• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Girighet och dubbelmoral på KS..

Om det finns någon person som hyser forumets förtroende och dessutom kan bevara en hemlighet så kan jag berätta alla fakta för den personen. Därefter kan den personen redovisa vem som har rätt av mig och Alfgren. :)

Hänger inte alls med i diskussionen om priset på Guskletos gmt. Det är väl inget större fel på det relaterat till marknaden? Går säkert att pruta några tusenlappar vid en smidig affär. Referensen till E.Z är ju obegriplig då han i princip låg på samma pris, en tusenlapp under om jag ser rätt.

Hänger inte alls med i diskussionen om priset på Guskletos gmt. Det är väl inget större fel på det relaterat till marknaden? Går säkert att pruta några tusenlappar vid en smidig affär. Referensen till E.Z är ju obegriplig då han i princip låg på samma pris, en tusenlapp under om jag ser rätt.

Hans hade ingen plast kvar om jag nu såg rätt.

Om det finns någon person som hyser forumets förtroende och dessutom kan bevara en hemlighet så kan jag berätta alla fakta för den personen. Därefter kan den personen redovisa vem som har rätt av mig och Alfgren. :)
Om svaret går att härleda logiskt, ja.
Inte om det är något subjektivt tyckande där den med flest "vänner" på forumet får pöbeln med sig....

Girighet och dubbelmoral på KS

De flesta medlemmar poängterar att KS är ett entusiast forum vilket jag absolut instämmer i, där säljes, bytes och köpes, skall vara break evan..

Det jag reagerar emot girigheten ifrån en del medlemmar, ingen nämnd och ingen glömd;)

Det jag reagerar emot är många ” Prispoliser ” som tycker det är osmakligt att en klocka som köpts på detta Forum, landar under säljes, för 1 till 2K mer än den köptes för..

Märkligt att ingen reagerar för att medlemmar med många inlägg och ett flertal medlemsår, genom kontakter tecknar sig för en attraktiv Rolex som presenterats på Basel..

Ibland saknar girigheten alla gränser på detta Forum..En del medlemmar lyckas genom kontakter, landa på en kölista alltifrån nummer 1 till ..

Omedelbart efter att klockan hämtats ut ifrån Svensk AD, till den annonseras med 40000:- till 50.000:- högre än listpris..

Förvånad att ingen Forumspolis reagerar för denna gränslösa girighet..

Jag tycker marknaden ska styra - då det blir omöjligt att försöka "tämja" en fri marknad. Det är ju inte konstigt om det är oproportionerligt många eftertraktade klockor och folk med bra känningar hos handlare på K&S då K&S ju är ett forum för entusiaster. Däremot kan jag hålla med i iakttagelsen att det är konstigt att de säljs snabbt. Ska inte kasta sten i glashus då jag lyckades få en Speedy Tuesday som är på ingång. Ponera att den ökar i värde och en försäljning av den kan finansiera en annan klocka som jag inte annars hade kunnat köpa så utesluter jag inte att den säljs. Dock vill jag understryka att jag köpt den pga att jag gillar Speedmaster.

Absolut, du och jag har inte haft så mycket kontakt genom åren men det du efterfrågade var någon med forumets förtroende och som kunde hålla en hemlighet. Där platsar jag nog in.

Allt gott

Hade vi gjort en affär någon gång så hade saken varit helt annorlunda. Inget illa menat.

"minst prisvärda tråden" fyller ett syfte, men jag ser inte hur den här tråden skapar annat än osämja mellan medlemmar?

Lite som @Gummo var inne på...
Känns dessutom lite oschysst med en trådstart som "i princip" pekar finger åt en medlem (såvitt jag vet finns ju bara en Rolex med sådan kölista och endast en sådan till salu på köp&sälj).

Det förefaller även klart att personen ifråga köpte Daytonan över listpris (för marknadspris) och nu säljer för antagligen samma pris - således ingen ockrare.

Du har rätt att sätta vilket jävla pris du vill. Om andra tycker att det är för dyrt så kan dom ju avstå köp. Vad är problemet?
du behöver inte lägga ut någon fakta överhuvudtaget, din klocka, ditt pris. Om du väljer att "bumpa" annonsen i 2 eller 20 månader så är det din sak och orsaken till det skall vi övriga skita i.

Tillbaka
Topp