Agnb¥⌚
Guld
Nä. Mellan 50-80 kanske. Hört att 100 är lika vanligt som enhörningar...Ligger du på 100% när du vaknar?
Senast ändrad:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Nä. Mellan 50-80 kanske. Hört att 100 är lika vanligt som enhörningar...Ligger du på 100% när du vaknar?
100 % går det att jobba upp det till efter tag om man sovit tillräckligt länge med kvalitets sömn.När. Mellan 50-80 kanske. Hört att 100 är lika vanligt som enhörningar...
Jag får jämnt den där ömheten på framsidan av fotleden, när jag powerwalkar i början samma nu, bruka ge med sig efter en veckaBra där!
Börja lugnt, annars får du inte otroligt ont. Löpning är härligt när man väl kommer över puckeln!![]()
Se där, nu har du äntligen funnit ditt livselixir! Att det skulle ta så många år att förståTydligen var det bra att vara ute o jogga igår kväll
Jisses jag som är glad om jag brukar få till sju timmar brukar alltid vakna på efternatten annars
![]()
![]()
![]()
Ja men det är väl som med allt annat när kroppen börjar vänja sig så börjar man sova dåligt i alla fallSe där, nu har du äntligen funnit ditt livselixir! Att det skulle ta så många år att förstå![]()
De klarare färgerna helt klart - enligt mitt tycke sticker det ut lite extra.Hur gick tankarna när du valde mellan mip och amoled?
Jag har full förståelse för att man behöver mer än en Garmin, man bör ha en 3-4 st. Men 3 av samma modell är lite knepigare att förstå sig på. Olika utförande?Blev en Instinct till. Nu har jag 3st
Hinner inte öppna idag dock.
![]()
Jag är i en processJag har full förståelse för att man behöver mer än en Garmin, man bör ha en 3-4 st. Men 3 av samma modell är lite knepigare att förstå sig på. Olika utförande?
Ingenting ska vara svårt att förstå i dessa kretsar allt är normalt oavsett vad som skerJag har full förståelse för att man behöver mer än en Garmin, man bör ha en 3-4 st. Men 3 av samma modell är lite knepigare att förstå sig på. Olika utförande?
Ingen aning men frågade chat gptÄr det någon här som använder pulsbandet HRM-PRO? Jag kommer att köpa ett sådant för att få bättre mätning, men det finns två andra saker jag funderar över och som jag inte har lyckats läsa mig till:
1) Den ska kunna lagra data så att man inte behöver ha klockan i närheten. Funkar detta bra för er? Och de exemplena jag läste var att man kan lämna klockan på poolkanten när man simmar. Det är ju ganska nära och jag antar att det menas att man kan lämna klockan hemma om man springer och befinner sig en mil bort. Men jag bara undrar utifrån era erfarenheter; antar jag rätt?
2) Får man samma data som när man mäter från handleden och har klockan med sig? Att man får pulsdata förstår jag och jag gissar även sträcka. Men jag menar tex medeltempo, höjdskillnad, prestationsförhållande etc.
Du får i princip bara puls, inga sträckor etc.Är det någon här som använder pulsbandet HRM-PRO? Jag kommer att köpa ett sådant för att få bättre mätning, men det finns två andra saker jag funderar över och som jag inte har lyckats läsa mig till:
1) Den ska kunna lagra data så att man inte behöver ha klockan i närheten. Funkar detta bra för er? Och de exemplena jag läste var att man kan lämna klockan på poolkanten när man simmar. Det är ju ganska nära och jag antar att det menas att man kan lämna klockan hemma om man springer och befinner sig en mil bort. Men jag bara undrar utifrån era erfarenheter; antar jag rätt?
2) Får man samma data som när man mäter från handleden och har klockan med sig? Att man får pulsdata förstår jag och jag gissar även sträcka. Men jag menar tex medeltempo, höjdskillnad, prestationsförhållande etc.
Kör med en hrm-200. Du får puls och hrv data bara. Du får bättre mätning med pulsbandet än med klockans egen sensor.Är det någon här som använder pulsbandet HRM-PRO? Jag kommer att köpa ett sådant för att få bättre mätning, men det finns två andra saker jag funderar över och som jag inte har lyckats läsa mig till:
Låter bra, det är just den bättre mätningen som är huvudsyftet för mig. Men av ren fåfänga så funderade jag på om jag kunde lämna klockan hemma så man kunde ha tex en G-Shock när man löptränar (bara för att jag gillar känslan alltså). Men skippar nog det. Pallar inte att vara utan sträckor och allt gött man får av min Fenix.Kör med en hrm-200. Du får puls och hrv data bara. Du får bättre mätning med pulsbandet än med klockans egen sensor.
Jag använder PRO. Som tidigare nämnts får du i princip bara puls (dock mycket mer exakt värde än klockan) - mer specifik puls var det jag ville ha. Perfekt när jag kör HIIT-träning eftersom jag använder Woodies och kan med det sagt inte ha på mig klockan. Klockan ligger i närheten och loggar allt under och efter passet.Är det någon här som använder pulsbandet HRM-PRO? Jag kommer att köpa ett sådant för att få bättre mätning, men det finns två andra saker jag funderar över och som jag inte har lyckats läsa mig till:
Tack för att du delar erfarenhetJag använder PRO. Som tidigare nämnts får du i princip bara puls (dock mycket mer exakt värde än klockan) - mer specifik puls var det jag ville ha. Perfekt när jag kör HIIT-träning eftersom jag använder Woodies och kan med det sagt inte ha på mig klockan. Klockan ligger i närheten och loggar allt under och efter passet.
Helt rätt! Se det som ett komplement till klockan. Du behöver aldrig oroa dig för oriktig mätning, precis som du är inne på att klockan inte hänger med alt. inte mäter korrekt pga lyft av olika slag. Upplever också att klockan avviker nämnvärt vid cykling, kör bandet då också.Tack för att du delar erfarenhetPå sådan typ av träning (som jag också kör) är det ju perfekt med pulsband. Där är jag inte intresserad av någon sträcka eller höjdkurva iaf. Däremot har jag tidigare skippat min Fenix eftersom handledsmätningen inte hänger med när man ökar så fort som i HIIT, men det ska det bli ändring på nu!
Den räknar väl stegen också? man kan lämna klockan hemma ha en annan och få steg och puls för dagen. Osäker bara om den räknar med stress och bodybatteryJag använder PRO. Som tidigare nämnts får du i princip bara puls (dock mycket mer exakt värde än klockan) - mer specifik puls var det jag ville ha. Perfekt när jag kör HIIT-träning eftersom jag använder Woodies och kan med det sagt inte ha på mig klockan. Klockan ligger i närheten och loggar allt under och efter passet.
Stämmer beträffande stegen. Bodybattery får ju en inverkan pga träningspass eftersom datan från bandet tankas över till klockan när de synkar igen. Stressmätning brukar ju ändå pausas vid aktivitet - eller tänker jag fel?Den räknar väl stegen också? man kan lämna klockan hemma ha en annan och få steg och puls för dagen. Osäker bara om den räknar med stress och bodybattery
Ja du har rätt. Tänkte mest på att man kan ha den utan att starta en aktivitet. Har för mig att den ska ta steg och puls ändå. Den kan synka direkt mot Connect istället för bara mot klockaStämmer beträffande stegen. Bodybattery får ju en inverkan pga träningspass eftersom datan från bandet tankas över till klockan när de synkar igen. Stressmätning brukar ju ändå pausas vid aktivitet - eller tänker jag fel?