• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Garmintråden ∆

Ajajaj Hemsut! Sånt där har jag inte upplevt sen jag använde silikonband förr i tiden 😬
1000005329.jpg

Nyfiken hur batteriet är efter alla dessa år?
Verkar som att du använde gps väldigt mycket.
Ganska lika samma. Inte märkt ngn dramatisk försämring. Kanske 90-95% kapacitet nu. Håller oftast klockan inom 20-85%. Kollade med en enkel amperemätare i oktober, då laddade den 255 mAh, vilket faktiskt är specifikation på batteriet. Men det är väl tveksamt att jag har full kapacitet kvar.

Ja, alla 2600 milen är loggade med GPS på. Senast igår, med ca 3,5 timmar totalt.

Jag tvättade det efter träning och torkade det inte så noga idag. Sen kliade det ett bra tag innan jag tog av mig klockan. Jaja, får se om jag överlever 🤷
Det där var inget roligt att se.
Jag använde det jag beställde hem under gårdagen, och det är ju fantastiskt behagligt att ha på. Men jag kommer inte att ha det på gymmet dit jag sticker alldeles strax.
Undrar om det är en reaktion på fukten i samband med tvätt eller kemikalier i det. Eller en kombination av bägge, ihop med att det blir rätt tätt åtsittande.
Oavsett vilket blir jag frågande till att använda det under varmare årstider eftersom man kommer bli varm och fuktig. Kanske borde bli en retur innan det är för sent.

God morgon
20250317_070655.jpg

Jag upplever att HR-sensorn på fenix 8:an inte är lika exakt som på epix2 och tactix7. F8 och E2 har ju samma typ av sensor medan T7 har den äldre sensorn.
Tyckte redan dag 1 med F8 att den inte riktigt visade rätt, och nu efter någon vecka så kan jag konstatera att det just verkar vara så. Den visar typ 15-20 slag för mycket på morgonen t ex, men det verkar gå att "kalibrera" den genom att gå in i pulsläget och sen tillbaka till urtavlan igen. Då ser det oftast bättre ut. Kanske en slump, vet inte.
På gymmet känns den inte heller pålitlig. Marklyft ett set så visar den över 100, nästa set drygt 50 ett tag, för att sen öka till mer rimligt. Nästa set kan det se vettigt ut hela tiden.

Jag tror det är fel på den här individen.
Har någon av er märkt något liknande?
Kan kommentera på mitt eget inlägg för den intresserade.
Efter 30 min telefonkö till supporten fick jag tala med en herre som kanske hade lite koll.
Jag tycker det är lite svårt att förstå att en klocka ska behöva viss inkörning medan andra inte behöver det. Men devisen från honom var just att ge den ett par veckor. Den behöver få vänja sig heter det.
Tja, inte vet jag. Igår hade jag på mig Tactix parallellt ett tag och kan med det konstatera att den ofta visar lite lägre, men samtidigt också det omvända emellanåt. Jag börjar också tro att det kan hänga ihop med uppdateringsfrekvensen hos urtavlorna.

Hur som helst uppmanades jag avvakta ett par veckor innan nästa steg tas. Så vi får väl helt enkelt se vad som händer.
Nu verkar den funka rätt bra tror jag, och gymmet i morse såg inte helt orimligt ut större delen av tiden.

Tillbaka
Topp