SvaratDu har PM![]()

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
SvaratDu har PM![]()
Vad Àr det för gitarr? Marknaden har svalnat en hel del skulle jag sÀga.Finns dÀr nÄgot bra forum eller dyligt för att annonsera ut en akustiska gitarr? Blocket verkar helt dött eller sÄ Àr det hela marknaden som stÄr still för tillfÀllet
Det Àr en Taylor 310ce.Vad Àr det för gitarr? Marknaden har svalnat en hel del skulle jag sÀga.
Jag kör alltid Blocket, tycker generellt det brukar funka ganska bra. Har sÄlt ett par rÀtt udda gitarrer, dock var det ett tag sen sist.Finns dÀr nÄgot bra forum eller dyligt för att annonsera ut en akustiska gitarr? Blocket verkar helt dött eller sÄ Àr det hela marknaden som stÄr still för tillfÀllet
Jag har alltid haft svÄrt att sÀlja dyra akustiska gitarrer i Sverige. SÄ litet land för en sÄ nischad produkt har varit svÄrt.Jag kör alltid Blocket, tycker generellt det brukar funka ganska bra. Har sÄlt ett par rÀtt udda gitarrer, dock var det ett tag sen sist.
Du kan testa Reverb eller ohguitar kanske. DÄ fÄr du en större marknad att jobba med. Du kan alltid prova svenska Vend ocksÄ.Det Àr en Taylor 310ce.
Tack.Du kan testa Reverb eller ohguitar kanske. DÄ fÄr du en större marknad att jobba med. Du kan alltid prova svenska Vend ocksÄ.
Boss echot och echoplex delay har hittat nya hem.Afton
Jag har bestĂ€mt mig för att tunna ut pedalbordet. Om nĂ„gon Ă€r pĂ„ jaktâŠ.
Det va en stilig en!!Rotade fram min Fender âNocasterâ. TĂ€nkte lĂ€gga ut en annons men oj sĂ„ bra den spelar. FĂ„r nog stanna ett tag till
![]()
![]()
![]()
![]()
Japp, ordentligt tjock.Det va en stilig en!!
Ăr det ett riktigt baseballbat till hals Ă„xĂ„ mĂ„ntro?
Hej allihopa! Har en fundering som ni kan kanske hjÀlpa mig med
Jag har under ett ganska lÄngt tag försökt att sÀlja en Mayones pro 6, först via Blocket och marketplace, och nyligen ligger den Àven upp hÀr pÄ lifestyle K&S. Emot mina förvÀntningar har den fÄtt vÀldigt lite intresse, och det vad jag har fÄtt har varit skambud Àven om jag sjÀlv anser priset som extremt rimligt.
Jag har dock ocksĂ„ mĂ€rkt att det Ă€r den enda Mayones som ligger ut pĂ„ hela blocket, och nu kommer vi till min fundering, Ă€r mĂ€rket vĂ€ldigt okĂ€nd hĂ€r i Sverige? Ăr typiska musiken den anvĂ€nds till bara inte populĂ€r hĂ€r just nu? Ăr det nĂ„gonting annat och Ă€r jag helt ut och fiskar? Har inte alls varit inblandad i musikmiljöt sedan jag flyttade till Sverige, sĂ„ har noll koll tyvĂ€rr.
Ăr helt medveten att hĂ€nga ut den som svĂ„rsĂ„ld kommer nog bara göra det Ă€nnu svĂ„rare att sĂ€lja den, men pĂ„ den hĂ€r punkten Ă€r jag bara vĂ€ldigt sugen att förstĂ„ varförWorst case scenario sĂ€ljer jag den via en polare utanför Sverige.
Tack pÄ förhand för era insikter!
Tack sÄ mycket för detaljerad svar! UppskattasMÄnga som lirar shred/fusion/prog vet vilket mÀrke det Àr - men det Àr ju ett nischat mÀrke helt klart. Tror mÄnga vÀljer Ibanez eller kanske Strandberg istÀllet i dagslÀget om man kollar pÄ vad kidsen spelar. Att sÀlja musikinstrument, framförallt den typen av gitarrer Àr tortyr i Sverige. RÀkna med att gÄ rejÀlt back, vi snackar 50% i vissa fall Àven fast instrumentet/förstÀrkaren Àr nyskick. Kombination av att musiker ofta inte har nÄgra pengar och att de flesta lyfter moms om man jobbar som musiker och dÄ fÄr en rÀtt bra kaka avdragen pÄ priset.
Sen Àr det ju lite speciella tider nu med inflation och rÀntor, tror inte det gör marknaden bÀttre. Tycker det Àr ett schysst pris för en riktigt bra gitarr, har du is i magen lÀr du hitta en köpare förr eller senare.
OkÀnt mÀrke för mÄnga. Men har sjÀlv sÄlt mer udda grejer Àn sÄ, kan dock ta tid. Tips Àr att lÀgga in sökord i annonstexten pÄ Blocket (typ ESP, Ibanez, PRS etc) sÄ kommer den upp i fler sökningar. Kan ju vara att ngn letar efter ngt annat men blir sugen pÄ Mayones istÀllet.Hej allihopa! Har en fundering som ni kan kanske hjÀlpa mig med
Jag har under ett ganska lÄngt tag försökt att sÀlja en Mayones pro 6, först via Blocket och marketplace, och nyligen ligger den Àven upp hÀr pÄ lifestyle K&S. Emot mina förvÀntningar har den fÄtt vÀldigt lite intresse, och det vad jag har fÄtt har varit skambud Àven om jag sjÀlv anser priset som extremt rimligt.
