risken finns att skit o fukt fastnar istället innanför pluggen vilket skulle vara ännu sämre

Hur känns den efter den dags användning? :)
Min tidigare Forerunner 245 var också 40mm, men skärmen på denna är betydligt mindre. Lite svårare att se vad det står på skärmen vid löpning, men jag antar att man vänjer sig.
Uppskattar att skärmen är fyrkantig och inte rund. Skönare och mer distinkta navigationsknappar.

Ganska lik 245:an, men gillar denna mer!

Jag har en Garmin 7s sedan snart 3 år. Igår laddade jag 100% runt lunch. Nu 12% kvar. Wtf... någon som känner till en uppdatering i närtid eller tankar om vad som kan ha hänt? Brukar alltid få ut en vecka cirka. Körde ett gympass igår, utan gps, givetvis, annars har den bara suttit på handleden.

Jag har en Garmin 7s sedan snart 3 år. Igår laddade jag 100% runt lunch. Nu 12% kvar. Wtf... någon som känner till en uppdatering i närtid eller tankar om vad som kan ha hänt? Brukar alltid få ut en vecka cirka. Körde ett gympass igår, utan gps, givetvis, annars har den bara suttit på handleden.
Verkar vara fler som har samma problem.

Prova hård omstart. Håll ctrl knappen tills den stängs av och sen sätt på igen.

Jag stänger alltid av automatiska uppdateringar på mina garmin. Sen när jag ser att senaste update är stabil så uppdaterar jag. För många gånger garmin har ställt till det med batteri och buggar

Fick hem min nya Instinct 2S idag. Bara hunnit ladda och konfigurera. Nu dags att sova tydligen. Första intrycket är att det är en trevlig och smidig pjäs.
IMG_6806.jpeg
IMG_6810.jpeg
Har haft min sedan typ mars förra året. Den är kanon! Bär den alldeles för ofta. Orginalbandet drar ner helhetsintrycket. Våga byta till något annat.

Prova hård omstart. Håll ctrl knappen tills den stängs av och sen sätt på igen.

Jag stänger alltid av automatiska uppdateringar på mina garmin. Sen när jag ser att senaste update är stabil så uppdaterar jag. För många gånger garmin har ställt till det med batteri och buggar
Hur stänger man av automatiska uppdateringar?

Om man känner att ett titanarmband vore smutt. Tror att priset är anständigt. Jag gick på ett i a f. Klockmagasinet.
Screenshot_20250111_102902_Samsung Internet.jpg

Som klockintresserad vill jag nog ha ett original som det står Garmin på i detta fall. Oklart om det är värt det dock.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp