• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Garmintråden ∆

1000004029.jpg
Under 50 är väl inte normalt? Har du så låg puls eller kanske klockan inte sitter så bra på handleden?

Under 50 är väl inte normalt? Har du så låg puls eller kanske klockan inte sitter så bra på handleden?
Har nämnt det förr: Hjärtats storlek är individuellt. Ett relativt stort hjärta behöver färre slag för att pumpa ut blod. Ett mindre hjärta behöver fler slag. Det finns inget bra eller dåligt här. Bara olika. Träning sänker vilopulsen (hjärtat är ju en muskel som blir starkare och effektivare av träning). Min vilopuls är runt 40. Ibland lägre, beroende på hur återhämtad jag är. Ibland högre. När läkare pratar om att 60 är normal puls, så är det en grov generalisering, men förmodligen till hjälp för att få en indikation på om man behöver se upp. För mig personligen är alltså Garmins EKG-funktion inte användbar eftersom lägsta puls där är 50 slag.

Senast ändrad:
Insåg just att det nu gått drygt 3 månader sen (mitten av oktober) jag köpte min Fenix 7X PRO. Efter det, i samband med Black Friday, så köpte jag en EPIX2 PRO också. Och efter att den anlände har jag i stort sett bara burit den. 3 månader med "samma" (nåja) klocka. Det har inte hänt tidigare i vuxen ålder tror jag. Åtminstone inte de senaste 25 åren eller så.

...om jag hade vetat detta i förväg, hade jag då tagit klivet till Garmin? Jag vet faktiskt inte. Tror det. Men helt säker känner jag mig inte.
För en som inte bryr sig om klockor är det väl inget att bry sig om ö h t, men för oss som gör det, måste jag ändå säga att det är liiite trist att man fastnar så.

Men än så länge har jag ingen plan på att lägga den på hyllan. De andra får vänta. Vänta tills... en annan gång.

Insåg just att det nu gått drygt 3 månader sen (mitten av oktober) jag köpte min Fenix 7X PRO. Efter det, i samband med Black Friday, så köpte jag en EPIX2 PRO också. Och efter att den anlände har jag i stort sett bara burit den. 3 månader med "samma" (nåja) klocka. Det har inte hänt tidigare i vuxen ålder tror jag. Åtminstone inte de senaste 25 åren eller så.

...om jag hade vetat detta i förväg, hade jag då tagit klivet till Garmin? Jag vet faktiskt inte. Tror det. Men helt säker känner jag mig inte.
För en som inte bryr sig om klockor är det väl inget att bry sig om ö h t, men för oss som gör det, måste jag ändå säga att det är liiite trist att man fastnar så.

Men än så länge har jag ingen plan på att lägga den på hyllan. De andra får vänta. Vänta tills... en annan gång.
Håller med, sen jag köpte min första Garmin för många år sen så har jag svårt att se mig själv med en annan klocka. För min del är det nog stabiliteten och batteritiden som varit avgörande. Den är inte riktigt så smart som jag skulle önska men tillräckligt för mina behov. Klarar mig 20-25 dygn på en laddning (använder inte gps)

Hände precis samma med mig 😀
Tog död på klockintresset helt. Men mitt klockintresse handlade mest om att köpa nya och tuffare G-shock hela tiden. Ibland samma modell flera gånger. Inte alls rationellt och säkert rätt dyrt. Handlar nog också en hel del om dopaminkickar. Byta, byta, nytt, nytt. Bytte även märke på smartklocka flera gånger om innan jag hittade rätt och så pass rätt att det blev en Garmin-tråd 🤷

Tog död på klockintresset helt. Men mitt klockintresse handlade mest om att köpa nya och tuffare G-shock hela tiden. Ibland samma modell flera gånger. Inte alls rationellt och säkert rätt dyrt. Handlar nog också en hel del om dopaminkickar. Byta, byta, nytt, nytt. Bytte även märke på smartklocka flera gånger om innan jag hittade rätt och så pass rätt att det blev en Garmin-tråd 🤷
Hög igenkänningsfaktor. Tycker det låter fullt normalt 😁
Fast det blir ju billigt om man slipper köpa nytt så ofta, och då kan man ju samtidigt kosta på sig den nya modellen när den väl kommer 😇

Någon som har haft problem med sin klocka idag?
Nix. Min går bättre än tåget.

