Agnb¥⌚
Guld
Hur stor?Stor dag idag
![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Hur stor?Stor dag idag
![]()
Kontrollbesiktning och slutsamråd på vårt nya husHur stor?
Aha sprillans?Kontrollbesiktning och slutsamråd på vårt nya hus(två veckor till inflytt)
JappAha sprillans?![]()
Grattis till det
Ja, det kostar många F8 att bygga nyttGrattis till det
Då förstår jag att du nöjer dig med din 2x just nu![]()

Släng in en F8 i huslånetJa, det kostar många F8 att bygga nytt![]()
Mäktigt!
9,9m2Mäktigt!
Hur stort blir gymmet?
Inte illa ändå! Får allt skrot plats?9,9m2Vissa uppoffringar fick göras..
Har bantat successivt under senaste året så allt ska få plats.Inte illa ändå! Får allt skrot plats?
Testa på Fenix 8.ChatGPT lärde mig att det finns utvecklar-läge på min 2x
![]()
Force crash?![]()
![]()
Har ingen kvällsrapport men morgonrapport på kvällen.Kvällsrapport i klockan var något nytt iaf för mig.
Tryckte mig igenom den lite för fort utan att läsa allt, får kika mer inorgonkväll
![]()
Jag hade reagerat på ditt inlägg men inte registrerat vad det varTesta på Fenix 8.![]()
Nä, finns inget roligt där tyvärr.Jag hade reagerat på ditt inlägg men inte registrerat vad det var
Finns det något nyttigt där på F8?
På I3 då?Nä, finns inget roligt där tyvärr.
Jo det finns bra mycket mer på I3. Har du kvar dina I3?På I3 då?
Nej. I3 solar returnerades och. I3 Amoled såldes.Jo det finns bra mycket mer på I3. Har du kvar dina I3?
Den I3 solar du hade var riktigt snygg!Nej. I3 solar returnerades och. I3 Amoled såldes.
Saknar I3 solar
Uppföljning på mitt garantiärende hos Garmin. Vet inte om det är så att batteriproblemen är kända sedan tidigare eller om de råkade har för många gråa Instinct 2S liggande på hyllan men de skickade en ersättningsklocka redan innan min klocka ens kommit fram till deras servicecenter.Har haft problem med min Instinct 2s Solar som jag köpte för 2 år och 10 månader sen då batteriet bara rasar efter att det kommer ner under 50%. Visar den under 50% så kan man springa i ungefär 30 minuter innan den dör. Blev väldigt förvånad när jag kontaktade Garmins support och det visar sig att den har tre års garanti så det var bara att skicka in den. Får se vad som händer men jag antar att de får byta hela enheten eftersom det inte går att byta batteriet i den versionen.
Under tiden får jag göra min Descent G1 som vardags och träningsklocka. Den är inte precis smidig på min klena arm men det får funka ett tag.
![]()
99 dagar e lagomUppföljning på mitt garantiärende hos Garmin. Vet inte om det är så att batteriproblemen är kända sedan tidigare eller om de råkade har för många gråa Instinct 2S liggande på hyllan men de skickade en ersättningsklocka redan innan min klocka ens kommit fram till deras servicecenter.
Var lite sugen på att byta till en Instinct E annars men de har ju förstört den totalt genom att försämra batteritiden (helt utan anledning?) så jag är glad att jag fick en ny 2:a istället.Hade för övrigt varit väldigt nöjd om batteritiden hade varit enligt klistermärket som sitter på skärmen...
![]()
Ja, den dagen den håller så länge så blir jag glad. Ska inte klaga ändå iofs, med tre timmars GPS-träning i veckan så laddar jag normal ett en gång varannan vecka.99 dagar e lagom![]()
Första inlägget i tråden innehöll min då nya Garmin Fenix 6X.På förekommen anledning startas härmed en tråd om enbart Garmin!
Beror säkert på vem man frågar men Garmin ligger väl någonstans i toppskiktet av träningsklockor.
Det tog mig ett tag att förstå men till slut kom jag på att en Fenix 6x med upp till 22 dagars batteritid även är bra att ha som smartklocka i vardagen utöver träning.
Det är ju annars smartklockornas akilleshäl - batteriet. Men räcker batteriet i sådär två veckor med några träningspass i veckan och pulsmätning 24/7 är det absolut acceptabelt.
Jag har provat Garmin två gånger.
Först en Garmin Instinct solar:
![]()
Jättesnygg, bra batteritid, solladdning men kändes för liten och plastig för mig.
Och nu till nytillskottet!
Garmin Fēnix 6X sapphire.
Jag vet att Fēnix 7 släpps om några månader men nu var det ett så bra pris att det inte gick att motstå.
![]()
![]()
Här blev det en fullträff för mig. Både till utseende och funktion. Det mindre bra var att den tog död på klockintresset för övriga klockor
Jag har provat några smarta klockor tidigare men det här var något annat!
![]()
Jag har kvar tre stycken G-Shock som reserv men annars är jag OWG med denna
Två härliga grejer med smartklockor i allmänhet är att kunna ha mobilen på ljudlöst 24/7 och att vakna av en vibration istället för att bli vettskrämd av ett larm på morgonen!
Där har vi nog ett intro till tråden!
Fyll nu på med bilder, nyheter, watch face, frågor mm![]()
Vad är det som gör att du går tillbaka till Fenix 6? Vad ska du göra med Fenix 8?Första inlägget i tråden innehöll min då nya Garmin Fenix 6X.
Nu 3,5 år senare har jag köpt mig en likadan igen (klia sig i huvudet)
Fick för mig att denna kan ersätta min Instinct 2X fast med större safir-skärm och högre upplösning till samma billiga peng.
Återstår att se efter den fått bada i varmvatten och YES ett tag
![]()