• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Garmintråden ∆

umeåac

Cartier
2-Faktor
Lördagsmys och grispass (med mina mått mätt) cirkelträning. Garmin Instinct - bra träningsklocka!

20220514_161334.jpg
 

Fergi

Rolex
2-Faktor
Någon som ser vilken modell de här är?
 

Bilagor

  • 3D55045C-D217-4A8C-95C0-45FFAB30FF85.png
    3D55045C-D217-4A8C-95C0-45FFAB30FF85.png
    571.3 KB · Visningar: 32

Aron72

Cartier
Well, en klocka att ladda bär mig emot generellt, instinct2 solar vald med omtanke för ett syfte funkar kanon!
En månad in nu 15 dagar kvar i batteri trots lite gps nyttjande. Själ, njae, hypefaktor=noll, men misstages för g-shock så ok. Iaf träninggsmässigt kanon, smart helt ok. Min alpiner x alive is now dead in a box!
 

speffy

Cartier
2-Faktor
Någon som beställt band från yedi ?
Är sugen på att testa både silikon bandet och länk.
 

Agnby⌚

Rolex
Någon som beställt band från yedi ?
Är sugen på att testa både silikon bandet och länk.
Jag har haft exakt det här armbandet:


Skillnaden var att jag betalade 70kr hos Amazon 😁
Det är en ungefärlig kopia av originalbandet i titan. Köpte originalet istället men ungefär lika sköna att bära.

20220606_085703.jpg
 

speffy

Cartier
2-Faktor
Jag har haft exakt det här armbandet:


Skillnaden var att jag betalade 70kr hos Amazon 😁
Det är en ungefärlig kopia av originalbandet i titan. Köpte originalet istället men ungefär lika sköna att bära.

20220606_085703.jpg
Det är ju en viss prisskillnad och du säger att skillnaden inte var så stor :)
Har du någon länk till säljaren du köpte ifrån?
 

baen

Omega
326173B9-D1C7-42F0-857E-69A986696E7A.jpeg


Köpte en vit epix 2 sapphire för nån månad sen. Det vita bandet är svårt att hålla fräscht när man använder den på jobbet (industri). Vilken färg skulle vara snygg på band tro till det vita caset? 🤔
 

Agnby⌚

Rolex
Det är ju en viss prisskillnad och du säger att skillnaden inte var så stor :)
Har du någon länk till säljaren du köpte ifrån?
Inflationen har gjort att det har blivit 10kr dyrare 😵‍💫

 

speffy

Cartier
2-Faktor
Inflationen har gjort att det har blivit 10kr dyrare 😵‍💫

Tack!
Tur att jag inte var alltför snabb med att klicka på köp-knappen, såg att det var 26mm.
Jag ska ha 22mm och då är det 293 kr istället, märkligt med sådan skillnad.
Du anser det ändå köpvärt?
 

Agnby⌚

Rolex
Tack!
Tur att jag inte var alltför snabb med att klicka på köp-knappen, såg att det var 26mm.
Jag ska ha 22mm och då är det 293 kr istället, märkligt med sådan skillnad.
Du anser det ändå köpvärt?
Tur du inte klickade hem!
Ja, det kan vara värt det också men då kanske du kan surfa runt lite och se om du hittar ett bättre pris. 22mm som är mindre ska ju inte kosta flera gånger mer 🤔
 

rickards

Rolex
2-Faktor
Nån som vet hur det egentligen ligger till med alternativen om man vill köra enbart gps, gps+Glonass eller gps+Galileo? Testade några varv i mitt löparspår med min nya Fenix 6 pro, först med gps+Galileo, sen samma sväng med enbart gps. Enbart gps ser ut att mäta betydligt noggrannare, vilket jag tyckte var oväntat. Men jag vet inte riktigt hur det fungerar, läste nånstans att den inte kan växla mellan de olika systemen under aktiviteter, så kan det betyda att den enbart kör m Galileo om det råkar vara där den fick bäst signal vid start? Tänker att jag ändå kommer köra m enbart GPS, men är nyfiken på hur det funkar då jag om nåt trodde att gps+Galileo skulle mäta mer detaljerat ön enbart med gps.

Screenshot_20220616-185156~2.png
Screenshot_20220616-185243~2.png
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Någon här som har erfarenhet av Instinct 2? Är sugen på att byta ut min Fitbit mot en 2s Solar då jag kör Garmin i övrigt. Kommer att springa en del med den också men mest bara som aktivitetsklocka.
 

rickards

Rolex
2-Faktor
Någon här som har erfarenhet av Instinct 2? Är sugen på att byta ut min Fitbit mot en 2s Solar då jag kör Garmin i övrigt. Kommer att springa en del med den också men mest bara som aktivitetsklocka.
Ingen erfarenhet, men bjuder på en spontan tanke ändå 🙂 Ser klart kompetent ut, och bra batteritid. Men den svartvita skärmen känns ju trots tyvärr jäkla trist.
 
Topp