• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Garmintråden ∆

Hur installerar jag urtavlor på min Instinct?
Finns ingen knapp om att installera?!

1000005496.jpg

På en smartwatch så har jag de alltid på men på garmin alltid av eftersom man inte kan svara på de, vad är meningen att den ska stressa upp en när man ändå inte kan svara
Väldigt användbart när man kör traktor och får sms, en snabb överblick på klockan antingen oviktigt sms eller viktigt, de sistnämda stanna och svara 👍
Också bra att man lättare märker ifall de ringer när man har Garmin i bullriga miljöer, mobilen ligger oftast i ladgårdsfönstret när jag jobbar klockan är alltid på👍

Väldigt användbart när man kör traktor och får sms, en snabb överblick på klockan antingen oviktigt sms eller viktigt, de sistnämda stanna och svara 👍
Också bra att man lättare märker ifall de ringer när man har Garmin i bullriga miljöer, mobilen ligger oftast i ladgårdsfönstret när jag jobbar klockan är alltid på👍
Funkar när man sitter i möten hela dagarna också. Ser meddelandet och är det något viktigt så kan man agera på det, annars ta det senare.

Fenix 8 solar. 47? Vad tycker du om den?
Kan inte svara för 47 mm men för 51 mm 😁.

Bytt från Fenix 7X och det är en del skillnader, mindre bezel vilket gör att skärmen allafall ser större ut. Solcellsdelen är svart och den har jag stört mig på som f…n att den blev så synlig på 7X. Skärmen är det en enorm skillnad på, 7X är lite mjölkig pga power glass medans 8:an är väldigt tydlig. Svart är svart och färgerna ha mycket mer power än tidigare MIP displayer. Just displayens tydlighet och svärta är nog det som slagit mig mest och som jag uppskattar mest

51 mm. Haft den i lite mer än två veckor. Nöjd hittills, hade instinct 2x innan. Bytte mest för att kunna ta samtal på den och inte behöva springa till tele varje gång, ett plus är också att kunna skicka sms med hjälp av röstassistenten. Med garmins ultra fit band så känns den mindre än instinct 2x.
Pratar du genom klockan då?

Tillbaka
Topp