• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Garmintråden ∆

Så var man där igen då. Nytt in, fin sådan, men att ta av Garminen bär emot. Attans.
20250206_074318.jpg
20250206_074327.jpg
Vad är det för urtavla du kör på epixen? Original från garmin? Varianten på 47mm?

Vad är det för urtavla du kör på epixen? Original från garmin? Varianten på 47mm?
Jag kör med en som heter Fenix 8 V2 - GB. Du hittar den i Garmin IQ.
Det tar en stund innan man hittar alla avdelningar på tavlan med dess bakgrundsfärger o s v. Just denna är monokrom med röda avsnitt.

Finns en massa trevliga kombinationer förinställda, men du kan också ändra och få det som du vill ha det. Antalet varianter är nära nog oändliga skulle jag tro.

Vilken mental seger! Den 13 mars förra året opererade jag mitt högra knä för en delvis trasig menisk. 30% togs bort. Har styrketränat efter det såklart och även sprungit lite. Men inte mycket längre än 5 km.
Idag har de första 10 sammanhängande km passerats utan minsta smärta. Och dessutom med bra känsla i kroppen. Så skönt!
20250209_133629.jpg

Senast ändrad:
Funderar på att uppgradera min garmin. Värt att köpa begagnad värstingmodell eller är billigare nyare att föredra?
Jag hade tagit en bättre begagnad värsting hellre än en ny billigare.
Men ha lite koll på vem du köper av. Är det en lite äldre AMOLED modell så kan det vara inbränningar i den. Trist. Och så är kanten på Fenixmodellerna rätt känslig för islag så det kan finnas märken. Men om du hittar en som testats några månader bara, typ ett felköp, då hade jag lätt tagit en begagnad värsting framför en ny billigare.

Det kommer ju upp både Fenix 7 och 8 med jämna mellanrum så du borde kunna hitta ett bra ex med lite is i magen.

Tillbaka
Topp