Super enkelt, håll reda på alla pickups bara. Ser nästan ut som att skyddet är utbytt? Tänker på att pickupskydden och vreden är vita.Ja precis, tänkte mig något sådant! Lätt att byta?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Super enkelt, håll reda på alla pickups bara. Ser nästan ut som att skyddet är utbytt? Tänker på att pickupskydden och vreden är vita.Ja precis, tänkte mig något sådant! Lätt att byta?
Kul! Nej den är köpt ny i butik, kommer så där! De är off-white (kanske inte syns på mina egna bilder)Super enkelt, håll reda på alla pickups bara. Ser nästan ut som att skyddet är utbytt? Tänker på att pickupskydden och vreden är vita.
Håller tummarna att PRS släpper en Silver Sky SEMan blir ju lite sugen på en PRS?
Säkert duglig.Knatade in till en av de lokala gitarrnasarna och fick ett sånt sjukt bra mottagande att jag beställde/köpte en sån här åt grabben osedd/otestad.
Lysande kundvård, förklarade vad jag var ute efter och fick en grundlig genomgång av vad jag borde tänka på och varför just denna vore lämplig. Priset var till och med billigare än de stora online drakarna.
Fick även syn på en helt underbar beggad Les Paul Goldtop för 70K som tyvärr var såld så något test blev det tyvärr inte
Klart det gör men grabben är helt färsk så vi får väl se om intresset håller i sig.Säkert duglig.
Det går ju att uppgradera om inte annat.
Ja, det gäller att köpa något som är bra, men det där sista lilla är dumt att betala för.Klart det gör men grabben är helt färsk så vi får väl se om intresset håller i sig.
Exakt, kommer låta ”svajarmen” ( så hette det på min tid,ok!) vara omonterad till att börja med tills grunderna sitter. Och som du säger så känns det i detta läge ganska onödigt att dubbla, eller mer, priset och binda upp ett antal tusen i något som kanske (förhoppningsvis inte) blir stående.Ja, det gäller att köpa något som är bra, men det där sista lilla är dumt att betala för.
Lättspelad, låg stränghöjd och håller stämningen någorlunda, så är man framme.
Tilltar intresset så kan man ju gå upp en serie eller två. Då vet man dessutom om man ska satsa på fast stall eller någon Floyd Rose.
Själv föredrar jag fast stall, men kör med FR.
Det heter fortfarande svajarm.Exakt, kommer låta ”svajarmen” ( så hette det på min tid,ok!) vara omonterad till att börja med tills grunderna sitter. Och som du säger så känns det i detta läge ganska onödigt att dubbla, eller mer, priset och binda upp ett antal tusen i något som kanske (förhoppningsvis inte) blir stående.
Yeej, jag är fortfarande hipDet heter fortfarande svajarm.
Färgen är grym! Vad för typ av musik spelar du?Mycket nöjd med Stratan Älskar färgen även om den inte är typiskt ”stratig”.
Det är mest blues och klassisk rock som tilltalar mig för tillfället. Brukar mest sitta och spela olika skalor till backing tracks - inget superseriöst med andra ord. Men en riktigt kul och avslappnande hobby.Färgen är grym! Vad för typ av musik spelar du?
Förstår, kör på samma filosofi. Bästa sättet att rensa huvudet på.Det är mest blues och klassisk rock som tilltalar mig för tillfället. Brukar mest sitta och spela olika skalor till backing tracks - inget superseriöst med andra ord. Men en riktigt kul och avslappnande hobby.
Gick från en Epiphone Les Paul (som förövrigt var min första elgitarr) och skillnaden är stor. Stratan är mycket mer lättspelad - och inte så jäkla tung. Tror det ska vara stainless steel frets på denna också så allt vad gäller böjningar känns så lent och lätt. Uppskattar matta finishen på halsen också. Min gamla gitarr blev lätt lite svårmanövrerad efter ett tags spelande (handsvett )
Tror det är Strata eller Tele med matt maple-hals som gäller för mig helt enkelt.
