Var det en strategisk affär du gjorde?
Tänker du på min Daytona? Den köpte jag för att jag ville ha den.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Var det en strategisk affär du gjorde?
Vet inte, men var det strategiskt kan tråden definitionsmässigt inte handla om vad det nu är du saluför.Tänker du på min Daytona? Den köpte jag för att jag ville ha den.
Efter @Asplund fantastiska försök att vara owg (som höll i 20 dagar ?) . Är han för mig 100-% godkänd.Absolut, du och jag har inte haft så mycket kontakt genom åren men det du efterfrågade var någon med forumets förtroende och som kunde hålla en hemlighet. Där platsar jag nog in.
Allt gott
Men det hör inte hit vad @Guskleto betalat för klocka och vad han säljer den för. Han tar det han vill och tror att han kan få. Vi andra skall inte bry oss, tänk om han fått den måste han då ge bort den?Det förefaller även klart att personen ifråga köpte Daytonan över listpris (för marknadspris) och nu säljer för antagligen samma pris - således ingen ockrare.
Kom ihåg att köpa den dyrt och sälj billigt!Tror i grund och botten att det handlar om den svenska avundsjukan. Blir riktigt sugen på att köpa en 5270R och säga in your face fuckers till berörda.
Nej, det är självklart.Men det hör inte hit vad @Guskleto betalat för klocka och vad han säljer den för. Han tar det han vill och tror att han kan få. Vi andra skall inte bry oss, tänk om han fått den måste han då ge bort den?
Guskletos GMT är prisvärd som den är. Det går inte att jämföra med en avplastad som varit buren trots att den var några tusenlappar billigare men det är som vanligt med KS. Pris går före skick.
@alfgren
Hur menar du? Klockan är väl prisvärd endast om någon är villig att betala det säljaren begär. I detta fallet verkar det ju inte som att någon vill det.
Missförstå mig inte - jag tycker personligen att prisbilden känns rimlig (69' för en ny som dessutom är slutsåld hos AD) men de facto bumpas den. Och jag gissar det är den som ligger på blocket också för 69'.
7 sidor och det är fortfarande oklart vad tråden handlar om.
En poll hade gjort saken glasklar.7 sidor och det är fortfarande oklart vad tråden handlar om.
Såg att priset nyligen gick upp på en viss GMT. Kanske tur för mig då jag kände ett starkt sug efter fakta. Ett köp hade kanske kvalificerat mig?Hål dig till risdelen av forumet gubbjävel! Här pratar vi överprissatta Rollar.
Är väl inte så konstigt med tanke på vem som startade den.7 sidor och det är fortfarande oklart vad tråden handlar om.
Funkar och funkar...Marknadsekonomi anyone? Om det funkar i övriga världen borde det väl funka på KS.
Precis. Värde är vad folk är beredda att betala.Om klockan säljs för utsatt pris så är den väl värd det priset? Eller vad missar jag?
När det finns en semi-uttalad pakt som innebär att användare 1 säljer under marknadspris för att vara schysst, som det faktiskt varit på KS väldigt ofta, så förväntas självklart användare 2 föra vidare vänligheten när hen säljer samma klocka på forumet. Så har jag gjort vid samtliga inom-forumaffärer i fem år nu, det ger en känsla av samhörighet och en nära riskfri möjlighet att testa klockor - tänk delningsekonomi. Självklart irriterar det ju då när användare 3 dyker upp och höjer priset med 25% över en natt, bara för att man kan?!Jag förstår inte.
Användare 1 lägger ut en klocka för 10 000kr. Användare 1 värderar alltså 10 000kr > klockan. Användare 2 köper sagda klocka, vilket alltså innebär att denne värderar klockan > 10 000kr. Om inte båda dessa kriterier är uppfyllda så sker inget byte. Det är en win win för båda parter. Om ingen på forumet väderar klockan högre än det efterfrågade priset så blir det inget byte och användare 1 får sänka eller behålla.
När man säljer en klocka så tar man väl sig en titt på forumet, nypris, vad man själv betalade, skick, tillbehör etc etc och skriver ett pris i nivå där man känner att pengarna man får värderas högre än klockan man lämnar, och där man tror det finns en efterfrågan.
Vad Användare 2 sedan gör med den - som att misshandla den brutalt (jag tittar på er som våldför er på stackars INOX) eller säljer den för 12 000, eller 30 000 två sekunder senare är väl rätt ovidkommande? Dessutom finns det ju vissa modeller som öka i pris på sikt. Hur lång tid ska det ta innan man får sälja den på nytt till ett högre pris?
Varför inte LW??Bara att ge sig ut på jakt efter en 5711. Har letat åt en polare i evigheter men det finns inga att köpa. LW räknas inte.
Ha ha touché! Han skrek "Release the Kraken!" och drog sig undan.@closetplayer vart tog du vägen? Du har startat ett monster mitt i natten. Såg tråden innan jag gick och la mig och drömde sedan om att den var början på slutet för KS, hela forumet gick under i osämja. Riktig mardröm. Om du har vaknat kom tillbaka, släta över allt, skyll på för mkt öl och dålig nattmat.
Det är riktig "KS-anda" ,)7 sidor och det är fortfarande oklart vad tråden handlar om.