• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Garmintråden ∆

@L&W 😂

1000004848.jpg

Vilket jäkla skitväder. Sportlov, Sälen, 2°C, regn och blåst.
Att åka skidor i regn tar emot, så det fick bli att försöka springa lite istället. Men det är antingen nedför, eller uppför.

Och sorbetig snö bitvis...
20250224_132556.jpg

Men man måste ju ändå ut och röra på sig 😃
Ingen dålig kondis där direkt.. Har du något tips på om det finns någon inbyggd feature/knapp för att få upp sitt eget VO2 max utan att behöva springa livet ur sig? ;)

Ingen dålig kondis där direkt.. Har du något tips på om det finns någon inbyggd feature/knapp för att få upp sitt eget VO2 max utan att behöva springa livet ur sig? ;)
Tack!
Nu var det med lite skämtsam ton uppfattar jag, men för att ändå svara på frågan så skulle jag säga att sommarsäsongen så cyklar jag rätt så mycket mountainbike / crosstrail som ger riktigt bra flås. Vintertid blir det nästan bara styrketräning. Men så lite löpning emellanåt som jag tycker går faktiskt bättre än väntat, kanske som en konsekvens av styrketräningen.
Så idog träning skulle jag säga. Det gör gott 🙂

Skulle gått till specsavers

Förra gången när jag tog ett kortare gick det sådär 🤔
Varnade om det tidigare. Längden skiljer lite mellan modellerna. Shock the world modellen passar mig perfekt medan militär varianten är lite kort pga det är tjockare än andra modellerna.
Jag har 3 olika band från Hemsut. Alla är lite olika långt men passar bra på min 19cm handled.Just det röda bandet kan se lite konstigt ut om den inte ser ut som på bilden. En polare med smalare handled provade min F8 med det bandet och det såg konstigt ut. Han tyckte inte det var bekvämt heller.
Man får nog prova sig fram vad som passar sig bäst.

Som jag skrev tidigare, S är 16-18cm och M är 18-20cm. Har man mindre än 18 passar S bättre. Har man 18 eller mer passar M bättre.
Ja, fast jag håller inte riktigt med. Jag har drygt 17 och tog hem ett S till att börja med. Det funkade inte alls. Fick vika kardborrtungan med alla taggar runt metallöglan. Det vill man ju inte. Det är ju den ludna delen av kardborren som ska vikas runt öglan. Så blev det nu såklart med M-storleken, och jag tycker det sitter precis lagom (löst).

Nu är ju förvisso en omkrets oberoende av formen som den ringar in. Men det kanske ändå är så att formen påverkar hur bandet sitter, och varför vi upplever det olika.

Ja, fast jag håller inte riktigt med. Jag har drygt 17 och tog hem ett S till att börja med. Det funkade inte alls. Fick vika kardborrtungan med alla taggar runt metallöglan. Det vill man ju inte. Det är ju den ludna delen av kardborren som ska vikas runt öglan. Så blev det nu såklart med M-storleken, och jag tycker det sitter precis lagom (löst).

Nu är ju förvisso en omkrets oberoende av formen som den ringar in. Men det kanske ändå är så att formen påverkar hur bandet sitter, och varför vi upplever det olika.
Tror det är för att du bär det lite löst därför tycker du M passar bättre. Vi har ju samma modell av band. Jag har 19 och kör också M. Det passar mig perfekt. Det sitter inte löst men inte hårt spänt heller. Vill att sensor har bra kontakt med huden.

Tillbaka
Topp