Tyckte att den var lite för intensiv så jag byte till "Bronze" istället.Jag har ju en aftermarket-tavla som går i blått ist f rött på din. Undrar om jag inte ska ta och trimma den lite. Det var rätt fräsigt med röd ton.![]()
![Grinning face with sweat :sweat_smile: 😅](https://cdn.jsdelivr.net/joypixels/assets/8.0/png/unicode/64/1f605.png)
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tyckte att den var lite för intensiv så jag byte till "Bronze" istället.Jag har ju en aftermarket-tavla som går i blått ist f rött på din. Undrar om jag inte ska ta och trimma den lite. Det var rätt fräsigt med röd ton.![]()
Jag kör min på medium styrka och kort tid, står ej antal sekunder. Man kan bara välja kort. medium och lång.Jag började också så, och tycker att ljusstyrkan är nog (åtminstone så här års), men insåg att jag ofta ville se lite längre än 4 sek, så kör på 8 istället. Men å andra sidan, eftersom den ju aktiveras av handledsrörelsen, och också avaktiveras av handleden, så blir det oftast mycket kortare än 8 sekunder i praktiken.
Vi får väl se hur det blir till sommaren. Med tanke på att mobilen i regel är på max ljusstyrka en ljus sommardag, lär väl även Garmin behöva fläska på för att man ska se nåt. Men vi får väl se, som sagt.
Ser bra ut, stealthy.Fick hem mitt nya Hemsutband under sjukdagarna som just passerat, så har inte riktigt hunnit njuta av det än. Men det första som slog mig var att det är nåt som inte är behagligt, utan sticks. Trodde först att det var den skarpa avskurna kanten som irriterade skinnet, men sen såg jag att det var som en liten smält tagg som stack ut från sömmen på baksidan vid kl 6-sidan. Enkelt att klippa bort med vass liten sax, bara man fattar vad det är som irriterar.
![]()
![]()
![]()
Kör samma band både till min Instinct och F8. Riktigt bra band för pengarna tycker jag.Fick hem mitt nya Hemsutband under sjukdagarna som just passerat, så har inte riktigt hunnit njuta av det än. Men det första som slog mig var att det är nåt som inte är behagligt, utan sticks. Trodde först att det var den skarpa avskurna kanten som irriterade skinnet, men sen såg jag att det var som en liten smält tagg som stack ut från sömmen på baksidan vid kl 6-sidan. Enkelt att klippa bort med vass liten sax, bara man fattar vad det är som irriterar.
![]()
![]()
![]()
Ja, jag kan inte mer än instämma. Jag har ju ett till, fast en annan modell, och grönt. Det är märkligt nog inte lika följsamt. Ganska lika, men ändå inte.Kör samma band både till min Instinct och F8. Riktigt bra band för pengarna tycker jag.
Har tränat och duschat med bandet sedan jag skaffat dem. Funkar bra fortfarande.Ja, jag kan inte mer än instämma. Jag har ju ett till, fast en annan modell, och grönt. Det är märkligt nog inte lika följsamt. Ganska lika, men ändå inte.
Oavsett vilket, mycket värde för pengarna måste jag säga. Inte minst med alla detaljer som de innehåller.
Blir intressant att se hur kardborren överlever över tid. Men jag tycker den känns högkvalitativ, så min gissning är att det kommer att hålla ihop väl.
Börjar bli sugen på såna där band men vet inte vad som skiljer mot Garmin original som jag har två avInte riktigt som Fenix8, men nu är det i alla fall nära
![]()
Snyggare än Garmin bandBörjar bli sugen på såna där band men vet inte vad som skiljer mot Garmin original som jag har två av![]()
Haha, det kan jag tyvärr inte svara på, eftersom jag inte har några Garmin originalBörjar bli sugen på såna där band men vet inte vad som skiljer mot Garmin original som jag har två av![]()
Hur gjorde du?Då har man fixat ECG![]()
![]()
Man behöver ändra GPS location till USA på sin telefon och ändra adressen i Garmin kontot till USA. Sen kan man installera den i Garmin Connect.Hur gjorde du?
Tack skall testa senare.Man behöver ändra GPS location till USA på sin telefon och ändra adressen i Garmin kontot till USA. Sen kan man installera den i Garmin Connect.
Vet du om det funkar även på Epix?Man behöver ändra GPS location till USA på sin telefon och ändra adressen i Garmin kontot till USA. Sen kan man installera den i Garmin Connect.
Ja, det funkar på Epix. Funkar på alla Garmin som har elevate 5 sensor.Vet du om det funkar även på Epix?
Se där!Ja, det funkar på Epix. Funkar på alla Garmin som har elevate 5 sensor.
Enligt utsago, ja. Jag gjorde det.Tusen tack @L&W. Kan man ändra tillbaka till Sverige i kontot sedan?![]()
Tack jag ändrar detEnligt utsago, ja. Jag gjorde det.
Japp det kan du göra!Tusen tack @L&W. Kan man ändra tillbaka till Sverige i kontot sedan?![]()
+1 för protectionfilms24. Har använt deras Brotect på alla mina Garmin klockor sen Fenix 3 modellen. Relativt billig men riktigt bra.Mjuka skärmskydd är lite svårare att montera,blir oftast bubblor det mycket lättare att lägga på härdat glas. . Jag köper oftast från amazon.se eller https://www.protectionfilms24.com/
Det är samma typ av design som på dina band, men kardborreflärpen är nog lite längre än på dina. Sitter som attan i a f.Äntligen kom banden! Visserligen ingen Hemsut, men för kvaliten för den pengen måste ja säga att dessa är riktigt bra, bara 60kr/st ungefär.
Hur lång kardborre har Hemsut? Denna har enbart på flärpen som sticker ut, tror definitivt att den inte kommer öppnas men kändes lite liten i snabb tanke
![]()
![]()
![]()
![]()
Ha denna är väl ca 2,5cm ish, men som sagt de är ingen risk att sen lossnar. Var mer en funderingDet är samma typ av design som på dina band, men kardborreflärpen är nog lite längre än på dina. Sitter som attan i a f.