• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Garmintråden ∆

Såhär skriver Samsung:

"Genom att aktivera Batteriskyddsläget i menyn Inställningar på din enhet sätts en maximal begränsning för batteriladdning på 85%. På så sätt kommer överladdning inte att ha någon negativ effekt på batteriets livslängd, även om du upprepade gånger låter din smartphone eller surfplatta laddas längre än nödvändigt."
Har haft app på telefonen som varnar när mobilen laddat till 80%, nu har Pixel lagt till funktionen att laddningen stängs av vid 80%. En bekant har inte gjort så och batteriet blivet sämre efter 12-18mån, min har klarat sig betydligt längre och bättre skick.
Man får dra bort sladden när den når 100%. 🙂
Har man Samsung eller pixel går de aktivera i inställningarna.

Men klockan, nä där har ja tyvärr laddat fullt. Känns som att klockorna brukar inte stanna så längre som telefonen man har 🫣

Senast ändrad:
Fenix 7X får lite frisk luft idag. Ihop med det nya Hemsutbandet. Gillar grönt har jag insett.
20250118_095627.jpg
20250118_095625.jpg
20250118_095621.jpg

En fundering;
Jag har valt EPIX som primär wearable, vilket gör att Fenix 7X alltså inte är det.
Nu när jag använder Fenix så märker jag att aviseringarna inte funkar som de ska. Tror ni att det hänger ihop med att den inte är den primära klockan, eller ska jag leta efter en annan avvikelse?

Kan tycka att den som är kopplad mot telefonen, vilket Fenix nu är, borde få notiserna. Men icke. Det funkade dock innan EPIX flyttade in.

Idéer?

Edit: efter lite möjliga andra vägar fram så ändrade jag till slut primär wearable till Fenix. Nu funkar det igen. Lite trist. Har jag alltså fler aktiva klockor som jag använder än en, så måste jag alltså ändra primär klocka till den jag bär, för att aviseringarna ska funka.

Senast ändrad:
Gick med i klubben jag med 🕺

☑️ Garmin original nylon är skönare från första sekund. Hemsut sticks och är stelare.

✅ Hemsut är coolare och snyggare.

✅ Hemsut är bredare vilket jag gillar.

1000003836.jpg
1000003837.jpg
1000003838.jpg
Men det ska inte stickas. Då är det kanske en tråd som inte smälts på rätt sätt. Mitt svarta stack mig också från början. Det var en väldigt liten tagg av smält plast som jag lyckades se efter ett tag. Gick att klippa bort med en liten nagelsax.

Mitt nya gröna sticks inte alls.

Synd att du valde grått. Det var ju jäkligt snyggt, så nu blev jag ju sugen på ett sånt med 😂

Men det ska inte stickas. Då är det kanske en tråd som inte smälts på rätt sätt. Mitt svarta stack mig också från början. Det var en väldigt liten tagg av smält plast som jag lyckades se efter ett tag. Gick att klippa bort med en liten nagelsax.

Mitt nya gröna sticks inte alls.

Synd att du valde grått. Det var ju jäkligt snyggt, så nu blev jag ju sugen på ett sånt med 😂
Har ni provat samma armband i läder?

Gick med i klubben jag med 🕺

☑️ Garmin original nylon är skönare från första sekund. Hemsut sticks och är stelare.

✅ Hemsut är coolare och snyggare.

✅ Hemsut är bredare vilket jag gillar.

1000003836.jpg
1000003837.jpg
1000003838.jpg
Nu har jag inte provat Garmins egen och har kört Hemsut från start. Tycker att Hemsut bandet är följsamt och skönt att bära. Vad är det som sticks?

En fundering;
Jag har valt EPIX som primär wearable, vilket gör att Fenix 7X alltså inte är det.
Nu när jag använder Fenix så märker jag att aviseringarna inte funkar som de ska. Tror ni att det hänger ihop med att den inte är den primära klockan, eller ska jag leta efter en annan avvikelse?

Kan tycka att den som är kopplad mot telefonen, vilket Fenix nu är, borde få notiserna. Men icke. Det funkade dock innan EPIX flyttade in.

Idéer?

Edit: efter lite möjliga andra vägar fram så ändrade jag till slut primär wearable till Fenix. Nu funkar det igen. Lite trist. Har jag alltså fler aktiva klockor som jag använder än en, så måste jag alltså ändra primär klocka till den jag bär, för att aviseringarna ska funka.
Använder 2 olika Fenix 7X, den ena är primär wearable och den andra träningsklocka men jag har inga problem med notiser i någon av dom. Oavsett vilken av dom jag använder så uppför dom sig likadant

Skulle köpt S 🤷
Sätter jag det så hårt så att det sitter väldigt bra hamnar flärpen något för långt.
Sätter jag det lite lösare blir det som på bilden.
Någon som vill köpa ett sånt här M så jag kan köpa ett S? 😀
Annars får jag lägga ocd:n åt sidan 😆

1000003897.jpg

Skulle köpt S 🤷
Sätter jag det så hårt så att det sitter väldigt bra hamnar flärpen något för långt.
Sätter jag det lite lösare blir det som på bilden.
Någon som vill köpa ett sånt här M så jag kan köpa ett S? 😀
Annars får jag lägga ocd:n åt sidan 😆

1000003897.jpg
Vad har du för omkrets på handleden?

Jag fick ju ett Hemsutband där kardborren gav upp, och där jag var lite tveksam kring hur reklamationen skulle gå. Det gick som jag önskade, har fått pengar i retur.
Förvisso var det inom tiden för möjlig retur, men samtidigt var ju bandet inkört, så att bara returnera utan anledning tror jag inte att de accepterat. Därför tolkar jag det som att reklamationen accepterades.

Du har börjat ladda den mer än 80% ser jag. 😉
Observant! Ja, lite mer får den, stannade nog på 89 tror jag. Så inte över 90 i a f. Sen om man ska hålla på sådär eller inte, är väl kanske tveksamt.

Nu börjar den ändå på att bli använd. Fick min första mikroding på den onödigt vassa kanten på bezeln igår. Förstår inte varför de gjort den så vass. Den blir ju extremt känslig för islag. Men det är ju en sportklocka per definition, så den är väl gjord för att inte gullas med egentligen.

Observant! Ja, lite mer får den, stannade nog på 89 tror jag. Så inte över 90 i a f. Sen om man ska hålla på sådär eller inte, är väl kanske tveksamt.

Nu börjar den ändå på att bli använd. Fick min första mikroding på den onödigt vassa kanten på bezeln igår. Förstår inte varför de gjort den så vass. Den blir ju extremt känslig för islag. Men det är ju en sportklocka per definition, så den är väl gjord för att inte gullas med egentligen.
Lite dings är nog oundvikligt speciellt om man kör 51mm. Jag är helt ok med det. Så länge skärmen håller bra och inte får inbränningar som Tactixen jag hade innan så är jag nöjd. 😄

Måste posta en bild också. 🙂
1000022575 (1).jpg

Tillbaka
Topp