Sedan jag köpte min Instinct 2X Tactical så känns G-Shock inte lika roligt längre. Instinct har det som saknas på en G-Shock. Sen är man beroende av träning och hälsodata den samlar in och då måste man bära den 24/7.🙂

Godmorgon!
Fick igår hem en G-shock med pulsmätningsfunktion och har idag med både den och min Garmin på jobbet. Blir intressant att jämföra under dagen. Så långt visar de av och till lite olika men på bilden råkade de samstämma.
En sak jag är förundrad över är att Garmin av och till tappar tiden. Jag har flera gånger fått ställa in tiden igen. Ska det vara så?

1000005430.jpg

Godmorgon!
Fick igår hem en G-shock med pulsmätningsfunktion och har idag med både den och min Garmin på jobbet. Blir intressant att jämföra under dagen. Så långt visar de av och till lite olika men på bilden råkade de samstämma.
En sak jag är förundrad över är att Garmin av och till tappar tiden. Jag har flera gånger fått ställa in tiden igen. Ska det vara så?

1000005430.jpg
🩺🥼 Doktorn: "- Här har vi en patient som kämpar med att försöka slita sig från från G-shock men som fastnat mitt emellan med en klocka på vardera arm. Chansen med att få över honom helt till Garmin-tråden medöms till 50%".
😘

Ska bli intressant att få höra om resultatet 👍

Det där med att få ställa in tiden har aldrig hänt mig på någon Garmin-klocka så du får nog gå över dina inställningar igen.

🩺🥼 Doktorn: "- Här har vi en patient som kämpar med att försöka slita sig från från G-shock men som fastnat mitt emellan med en klocka på vardera arm. Chansen med att få över honom helt till Garmin-tråden medöms till 50%".
😘

Ska bli intressant att få höra om resultatet 👍

Det där med att få ställa in tiden har aldrig hänt mig på någon Garmin-klocka så du får nog gå över dina inställningar igen.

Har ställt in tiden manuellt igen. Vet inte annars, går det att ställa in att klockan inte ska tappa tiden? 🤔
Förresten: det ska gå att ändra normala urtavlan till positiv display. Har kollat manualen men finner ingenting om det.

Har ställt in tiden manuellt igen. Vet inte annars, går det att ställa in att klockan inte ska tappa tiden? 🤔
Förresten: det ska gå att ändra normala urtavlan till positiv display. Har kollat manualen men finner ingenting om det.
Att ställa in att den inte ska tappa tiden låter knepigt. Men att se till att den synkar låter rimligt. Om du är inne och pillar själv låter det som fel väg fram. Den måste synka och ställa tiden på egen hand. Kolla i Garmin Connnect skulle jag säga.

Att ställa in att den inte ska tappa tiden låter knepigt. Men att se till att den synkar låter rimligt. Om du är inne och pillar själv låter det som fel väg fram. Den måste synka och ställa tiden på egen hand. Kolla i Garmin Connnect skulle jag säga.

Eftersom man kan välja mellan manuell och automatisk tidsinställning låter det ändå konstigt att den tappar tiden när man ställt in manuellt. Eller? 🤔
Det är alltså inte att den går några minuter fel utan det plötsligt kan vara typ 10 timmar.

Eftersom man kan välja mellan manuell och automatisk tidsinställning låter det ändå konstigt att den tappar tiden när man ställt in manuellt. Eller? 🤔
Det är alltså inte att den går några minuter fel utan det plötsligt kan vara typ 10 timmar.
Låter som att klockan har tappat kontakt med Garmin Connect. Starta om BT på din telefon och se om den synkar automatiskt med appen. Men den ska inte tappa 10 timmar...

Får hem en Marq Commander gen 1 idag.
Vart ett impulsköp då jag bara använder smartklockor när jag tränar.
Har en 6S sapphire idag.

Har helt snöat in på analoga klockor och som någon nämnde ovan, där går pengar och man letar hela tiden nytt. Kul men osunt i längden.

Ska bli kul att testa Marq hur som helst, har haft olika Fenixar och Epixar tidigare.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp