God fortsättning på er alla gitarrister!
Jag har fortsatt med mitt eviga rensningsprojekt hemma och för er som inte vet så har jag vansinnigt mkt prylar. Har samlat på massor av saker inom många olika områden. Däribland gitarrer och förstärkare oxå.
Har nu börjat och kika lite på prylarna. Det ska gallras ordentligt. Räknar med att behålla kanske ca 5-10% och då de absoluta favoriterna men det måste ändå begränsas och får inte bli fler än ca 10-15 guror samt ett antal stärkare. Pedaler spar jag dock allt.
Jag har samlat mycket highend och idag fick jag för mig att plocka fram en gammal Combat i Fiestaröd (custom bygge från Japan).
”Combat Guitars is a Tokyo based, custom guitar building company.
Specialize in making top-end, high quality guitars and basses, using only the best materials available.
All guitars and basses are hand crafted, finished, and accessorised on sight at our Tokyo location by our small team of talented professionals.”
Det som var lite skoj här var att den stämde helt perfekt fast den stått orörd sedan 2013.
Här lite bilder på skapelsen samt en av mina enklare småstärkare som passar utmärkt för modest volym, en Fender Greta.