• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Girighet och dubbelmoral på KS..

@closetplayer har ändrat sig och funderar på hur han kan dra tillbaka tråden.

Vi saknar fortfarande relevant information @closetplayer Det vore bra om du utvecklade din trådstart för att undvika spekulation. Just nu anser jag att du gör en groda likt Alfgren om du bara väljer att stoppa huvudet i sanden. Jag tror knappast det kommer gynna dig framöver på KS.

Kan vi döpa om den här tråden? Förslag: Viktig information för nyregistrerade medlemmar. Lägg den klistrad på Köp & Sälj.

Trams. Fasaden blir aldrig mer densamma.

demandsupplycurve.jpg

Sedan kan även demand och supply vara tillfälligt högt/lågt av olika externa aspekter, således en rörlig teori som bygger på två parter som gör en överenskommelse. Sedan kan det fortfarande kännas tungt när du som individ känner att marknaden ligger där den ligger men ofta kan man då som en part i affären avstå....typ! :D

Du tycker säkert du är skitrolig men jag upplever dig som en dryg skitstövel när du postar filmklipp likt detta. Det är inte speciellt rolig att bli anklagad och ifrågasatt på ett osnyggt sätt. Jag har två klockor ute till försäljning som stämmer väl överens med marknadens priser. Båda klockorna har jag köpt respektive bytt till mig för snudd på samma pris som de ligger ute till försäljning för. Du bidrar endast till att göra KS till ett sämre forum genom ditt agerande. Ett tips i all välmening är att du kanske borde posta något konstruktivt när trådar som denna dyker upp.

Du tycker säkert du är skitrolig men jag upplever dig som en dryg skitstövel när du postar filmklipp likt detta. Det är inte speciellt rolig att bli anklagad och ifrågasatt på ett osnyggt sätt. Jag har två klockor ute till försäljning som stämmer väl överens med marknadens priser. Båda klockorna har jag köpt respektive bytt till mig för snudd på samma pris som de ligger ute till försäljning för. Du bidrar endast till att göra KS till ett sämre forum genom ditt agerande. Ett tips i all välmening är att du kanske borde posta något konstruktivt när trådar som denna dyker upp.
Det var verkligen inte min avsikt. Trodde seriöst att ni drev med varandra och särskilt efter att du döpt om din annons till Alfgren edition (vilket jag tyckte var roligt). Läser du mina andra inlägg i tråden och på forumet så ser du att jag försöker bidra med konstruktiva inlägg. Trist att mitt försök att sprida glädje denna morgon helt missade målet. Sorry...

Det var verkligen inte min avsikt. Trodde seriöst att ni drev med varandra och särskilt efter att du döpt om din annons till Alfgren edition (vilket jag tyckte var roligt). Läser du mina andra inlägg i tråden och på forumet så ser du att jag försöker bidra med konstruktiva inlägg. Trist att mitt försök att sprida glädje denna morgon helt missade målet. Sorry...

Jag tror inte du hade uppskattat att vara den enda personen som är omnämnd i en tråd likt denna. Sen kvarstår faktum att tråden handlar om jante och att jag inte på något sätt gjort något fel och då framförallt inte något omoraliskt som en del försöker ge sken av.

Strutsmentalitet och jante. Totalt osnyggt.

• Like
Reactions: GWD
Jag tror inte du hade uppskattat att vara den enda personen som är omnämnd i en tråd likt denna. Sen kvarstår faktum att tråden handlar om jante och att jag inte på något sätt gjort något fel och då framförallt inte något omoraliskt som en del försöker ge sken av.

Strutsmentalitet och jante. Totalt osnyggt.
Som sagt missuppfattade jag din och Alfgrens beef som ironi. Jag uppfattade inte det heller som att du var på förlorarsidan i tråddiskussionen, tvärtom. Läs mina inlägg så ser du att vi nog har samma inställning vad gäller priser och rätten att sätta det pris man vill.

Trådar likt denna hämmar endast forumets utveckling. Spekulationer och påhopp baserat på avundsjuka. Sämre än Nordkorea.

• Like
Reactions: GWD
Kasta inte sten i glashus nu. Ja, jag tänker på din 20kvadratare för 14k/ mån.

Dyrt? Absolut. Hyrs/ säljs det? Om svaret är ja har väl marknaden talat sitt tydliga språk ;)
Jag har ingen 20kvadratare för 14K/mån. Det jag pratar om är moral i ett entusiastforum. Att marknaden har rätt bara för att en vara säljs till ett visst pris är en starkt förenklad förståelse för marknadsekonomi, eftersom det på ett djupare plan även inkluderar och omfattar att köparen kan ha lurats att betala för mycket. Att marknadspriset var för högt kommer den blåste att bli varse när det är dags för försäljning. Inget i världen är så enkelt som det först ser ut. Det finns alltid flerbottnad komplexitet.

Hehe...

Det är som vanligt när det argumenteras i minst prisvärda/frågor & funderingar-trådarna...

Den vars annons blir utpekad kan inte gå vinnande ur striden, personen målar oftast in sig i ett hörn (men märker det inte själv). Det enda man kan göra är ju att pudla, villkorslöst...

Oavsett om du har rätt eller ej @Guskleto så är vissa av dina inlägg i denna tråd mindre charmiga.........

Hehe...

Det är som vanligt när det argumenteras i minst prisvärda/frågor & funderingar-trådarna...

