jistanes
Basic
Hallå!
Jag sitter och sneglar på elgitarrer, amp och pedal. Precis som med klockintresset är det lätt att bli lite manisk. Jag är som sagt total nybörjare men tänker att det skulle vara roligt att både ha en akustisk- och en elgitarr att träna parallellt med. Är det något ni kan rekommendera, det är verkligen en djungel för en novis. Prisbild kanske dryga fem loppor men kan gå högre eller lägre.
Tittat på detta vilket verkar rimligt, även om det för tillfället är slutsålt.
https://m.thomann.de/se/epiphone_les_paul_studio_deluxe_bundle3.htm?o=1&search=1516026903
Hej! I början är det viktigt att det är kul, så att du vill spela ofta och därmed övar och blir bättre, för då blir det ännu roligare och då spelar du oftare, och så vidare... Mitt råd är därför att titta och provspela på så många gitarrer innanför budget som du kan, och välja en som tilltalar dig estetiskt (ser cool/kul/snygg ut som gör att det känns kul att plocka upp den pch plinka) och att den känns bra att spela på. Det kan förstås vara svårt att veta som novis om den känns bra att spela på. Förklara för personalen att du är ny och vill ha en lättspelat gitarr eller ta med dig nån som kan spela som kan testa de du blir sugen på. Bor du i Sthlm kan jag hänka.