• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Garmintråden ∆

Observant! Ja, lite mer får den, stannade nog på 89 tror jag. Så inte över 90 i a f. Sen om man ska hålla på sådär eller inte, är väl kanske tveksamt.

Nu börjar den ändå på att bli använd. Fick min första mikroding på den onödigt vassa kanten på bezeln igår. Förstår inte varför de gjort den så vass. Den blir ju extremt känslig för islag. Men det är ju en sportklocka per definition, så den är väl gjord för att inte gullas med egentligen.
Håller med. Jag har lyckats repa eller skada varenda fenix bezel. Har ändå haft sapphire modellen son har DLC. En av anledningarna varför jag gick över till instinct. Plasten visar inte skadorna lika lätt

Jag blir inte klok på väderprognosen i morgonrapporten.
Nog måste väl det som ser ut som en vindpust i bilden nedan indikera dagens vind? Siffran är i regel väldigt mycket högre än vad jag någon enda dag upplevt dagens vindstyrka. Ofta ser det ut som att man knappt kommer kunna gå upprätt, när det i själva verket rör sig lite i träden, det är allt.
Temperaturen däremot, den stämmer rätt väl. Och om det är molnigt eller ej, det stämmer väl också hyggligt.
Någon som kan förklara?
20250122_052411.jpg

Jag blir inte klok på väderprognosen i morgonrapporten.
Nog måste väl det som ser ut som en vindpust i bilden nedan indikera dagens vind? Siffran är i regel väldigt mycket högre än vad jag någon enda dag upplevt dagens vindstyrka. Ofta ser det ut som att man knappt kommer kunna gå upprätt, när det i själva verket rör sig lite i träden, det är allt.
Temperaturen däremot, den stämmer rätt väl. Och om det är molnigt eller ej, det stämmer väl också hyggligt.
Någon som kan förklara?
20250122_052411.jpg
Km/h inte m/s.

Lite dings är nog oundvikligt speciellt om man kör 51mm. Jag är helt ok med det. Så länge skärmen håller bra och inte får inbränningar som Tactixen jag hade innan så är jag nöjd. 😄

Måste posta en bild också. 🙂
1000022575 (1).jpg
Nu har jag visst halkat in här, jag tänkte mig en stegräknare och snabbt så eskalerade dom tankarna till något liite bättre. Trevligt att se så många bekanta ansikten här inne. Men säger du att Tactixskärmen brände? Var det MIP eller Amoled?

Man blir nästan lite sur när det finns en funktion på klockan som inte kan användas pga nåt konstigt regelverk.

Ni som aktiverat EKG genom att simulera att man befinner sig i USA, går det sen att ställa tillbaka lokalisering, språk etc när funktionen väl är framme?

Man blir nästan lite sur när det finns en funktion på klockan som inte kan användas pga nåt konstigt regelverk.

Ni som aktiverat EKG genom att simulera att man befinner sig i USA, går det sen att ställa tillbaka lokalisering, språk etc när funktionen väl är framme?
Samma här för min del. Det bökiga är väl att fatta hur man ska göra för att installera den, med falsk GPS och grejer, om man inte är så väl bevandrad i sådant trixande. Men att återställa det som man ändrat i inställningarna var enkelt. Och EKG-appen bryr sig inte om var du är, när du väl har fått igång den.

Samma här för min del. Det bökiga är väl att fatta hur man ska göra för att installera den, med falsk GPS och grejer, om man inte är så väl bevandrad i sådant trixande. Men att återställa det som man ändrat i inställningarna var enkelt. Och EKG-appen bryr sig inte om var du är, när du väl har fått igång den.
Då får jag ta tag i det framöver ☝️

Sen kommer frågan om själva EKG-grejen. Om man nu har gjort det här och testat, och passerat u.a., kan man då glömma det hela och gå vidare med livet, eller är detta nåt man har nytta av att ha koll på med någon form av regelbundenhet?

Tillbaka
Topp