@closetplayer har ändrat sig och funderar på hur han kan dra tillbaka tråden.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Varför inte LW??
@closetplayer har ändrat sig och funderar på hur han kan dra tillbaka tråden.
Avsaknaden av fakta får dig att dra en felaktig slutsats. Inte mitt problem att du är blind.
De där svaren gör dig inte tuff. Det gör dig til en fåntratt.
Det var verkligen inte min avsikt. Trodde seriöst att ni drev med varandra och särskilt efter att du döpt om din annons till Alfgren edition (vilket jag tyckte var roligt). Läser du mina andra inlägg i tråden och på forumet så ser du att jag försöker bidra med konstruktiva inlägg. Trist att mitt försök att sprida glädje denna morgon helt missade målet. Sorry...Du tycker säkert du är skitrolig men jag upplever dig som en dryg skitstövel när du postar filmklipp likt detta. Det är inte speciellt rolig att bli anklagad och ifrågasatt på ett osnyggt sätt. Jag har två klockor ute till försäljning som stämmer väl överens med marknadens priser. Båda klockorna har jag köpt respektive bytt till mig för snudd på samma pris som de ligger ute till försäljning för. Du bidrar endast till att göra KS till ett sämre forum genom ditt agerande. Ett tips i all välmening är att du kanske borde posta något konstruktivt när trådar som denna dyker upp.
Det var verkligen inte min avsikt. Trodde seriöst att ni drev med varandra och särskilt efter att du döpt om din annons till Alfgren edition (vilket jag tyckte var roligt). Läser du mina andra inlägg i tråden och på forumet så ser du att jag försöker bidra med konstruktiva inlägg. Trist att mitt försök att sprida glädje denna morgon helt missade målet. Sorry...
Som sagt missuppfattade jag din och Alfgrens beef som ironi. Jag uppfattade inte det heller som att du var på förlorarsidan i tråddiskussionen, tvärtom. Läs mina inlägg så ser du att vi nog har samma inställning vad gäller priser och rätten att sätta det pris man vill.Jag tror inte du hade uppskattat att vara den enda personen som är omnämnd i en tråd likt denna. Sen kvarstår faktum att tråden handlar om jante och att jag inte på något sätt gjort något fel och då framförallt inte något omoraliskt som en del försöker ge sken av.
Strutsmentalitet och jante. Totalt osnyggt.
Jag har ingen 20kvadratare för 14K/mån. Det jag pratar om är moral i ett entusiastforum. Att marknaden har rätt bara för att en vara säljs till ett visst pris är en starkt förenklad förståelse för marknadsekonomi, eftersom det på ett djupare plan även inkluderar och omfattar att köparen kan ha lurats att betala för mycket. Att marknadspriset var för högt kommer den blåste att bli varse när det är dags för försäljning. Inget i världen är så enkelt som det först ser ut. Det finns alltid flerbottnad komplexitet.Kasta inte sten i glashus nu. Ja, jag tänker på din 20kvadratare för 14k/ mån.
Dyrt? Absolut. Hyrs/ säljs det? Om svaret är ja har väl marknaden talat sitt tydliga språk
Hehe...
Det är som vanligt när det argumenteras i minst prisvärda/frågor & funderingar-trådarna...
Den vars annons blir utpekad kan inte gå vinnande ur striden, personen målar oftast in sig i ett hörn (men märker det inte själv). Det enda man kan göra är ju att pudla, villkorslöst...
Oavsett om du har rätt eller ej @Guskleto så är vissa av dina inlägg i denna tråd mindre charmiga.........
Vi svalde alla betet. Syftet kanske var att vissa medlemmar skulle visa korten, men jag vet inte om vi sett något sådant. Jag tycker vi mest sett lite avund, lite gnäll och lite pajkastning. Inte ens någon melodram värd namnet.
Det finns bara en vandrande vålnad. Sen finns det en som inte kommit ut ur garderoben.
