• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Gitarrister på forumet?

Finns det nån här inte som lagar eller moddar sin gitarrer? Har ett projekt liggandes som jag tror är en skön vintage italienare. Dessvärre trasig men ja skulle gärna betala för nån annans expertis.

Några tips hur ja ska ge denna nytt liv?

Bilagor

• 7706C60F-A39E-4643-9455-0F9F0666873A.jpeg
    7706C60F-A39E-4643-9455-0F9F0666873A.jpeg
    607.5 KB · Visningar: 9
  • 5635CE26-CAD8-410C-A49B-180EEF11061E.jpeg
    5635CE26-CAD8-410C-A49B-180EEF11061E.jpeg
    456.6 KB · Visningar: 10
Där kom den. PRS SE Silver Sky
Har väntat på det här.. Är ett stort JM fan och jag har länge tänkt att köpa en Strat-style gitarr. Jag tycker den vanliga Silver Sky är för dyr med tanke på att jag knappt spelar gitarr. Den där känns däremot mkt mer vettig för mig.

Den verkar vara sjukt bra för pengarna. Får se hur svåra de blir att få tag på.

Har väntat på det här.. Är ett stort JM fan och jag har länge tänkt att köpa en Strat-style gitarr. Jag tycker den vanliga Silver Sky är för dyr med tanke på att jag knappt spelar gitarr. Den där känns däremot mkt mer vettig för mig.

Den verkar vara sjukt bra för pengarna. Får se hur svåra de blir att få tag på.
Det återstår att se. Tydligen så spekuleras det kring att den ska bli svårtillgänglig men hos Thomann så ligger de öppna att förboka.
1641980374672.png

Det återstår att se. Tydligen så spekuleras det kring att den ska bli svårtillgänglig men hos Thomann så ligger de öppna att förboka.
1641980374672.png
Oj, redan? Jag var inne på Thomanns hemsida igår och då fanns de inte än. Frågan är när de finns i lager hos svenska återförsäljare så att man faktiskt kan spela på en och testa den.

Kan inte mer än å hålla med. En Strata med det huvudet känns bara "fel" i mina (kanske allt för konservativa) ögon. Ser otroligt oproportionerligt ut.
Man vänjer sig! Jag kände likadant när John Mayer signade med PRS och de tog fram en "strata" men nu efter några år så måste jag erkänna att den ser riktigt bra ut.

Man vänjer sig! Jag kände likadant när John Mayer signade med PRS och de tog fram en "strata" men nu efter några år så måste jag erkänna att den ser riktigt bra ut.
Tycker också att den ser bra ut, gillar både huvudet och fasningen i nedre hornet.
Hade ju känts lite sämre om den såg ut precis som en strata, de har gjort tillräckligt för att den ska få en egen identitet.

Vad har han för klocka i den längre videon förresten, AP?

Ett relativt nytt tillskott från Custom shopen. Väldigt trevlig och bekväm då den är ganska så lätt.
9CEA846B-9B19-47AB-8AE6-D78C89EBDEAD.jpeg

Vilken jävla kakbit, 1954 reissue?

Sitter på en BG Harding Baby Zonk och ett set Klein 1963-pickups som inte längre behövs. Någon här som kanske är intresserad?

Där kom den. PRS SE Silver Sky

Att ha Ariel Posen och Isaiah Sharkey i samma YT-klipp borde inte vara lagligt...

Tar gärna emot tips på en bra allround akustisk gitarr som inte kostar en förmögenhet. Men en bra allrounder helt enkelt som man kan ha när man inte kör Stratan.
Typ max, max, max 10,000kr. Helst typ 5'

Tar gärna emot tips på en bra allround akustisk gitarr som inte kostar en förmögenhet. Men en bra allrounder helt enkelt som man kan ha när man inte kör Stratan.
Tyvärr några hundralappar över budget men Yamaha LL 16 är inte helt dum.

Vad jämför du med? Har du någon idag?
Jag menar, du kan få en grym fender för 4000 eller en takamine för samma pris.

För 10 kan du givetvis få bättre men vill bara veta vad du egentligen behöver.

Är cutaway viktigt? Jag tycker det, men beror ju helt på vad man vill spela.

Hej,
Kanske olämpligt inlägg (?), men jag har denna till salu:

Jag kör med en monsterförstärkare och en Jackson RR som jag har schimsat halsen på med dyra Post-It lappar.
Rena rama öfverklass fasoner från mig.

0EBB0390-CFC1-4828-9ED0-40177EA6F35A.jpeg
5C976499-EDB2-46F2-BF34-1A137906D924.jpeg

Om någon har en Telecaster av något slag att sälja eller vet var man kan få tag på en bra begagnat får ni gärna slänga iväg ett PM :)

Gillar PRS (har en Custom 22 10-top själv) men 10 papp för en SE svider lite. Man kan ju få en USA-strata för lite över 12.

Parallell värdefråga om ni ursäktar: På min första USA-semester år 2008 köpte jag en ping ny strata, en American Standard i Olympic White med lönnhals. Redan då hade jag nästan slutat spela och den har mest hängt på väggen och sett snygg ut sen dess. Med undantag för lite damm och ett litet märke på övre hornet så är den så gott som i nyskick. Butikskvitto från Guitar Center på 14:e gatan finns, liksom ett case (som inte är original men samma modell - jag plockade hem gitarren i delar för att få ned den i resväskan och köpte caset efteråt).

Är det nån som har en uppfattning om vad jag kan få för den om jag dammar av den och försöker sälja den?

Tillbaka
Topp