Vad fick du dega för den där skönheten? ..den skulle ju även dottern gå loss på Jag klinka endel då jag va yngre.. men har inte spelat något på lång tid, men nu när dottern var visat intresseför gitarrspelades så har jag oxå blitt dyrt sugen igen.Det är mest blues och klassisk rock som tilltalar mig för tillfället. Brukar mest sitta och spela olika skalor till backing tracks - inget superseriöst med andra ord. Men en riktigt kul och avslappnande hobby.
Gick från en Epiphone Les Paul (som förövrigt var min första elgitarr) och skillnaden är stor. Stratan är mycket mer lättspelad - och inte så jäkla tung. Tror det ska vara stainless steel frets på denna också så allt vad gäller böjningar känns så lent och lätt. Uppskattar matta finishen på halsen också. Min gamla gitarr blev lätt lite svårmanövrerad efter ett tags spelande (handsvett )
Tror det är Strata eller Tele med matt maple-hals som gäller för mig helt enkelt.
Det är en American Performer i färgen Penny. Verkar inte tillverkas längre. Färgen alltså, gitarren finns fortfarande.Vad fick du dega för den där skönheten? ..den skulle ju även dottern gå loss på Jag klinka endel då jag va yngre.. men har inte spelat något på lång tid, men nu när dottern var visat intresseför gitarrspelades så har jag oxå blitt dyrt sugen igen.
Köpe en Jackson, och ska nu köpa en eller 2 till.. Och där liggen en Strata MIA högt på listan!
Apropå "Backing tracks" ...som jag nu iof googlade fram, så hitta svaret.
Aaahh ska ta en tripp ut till Rosersberg å botanisera på Gear4musicDet är en American Performer i färgen Penny. Verkar inte tillverkas längre. Färgen alltså, gitarren finns fortfarande.
Runt 11 gick den på. Köpte den sista i en butik i Helsingborg.Fender American Performer Stratocaster MN, Penny | Gear4music
Fender American Performer Stratocaster MN, Penny | Gear4musicwww.gear4music.se
Aaahh ska ta en tripp ut till Rosersberg å botanisera på Gear4music
Jamen kanske det En American Deluxe fr 2000 asså.Eller så köper du min Strata från förra sidan i den här tråden…
Är man ute efter en Strata och blir erbjuden en Deluxe för 8k så är det inte så mycket och lura på! Gitarrmarknaden är ju milt sagt het och exv Gibson har ju procentuellt gått upp lika mycket som en random villa.
Riktigt fin gura. Takt är jäkligt viktigt. Man kan spela allt rätt men har man skev takt så låter det inte bra ändå.Jobbigt att vara nybörjare men började igår att lära mig ”Greta Van Fleet- Safari Song” och det har gått förvånansvärt fort trots att det är en sektion i låten med mycket pull-offs osv, svårt att hänga med.
Skön låt att vrida på också.
Annars följer jag JustinGuitars kurser på youtube. Pedagogisk och framförallt så lägger han stor betoning i takten. Typ att skit i att man gör fel, bara takten är rätt. Och det gillar jag.
Måste givetvis lägga in bild på guran så att folk läser ens inlägg.
Jobbigt att vara nybörjare men började igår att lära mig ”Greta Van Fleet- Safari Song” och det har gått förvånansvärt fort trots att det är en sektion i låten med mycket pull-offs osv, svårt att hänga med.
Skön låt att vrida på också.
Annars följer jag JustinGuitars kurser på youtube. Pedagogisk och framförallt så lägger han stor betoning i takten. Typ att skit i att man gör fel, bara takten är rätt. Och det gillar jag.
Måste givetvis lägga in bild på guran så att folk läser ens inlägg
Fantastisk!Mer Gretsch-bilder i flödet!