Den vars annons blir utpekad kan inte gå vinnande ur striden, personen målar oftast in sig i ett hörn (men märker det inte själv). Det enda man kan göra är ju att pudla, villkorslöst...

Oavsett om du har rätt eller ej @Guskleto så är vissa av dina inlägg i denna tråd mindre charmiga.........

Det är omöjligt att försvara sig mot jante så visst är jag den stora förloraren. Hoppas underhållningen har varit till belåtenhet.

@15202

Jag har dock svårt att se på vilket sätt jag platsar in i tråden när jag säljer en ny GMT för 69 och en 116500 för 150. GMT är prisvärd och jag har bytt in den för 69. 116500 har jag köpt för snudd på detsamma som jag begär. Förklara gärna för mig vad jag gjort för fel för att förtjäna denna uppmärksamhet. Det strider inte mot forumets reglerna på något sätt.

Kul tråd!

Klart det är bra med lite pristrådar lite här och var, alltid hjälper det nån stackare. Och de flesta forumsäljare tar ju det bra och antingen försvarar priset på ett rimligt sätt eller ändrar det. Det jag stör mig på är dessa tjommar som alltid lägger sig orimligt högt på varenda försäljning och hävdar att de är oskyldiga oftare än en italiensk fotbollsspelare.

demandsupplycurve.jpg

Sedan kan även demand och supply vara tillfälligt högt/lågt av olika externa aspekter, således en rörlig teori som bygger på två parter som gör en överenskommelse. Sedan kan det fortfarande kännas tungt när du som individ känner att marknaden ligger där den ligger men ofta kan man då som en part i affären avstå....typ! :D

Bra diagram. Som jag ser det: Man köper för ett pris man är nöjd med, man säljer för ett pris man är nöjd med. Ibland gör man en förtjänst, ibland går man back. Folk som har överdrivet kritiska åsikter om prissättning i andras annonser brukar väldigt sällan vara intresserade av något mer än jidder.

Strunta gå i clinch, du behöver inte förklarar ett dugg beträffande vad du har och inte har betalat för dina klockor det skall ( ursäkta svenskan ) övriga skita i.
Du sätter ett pris du vill ha sen är det upp till eventuell köpare att höra av sig till dig och Ni slutföra affären och hur den slutar är Er ensak.
Förstår din frustration att bli uthängd av TS ( om det va det som var meningen ) och att vederbörande inte lägger en kommentar i sin tråd.
Luktar jante och avundsjuka.
"By the way" Dina klockor är grymt fina.

Det är omöjligt att försvara sig mot jante så visst är jag den stora förloraren. Hoppas underhållningen har varit till belåtenhet.
Ser på intet sätt dig som en förlorare, du har din fulla rätt att prissätta precis hur du vill och kollar man utan för KS så är inte prisbilden helt uppåt väggarna
( kanske på GMT nu av förståliga skäll :) ), sen är det väl så att annonspriser sällan är huggna i sten utan det sker eventuellt en förhandling mellan säljare och köpare.
Tycker hela tråden är rätt bedrövlig faktistk.

Hehe...

Tycker @Guskleto vann, den andra parten ägnade sig endast åt meningslöst trams.

Strunta gå i clinch, du behöver inte förklarar ett dugg beträffande vad du har och inte har betalat för dina klockor det skall ( ursäkta svenskan ) övriga skita i.
Du sätter ett pris du vill ha sen är det upp till eventuell köpare att höra av sig till dig och Ni slutföra affären och hur den slutar är Er ensak.
Förstår din frustration att bli uthängd av TS ( om det va det som var meningen ) och att vederbörande inte lägger en kommentar i sin tråd.
Luktar jante och avundsjuka.
"By the way" Dina klockor är grymt fina.
Helt rätt, en säljare har rätten att bestämma pris. Sedan är det upp till eventuell köpare att bedöma om priset är bra eller dåligt. Tycker den eventuella köparen att det är för dyrt så avstå men du/ni behöver ju inte skriva en massa skit om säljaren.

Helt rätt, en säljare har rätten att bestämma pris. Sedan är det upp till eventuell köpare att bedöma om priset är bra eller dåligt. Tycker den eventuella köparen att det är för dyrt så avstå men du/ni behöver ju inte skriva en massa skit om säljaren.

Sen finns det trådar där högsta och lägsta pris diskuteras samt även frågor om annonser. Bara att ställa frågan:

"Guskleto har du plockat ut din 116500 hos AD för 110 400 kr och nu säljer du den för 150 000?"

"Nej jag har köpt den begagnad. Jag har dessutom dragit av plasten på den."

Sen finns det trådar där högsta och lägsta pris diskuteras samt även frågor om annonser. Bara att ställa frågan:

"Guskleto har du plockat ut din 116500 hos AD för 110 400 kr och nu säljer du den för 150 000?"

"Nej jag har köpt den begagnad. Jag har dessutom dragit av plasten på den."
Eller så skall folk skita i vad du betalt det är din ensak du behöver inte förklara dina priser för någon, är någon intresserad av att köpa så köp annars avstå, inte svårare än så. Vill man dock ställa en sådan dum fråga som vad har du betalt så kan det ske i ett PM av en seriös köpare så står det dig fritt att berätta ( personligen hade jag inte berättat då det inte är relevant för köpare) om du vill men det behövs ingen ofentlig redogörelse gällande dina priser eller någon annans heller för den delen.

Tillbaka
Topp