Ja, det är den jag har.Den silvriga varianten @ironcastle har nu utan DLC finns den med MIP I 51 mm? Kan va en korkad fråga?![]()

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ja, det är den jag har.Den silvriga varianten @ironcastle har nu utan DLC finns den med MIP I 51 mm? Kan va en korkad fråga?![]()
Tackar
Du har nog helt rätt, denna är väldigt rå och coolSer ingen anledning att byta, den där är coolare. Nya sensorn är inte tillräckligt/om något bättre än tidigare generation.
Jag skulle behålla den. Enduro 3 är inte mycket bättre tycker jag.Har tänkt några gånger fram och tillbaka nu är väl tillbaka med att jag inte tycker att det är värt att byta ut denna mot Enduro 3 den här har ju mer funktioner visserligen den äldre Sensorn. Men med tanke på att denna kostade typ 16 k ny sen släppa den för typ 7,5k i dagens tröga marknad för att sedan lägga till för o köpa en enduro. Vill ju egentligen inte ha en tjockare klocka heller, då enduro bygger mer på höjden
Hur hade ni tänkt?
![]()
Kör F8 51mm Amoled i svart DLC. DoneJävligt svårt att välja Fenix. Har man valt storlek ska man välja utförande och Sapphire. Har man gjort dessa enkla val kommer knäckfrågan: MIP eller Amoled.
Hur många videor, recensioner eller kommentarer man läser går det inte att säga att det ena eller det andra är bäst.
Man skulle behöva en av varje vad det verkar.
I mitt fall är siktet återigen inställt på Amoled. Är mer inne än ute. Oftast mörkt i Sverige än ljust. Lättare att läsa meddelanden mm.
Ja den finns. 51mm sapphire solar.Den silvriga varianten @ironcastle har nu utan DLC finns den med MIP I 51 mm? Kan va en korkad fråga?![]()
En silvrig F8 solar i silver som komplement kanskeJag skulle behålla den. Enduro 3 är inte mycket bättre tycker jag.
Det är lite samma sak med den, ingen jätteskillnad mot din Tactix. Men kör om du vill ha den!En silvrig F8 solar i silver som komplement kanske![]()
Den e cool. Om man nu ska ha silvrig och mipJa den finns. 51mm saphire solar.![]()
Saknar du aldrig detaljerna och färgerna med amoled?Hade själv alla dessa frågor. Hade Fenix 7X S/S och började med att köpa en Fenix 51 mm Amoled då jag trodde att det var för mig. Hade den någon vecka och insåg att för mig var nog MIP bättre. Älskar att skärmen ser likadan ut vare sig den är tänd eller ej. Skickade tillbaka den o köpte istället en likadan med MIP o satan vad nöjd jag är. Skärmen är så mycket bättre än 7X och även om det är mörkt är det ju absolut inga problem att läsa, med bakgrundsbelysningen på när det är mörkt är den i mina ögon kanon. Saknar inte Amoled på något sätt eller i något förhållande (ljust/mörkt) faktiskt
Det jag inte gillade med Amoled var AOD, tyckte inte det fungerade bra när det var ljust. En sak jag gillar skarpt med MIP är att jag måste inte vinkla upp den för att väcka den och se när det är ljust. Man kan bara snegla på den o ändå se (beroende på ljus) och som sagt, MIP på Fenix 8 är mycket skarpare än tidigare Fenix med MIP
Näe, tycker färgerna som Fenix 8 MIP ger räcker gott. Skulle nog nästan säga tvärtom faktiskt, färgerna MIP ger räcker gott åt mig men det kan ju bero på att jag kommer från 7X som har en lite mjölkig displaySaknar du aldrig detaljerna och färgerna med amoled?
Det är denna jag har fast bytte bandet mot garmins ultra fit bandJa den finns. 51mm saphire solar.![]()
Silver börjar locka fasen ocksåDet är denna jag har fast bytte bandet mot garmins ultra fit band
![]()
Ja helt perfekt undrar va billigast kostarDen e cool. Om man nu ska ha silvrig och mip![]()
Ehhh, så det räcker tror jagHur många Garmin har du nu?
