• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Garmintråden ∆

Sennelier

Rolex
2-Faktor
Smarta klockor är också klockor! Så idag blir det en liten, men naggande god, jultävling direkt här i Garmintråden!

Vi har ett fint litet pris med Garminkänsla som donerats av våra vänner på Klockmaster Globen.

Enkla regler för att vinna, posta bild på din Garminklocka här i tråden innan kl 22 ikväll. Så drar jag, KS Tomten, en slumpmässig vinnare bland er som postat.

Enkelt och kul! 🎅
Yay! Då måste jag ju passa på att posta min beater! Garmin Forerunner 645 - kanske den fulaste klockan jag ägt, men j-r vad flitigt den används fortfarande. En luggsliten och repig vän som hängt med på många mil i löpspåret...

IMG_20221219_204107_edit_646368894757618.jpg
 

KS Tomten

Père Noël
KS TOMTEN
Härligt! Då är lottningen klar och vi har en vinnare!

Priset är en överraskning från Garmin och Klockmaster Globen. Tack för det!

Och vinnare är ingen mindre än @EmWes ! Stort grattis! Skicka ett PM till mig, KS Tomten, så löser vi det praktiska.

Tack till Klockmaster Globen och alla som deltog i utlottningen! 🎅
 

EmWe

Omega
Härligt! Då är lottningen klar och vi har en vinnare!

Priset är en överraskning från Garmin och Klockmaster Globen. Tack för det!

Och vinnare är ingen mindre än @EmWes ! Stort grattis! Skicka ett PM till mig, KS Tomten, så löser vi det praktiska.

Tack till Klockmaster Globen och alla som deltog i utlottningen! 🎅

Ah, vad kul, tack!
Tänk vad lite smicker kan åstadkomma.. 😊
 

Alb.

Omega
2-Faktor
Köpt en begagnad Fenix 6 Pro och tänkte uppdatera med nytt band då det känns lite slitet.
Innan jag klickar hem ett nytt - är det någon som sitter inne på ett 22mm silikonband (svart eller grönt) och längtar efter att bli av med det? :)

Tackar!
 

Agnby⌚

Rolex
Går fort i hockey. Kör vidare på 6x 🫢
Störde mig på touchen (vet att man kan stänga av...) och svampiga knappar (känt "problem").
Trivs såpass bra med 6x så tur jag inte sålde den. Nu siktar vi mot Fenix 8x 👊😀
20230105_183145.jpg
20230105_183138.jpg
 

acce1999

Patek
2-Faktor
Går fort i hockey. Kör vidare på 6x 🫢
Störde mig på touchen (vet att man kan stänga av...) och svampiga knappar (känt "problem").
Trivs såpass bra med 6x så tur jag inte sålde den. Nu siktar vi mot Fenix 8x 👊😀
20230105_183145.jpg
20230105_183138.jpg
Kan bara se ett användningsfall för touch; panorering och zoom av kartbild/rutt. Annars är det ju bättre med knappar. I varje fall för oss som utövar utomhusaktiviteter, där t ex regn och snö riskerar att göra en touch-skärm svår - eller rent utan ställa till med något under en ärm eller i väta…
 

Agnby⌚

Rolex
Kan bara se ett användningsfall för touch; panorering och zoom av kartbild/rutt. Annars är det ju bättre med knappar. I varje fall för oss som utövar utomhusaktiviteter, där t ex regn och snö riskerar att göra en touch-skärm svår - eller rent utan ställa till med något under en ärm eller i väta…
Precis, faktiskt en funktion som inte behövs 😀
...förutom till kartan då...
När jag provade klockan blev det en mix av knappar och touch. Men som du säger fungerar det mesta lika bra med bara knappar.
Och då 6:ans sköööna perfekta knappar 🥰
Konstigt förresten att man lyckas försämra knapparna på en ny modell. Lite klantigt kan jag tycka utan att veta varför.
 

Riki87

Cartier
2-Faktor
ni som har fenix 7 solar, när ni lägger den under strark lampa kommer widget sol ikonen att visa laddning? min visar ibland och lux ökar men ibland inget hur länge än jag håller. min Enduro gjorde inte så, tog någon sekund sen var sol ikonen full . har just nu 95 % i batteri, kanske har med det att göra?
 
Senast ändrad:

Jjk

Omega
Hej!
Har köpt en begagnad Instinct Tactical, men lyckas inte få den till svenska språket. Har ägt ett gäng olika Garmins men aldrig stött på problemet innan. Har googlat lite men hittat inget på nätet. Är den kanske köpt utomlands från början?

20230111_174429.jpg
 

Agnby⌚

Rolex
Hej!
Har köpt en begagnad Instinct Tactical, men lyckas inte få den till svenska språket. Har ägt ett gäng olika Garmins men aldrig stött på problemet innan. Har googlat lite men hittat inget på nätet. Är den kanske köpt utomlands från början?

20230111_174429.jpg
Jag har ingen aning egentligen men prova till att börja med att koppla in den i datorn och använd Garmin express.

 
Topp