What took you so long?Det finns bara en vandrande vålnad. Sen finns det en som inte kommit ut ur garderoben.
Sedan kan även demand och supply vara tillfälligt högt/lågt av olika externa aspekter, således en rörlig teori som bygger på två parter som gör en överenskommelse. Sedan kan det fortfarande kännas tungt när du som individ känner att marknaden ligger där den ligger men ofta kan man då som en part i affären avstå....typ!
Här skall det vara planekonomiMarknadsekonomi anyone? Om det funkar i övriga världen borde det väl funka på KS.
Du tycker säkert du är skitrolig men jag upplever dig som en dryg skitstövel när du postar filmklipp likt detta. Det är inte speciellt rolig att bli anklagad och ifrågasatt på ett osnyggt sätt. Jag har två klockor ute till försäljning som stämmer väl överens med marknadens priser. Båda klockorna har jag köpt respektive bytt till mig för snudd på samma pris som de ligger ute till försäljning för. Du bidrar endast till att göra KS till ett sämre forum genom ditt agerande. Ett tips i all välmening är att du kanske borde posta något konstruktivt när trådar som denna dyker upp.
Ser på intet sätt dig som en förlorare, du har din fulla rätt att prissätta precis hur du vill och kollar man utan för KS så är inte prisbilden helt uppåt väggarnaDet är omöjligt att försvara sig mot jante så visst är jag den stora förloraren. Hoppas underhållningen har varit till belåtenhet.
Tycker @Guskleto vann, den andra parten ägnade sig endast åt meningslöst trams.Hehe...
Det är som vanligt när det argumenteras i minst prisvärda/frågor & funderingar-trådarna...
Den vars annons blir utpekad kan inte gå vinnande ur striden, personen målar oftast in sig i ett hörn (men märker det inte själv). Det enda man kan göra är ju att pudla, villkorslöst...
Oavsett om du har rätt eller ej @Guskleto så är vissa av dina inlägg i denna tråd mindre charmiga.........
Helt rätt, en säljare har rätten att bestämma pris. Sedan är det upp till eventuell köpare att bedöma om priset är bra eller dåligt. Tycker den eventuella köparen att det är för dyrt så avstå men du/ni behöver ju inte skriva en massa skit om säljaren.Strunta gå i clinch, du behöver inte förklarar ett dugg beträffande vad du har och inte har betalat för dina klockor det skall ( ursäkta svenskan ) övriga skita i.
Du sätter ett pris du vill ha sen är det upp till eventuell köpare att höra av sig till dig och Ni slutföra affären och hur den slutar är Er ensak.
Förstår din frustration att bli uthängd av TS ( om det va det som var meningen ) och att vederbörande inte lägger en kommentar i sin tråd.
Luktar jante och avundsjuka.
"By the way" Dina klockor är grymt fina.
Helt rätt, en säljare har rätten att bestämma pris. Sedan är det upp till eventuell köpare att bedöma om priset är bra eller dåligt. Tycker den eventuella köparen att det är för dyrt så avstå men du/ni behöver ju inte skriva en massa skit om säljaren.
Eller så skall folk skita i vad du betalt det är din ensak du behöver inte förklara dina priser för någon, är någon intresserad av att köpa så köp annars avstå, inte svårare än så. Vill man dock ställa en sådan dum fråga som vad har du betalt så kan det ske i ett PM av en seriös köpare så står det dig fritt att berätta ( personligen hade jag inte berättat då det inte är relevant för köpare) om du vill men det behövs ingen ofentlig redogörelse gällande dina priser eller någon annans heller för den delen.Sen finns det trådar där högsta och lägsta pris diskuteras samt även frågor om annonser. Bara att ställa frågan:
"Guskleto har du plockat ut din 116500 hos AD för 110 400 kr och nu säljer du den för 150 000?"
"Nej jag har köpt den begagnad. Jag har dessutom dragit av plasten på den."