• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Garmintråden ∆

Jag började också så, och tycker att ljusstyrkan är nog (åtminstone så här års), men insåg att jag ofta ville se lite längre än 4 sek, så kör på 8 istället. Men å andra sidan, eftersom den ju aktiveras av handledsrörelsen, och också avaktiveras av handleden, så blir det oftast mycket kortare än 8 sekunder i praktiken.

Vi får väl se hur det blir till sommaren. Med tanke på att mobilen i regel är på max ljusstyrka en ljus sommardag, lär väl även Garmin behöva fläska på för att man ska se nåt. Men vi får väl se, som sagt.
Jag kör min på medium styrka och kort tid, står ej antal sekunder. Man kan bara välja kort. medium och lång.

Fick hem mitt nya Hemsutband under sjukdagarna som just passerat, så har inte riktigt hunnit njuta av det än. Men det första som slog mig var att det är nåt som inte är behagligt, utan sticks. Trodde först att det var den skarpa avskurna kanten som irriterade skinnet, men sen såg jag att det var som en liten smält tagg som stack ut från sömmen på baksidan vid kl 6-sidan. Enkelt att klippa bort med vass liten sax, bara man fattar vad det är som irriterar.
20241231_161148.jpg
20241231_161140.jpg
20241231_161144.jpg

Fick hem mitt nya Hemsutband under sjukdagarna som just passerat, så har inte riktigt hunnit njuta av det än. Men det första som slog mig var att det är nåt som inte är behagligt, utan sticks. Trodde först att det var den skarpa avskurna kanten som irriterade skinnet, men sen såg jag att det var som en liten smält tagg som stack ut från sömmen på baksidan vid kl 6-sidan. Enkelt att klippa bort med vass liten sax, bara man fattar vad det är som irriterar.
20241231_161148.jpg
20241231_161140.jpg
20241231_161144.jpg
Ser bra ut, stealthy.

20241231_161148.jpg
20241231_161140.jpg
20241231_161144.jpg
Kör samma band både till min Instinct och F8. Riktigt bra band för pengarna tycker jag.

Kör samma band både till min Instinct och F8. Riktigt bra band för pengarna tycker jag.
Ja, jag kan inte mer än instämma. Jag har ju ett till, fast en annan modell, och grönt. Det är märkligt nog inte lika följsamt. Ganska lika, men ändå inte.
Oavsett vilket, mycket värde för pengarna måste jag säga. Inte minst med alla detaljer som de innehåller.
Blir intressant att se hur kardborren överlever över tid. Men jag tycker den känns högkvalitativ, så min gissning är att det kommer att hålla ihop väl.

• Like
Reactions: L&W
Ja, jag kan inte mer än instämma. Jag har ju ett till, fast en annan modell, och grönt. Det är märkligt nog inte lika följsamt. Ganska lika, men ändå inte.
Oavsett vilket, mycket värde för pengarna måste jag säga. Inte minst med alla detaljer som de innehåller.
Blir intressant att se hur kardborren överlever över tid. Men jag tycker den känns högkvalitativ, så min gissning är att det kommer att hålla ihop väl.
Har tränat och duschat med bandet sedan jag skaffat dem. Funkar bra fortfarande. 🙂

Börjar bli sugen på såna där band men vet inte vad som skiljer mot Garmin original som jag har två av 🤔
Haha, det kan jag tyvärr inte svara på, eftersom jag inte har några Garmin original 😂

Men, tja, vad kan jag säga om detta band? Det låter lite "papprigt" om det när klockan vibrerar, eftersom snabbfästet glappar liiiite mot sprinten. Men det är det enda negativa jag kan komma på att skriva. Allt annat är förstklassigt i förhållande till vad man kan förvänta sig av ett band som detta.
Det här svarta bandet formar sig också snabbt efter handledens form, inkörningen är någon timma typ. Kardborren upplevs vara av mycket hög kvalitet.

Har du ca 17-18 cm är det Medium du ska ha. Ligger du nedåt 16 blir nog medium lite för långt skulle jag tro. Men Small var alldeles för litet för mina 17,5 cm.

För halva priset(?) av ett Garminband är det en nobrainer skulle jag säga.
Är du dessutom premiumkund på Amazon får du hem det gratis. Blir du inte nöjd kan du skicka tillbaka det kostnadsfritt.

Jag hade provat om jag vore du.

Äntligen kom banden! Visserligen ingen Hemsut, men för kvaliten för den pengen måste ja säga att dessa är riktigt bra, bara 60kr/st ungefär.

Hur lång kardborre har Hemsut? Denna har enbart på flärpen som sticker ut, tror definitivt att den inte kommer öppnas men kändes lite liten i snabb tanke 🤔

1000006444.jpg
1000006445.jpg
1000006441.jpg
1000006442.jpg

Senast ändrad:
Äntligen kom banden! Visserligen ingen Hemsut, men för kvaliten för den pengen måste ja säga att dessa är riktigt bra, bara 60kr/st ungefär.

Hur lång kardborre har Hemsut? Denna har enbart på flärpen som sticker ut, tror definitivt att den inte kommer öppnas men kändes lite liten i snabb tanke 🤔

1000006444.jpg
1000006445.jpg
1000006441.jpg
1000006442.jpg
Det är samma typ av design som på dina band, men kardborreflärpen är nog lite längre än på dina. Sitter som attan i a f.

Det är samma typ av design som på dina band, men kardborreflärpen är nog lite längre än på dina. Sitter som attan i a f.
Ha denna är väl ca 2,5cm ish, men som sagt de är ingen risk att sen lossnar. Var mer en fundering :) sjukt mycket skönare än original banded, lite besviken på att de bandet till Instinct känns så billigt.

Tillbaka
Topp