• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Garmintråden ∆

Hur har chatGPT fått dig träna hårdare?
Det som motiverar mig är att följa den här kurvan. Vill se var taket ligger för mig.🙂
1000025755.jpg
Hjälper mig att justera mitt schema efter ändrade förutsättningar. Satt ner vilotider mellan set samt motiverat mig (konstigt nog) att köra mer mot failure.

• Like
Reactions: L&W
Hur har chatGPT fått dig träna hårdare?
Det som motiverar mig är att följa den här kurvan. Vill se var taket ligger för mig.🙂
1000025755.jpg
När jag tränar med pulsbandet så räknas passet som "low aerobic" med låg belastning oavsett hur hårt jag kör.
Man ser på bilden hur kurva för belastningen sjönk i maj när jag tränade med pulsbandet. kör jag utan pulsbandet så ökat belastningen som vanligt. Någon som vet varför??

Folk på Garmin forumet har också märkt det.

Senast ändrad:
Den tavlan är rätt låst tyvärr. Det är bara cirkeln data och längst ner där det står Instinct man kan ändra på. Det hade varit bra om man kan ändra på flera ställen.
Misstänkte det. Tycker mig ha upplevt samma sak med andra tavlor. Det knasigaste är ju med den där snygga Fenix8-tavlan som brukar vara den som klockan saluförs med. Den är tämligen låst i originalutförande medan "eftermarknadstavlan" ser identisk ut, men du kan ändra allt. Knepigt.

Misstänkte det. Tycker mig ha upplevt samma sak med andra tavlor. Det knasigaste är ju med den där snygga Fenix8-tavlan som brukar vara den som klockan saluförs med. Den är tämligen låst i originalutförande medan "eftermarknadstavlan" ser identisk ut, men du kan ändra allt. Knepigt.
Du menar den här? Det går att ändra data på rätt många (8) ställen. Men eftermarknadtavlan kan man verkligen ändra på ALLT.
1000025763.jpg

Du menar den här? Det går att ändra data på rätt många (8) ställen. Men eftermarknadtavlan kan man verkligen ändra på ALLT.
1000025763.jpg
Ja precis. Jag hade den på Fenix7:an redan innan jag hade Fenix8:an. Ändrade och ställde in saker som jag ville ha dem, men blev sen rätt snopen när originalet kändes så styrt. För även om man kan ändra på vissa ställen så är frihetsgraderna ändå begränsade, man kan inte ange allt man önskar.
Lite konstigt kan jag tycka. Varför begränsa ö h t?

God morgon!
Tyckte det kändes rätt trögt i början, sprang varken lördag eller söndag dels p g a en känning i baksidan av mitt opererade knä, dels p g a annat som behövdes hinna med.
Så idag började det trögt, men sen lossnade det mot slutet. Ned mot 4 min /km har jag inte varit på många år.
Klockan tyckte dock jag skulle satsa på anaerob löpning; 3:40 /km. Eehhh vaa...??? Tack för förtroendet, men vem tror den att jag är 😂

20250609_055711.jpg
20250609_055733.jpg
20250609_055819.jpg

God morgon!
Tyckte det kändes rätt trögt i början, sprang varken lördag eller söndag dels p g a en känning i baksidan av mitt opererade knä, dels p g a annat som behövdes hinna med.
Så idag började det trögt, men sen lossnade det mot slutet. Ned mot 4 min /km har jag inte varit på många år.
Klockan tyckte dock jag skulle satsa på anaerob löpning; 3:40 /km. Eehhh vaa...??? Tack för förtroendet, men vem tror den att jag är 😂

20250609_055711.jpg
20250609_055733.jpg
20250609_055819.jpg
Grymt jobbat och bra tempo va låg medel o maxpulsen på?

Det är jäkligt svårt att få till timmar sömn. Mat och träning, inga problem men att få 7-9h nattsömn verkar va omöjligt att hålla för mig 🫩
Ja i perioder kan det vara väldigt svårt för mig med.
Jag har alldeles för hög arbetsbelastning nu med mycket oro och stress och det har börjat att hemsöka på nätterna nu 😔

Tillbaka
Topp