Jag har svårt att motivera mig att skaffa fler Garmin än vanliga klockor.![]()
Riktigt snygg, visst är watch facet bra? älskar den där layoutenDet är denna jag har fast bytte bandet mot garmins ultra fit band
![]()
Du ger mitt samvete lite frid …Har 2 Fenix 8 51 S/S, en carbon o en titanium. Carbon använder jag på vardagar på jobbet o Titanium ”privat” då jag tycker den är mycket stiligare. Hade tidigare 2 Fenix 7X med samma uppsättning färgmässigt men båda dessa är sålda.Ehhh, så det räcker tror jag
Jag sa att det skulle bli max en i kvartalet 2025. Det går... inte enligt plan riktigt.
Fenix 5:an räknas väl inte.
Men det gör väl ändå epix2, tactix7, fenix8 47 och fenix8 51. Så 4 för tillfället då.
Men epix ska få flytta tänker jag.
Sen får vi se med tactix.
Fenix8 är faktiskt så bra tycker jag att de kompletterar varandra. Dessutom tycker jag att användarvänligheten är märkbart bättre på f8 än f7. Så en svart mindre f8 MIP och en naturell större f8 AMOLED tycker jag känns bra.
Men nu ska jag nog lugna mig lite tror jag. Hade ju tänkt vänta med f8 51mm till Black friday, men nu blev det som det blev. Risken för att det blir fler Garmin än andra klockor är i stort sett obefintlig. Tror inte det finns så många modeller ens av Garmin![]()
Känner mig stolt att jag höll ut 2 veckor med enduro begäret, hade de varit mitt gamla jag så hade redan haft den. Men nu blåser de en silver Fenix MIP storm bara ta skyddDet är olika divisioner här i klocktråden
Vissa (jag) kan dividera hela veckan (tiden har gått fort i sjukveckan) om Fenix-modell hit och dit medan andra har fler stycken och av samma serie
Tur vi är olika för annars hade det blivit rätt enformigt
Jag vet fortfarande inte vad jag ska ha men å andra sidan är jag fortfarande förkyld.
Du har väl den med extra band och silverfärgade knappskydd? Den på bilden är den "vanliga" med limegrönt band och grönfärgad knappskydd.Det är denna jag har fast bytte bandet mot garmins ultra fit band
![]()
Nej den är likadan som min. Köpte bandet själv. Den kom med den gula bandet. 51 mm solar sapphiresDu har väl den med extra band och silverfärgade knappskydd? Den på bilden är den "vanliga" med limegrönt band och grönfärgad knappskydd.
Finns det ens en sån variant ? På Garmins hemsida visar man 2 modeller med MIP. En Carbon gray och en Lime. Jag har inte hittat en Titanium MIP med annat än grönt/Gult knappskyddDu har väl den med extra band och silverfärgade knappskydd? Den på bilden är den "vanliga" med limegrönt band och grönfärgad knappskydd.
Ah ok!Nej den är likadan som min. Köpte bandet själv. Den kom med den gula bandet. 51 mm solar sapphires![]()
![]()
My bad. Jag blandade ihop med Amoled.Finns det ens en sån variant ? På Garmins hemsida visar man 2 modeller med MIP. En Carbon gray och en Lime. Jag har inte hittat en Titanium MIP med annat än grönt/Gult knappskydd![]()
Vart köpte du din?
Haha, är det bra eller dåligt? Förmodligen dåligt. För migDu ger mitt samvete lite frid …Har 2 Fenix 8 51 S/S, en carbon o en titanium. Carbon använder jag på vardagar på jobbet o Titanium ”privat” då jag tycker den är mycket stiligare. Hade tidigare 2 Fenix 7X med samma uppsättning färgmässigt men båda dessa är sålda.
Hade inte tänkt sälja 7X carbon men när jag såg hur bra MIP på 8:an var så sålde jag den och beställde en 8:s Carbon![]()