Jag har dock ocksĂ„ mĂ€rkt att det Ă€r den enda Mayones som ligger ut pĂ„ hela blocket, och nu kommer vi till min fundering, Ă€r mĂ€rket vĂ€ldigt okĂ€nd hĂ€r i Sverige? Ăr typiska musiken den anvĂ€nds till bara inte populĂ€r hĂ€r just nu? Ăr det nĂ„gonting annat och Ă€r jag helt ut och fiskar? Har inte alls varit inblandad i musikmiljöt sedan jag flyttade till Sverige, sĂ„ har noll koll tyvĂ€rr.
Ăr helt medveten att hĂ€nga ut den som svĂ„rsĂ„ld kommer nog bara göra det Ă€nnu svĂ„rare att sĂ€lja den, men pĂ„ den hĂ€r punkten Ă€r jag bara vĂ€ldigt sugen att förstĂ„ varförWorst case scenario sĂ€ljer jag den via en polare utanför Sverige.
Tack pÄ förhand för era insikter!
Testa https://vend.se/ ocksÄ, lycka till !Tack sÄ mycket för detaljerad svar! Uppskattas
Förvisso kan det göra det bÀttre för sÀljaren men det Àr sjukt irriterande nÀr man letar efter nÄgot sjÀlv och fÄr en massa andra trÀffar dÀr nÄn skrivit "Ej Fender, PRS, Gibson, Ibanez, Dean, Squier" osv i texten.OkÀnt mÀrke för mÄnga. Men har sjÀlv sÄlt mer udda grejer Àn sÄ, kan dock ta tid. Tips Àr att lÀgga in sökord i annonstexten pÄ Blocket (typ ESP, Ibanez, PRS etc) sÄ kommer den upp i fler sökningar. Kan ju vara att ngn letar efter ngt annat men blir sugen pÄ Mayones istÀllet.
Spelar ingen roll vad du sÀljer. Folk köper inte nu. Samlar pÄ gitarrer (och sÀljer ibland) men det Àr stendött senaste Äret Àven pÄ populÀra grejer för bra priser. Har en vÀn som lÀgger ut vÀldigt mycket men det stÄr still. LÀgg dÀrtill ett lite ovanligare mÀrke... Du fÄr ha is i magen.Förvisso kan det göra det bÀttre för sÀljaren men det Àr sjukt irriterande nÀr man letar efter nÄgot sjÀlv och fÄr en massa andra trÀffar dÀr nÄn skrivit "Ej Fender, PRS, Gibson, Ibanez, Dean, Squier" osv i texten.
Möjligt, men nu var ju frÄgan hur vederbörande skulle fÄ sin gitarr sÄldFörvisso kan det göra det bÀttre för sÀljaren men det Àr sjukt irriterande nÀr man letar efter nÄgot sjÀlv och fÄr en massa andra trÀffar dÀr nÄn skrivit "Ej Fender, PRS, Gibson, Ibanez, Dean, Squier" osv i texten.
Tvivlade initialt lite att lÀgga till taggar av andra mÀrken just av denna anledningen, sÄ lÄt mig lÀgga till en Äsikt hÀr: Tycker personligt att det Àr helt okej sÄ lÀnge det Àr relevanta taggar av mÀrken som inriktar sig mot likadana köpare, samt att man inte taggar specifika modeller.Möjligt, men nu var ju frÄgan hur vederbörande skulle fÄ sin gitarr sÄld![]()
Tvivlade initialt lite att lÀgga till taggar av andra mÀrken just av denna anledningen, sÄ lÄt mig lÀgga till en Äsikt hÀr: Tycker personligt att det Àr helt okej sÄ lÀnge det Àr relevanta taggar av mÀrken som inriktar sig mot likadana köpare, samt att man inte taggar specifika modeller.
Försöker framförallt att resonera som âSkulle jag uppskatta det som spekulant att se resultater för likadana mĂ€rken jag kanske inte Ă€r medveten om?â. Och i sĂ„ fall tror jag att svaret för mig Ă€r ja, skulle gĂ€rna se dessa sökresultat! Skulle dock vara helt annorlunda om man taggar massor med specifika modeller som folk har kanske lagt notifikationer för eller mĂ€rken som Ă€r helt annorlunda pĂ„ alla möjliga sĂ€tt⊠Men det Ă€r subjektivt sĂ„klart![]()
Slog pÄ stort i vÄras. En ESP Snakebyte Custom Shop. Vilken jÀvla gitarr
![]()
![]()
Fatnastiskt! Grattis!
Ja precis. âRelevantaâ gĂ€ller ju Ă€ven för en sĂ€ljare, ingen idĂ© att tagga med Strata om man försöker sĂ€lja en BC Rich liksom. Men i ditt fall absolut, nog rĂ€tt fĂ„ som söker specifikt efter Mayones.Tvivlade initialt lite att lĂ€gga till taggar av andra mĂ€rken just av denna anledningen, sĂ„ lĂ„t mig lĂ€gga till en Ă„sikt hĂ€r: Tycker personligt att det Ă€r helt okej sĂ„ lĂ€nge det Ă€r relevanta taggar av mĂ€rken som inriktar sig mot likadana köpare, samt att man inte taggar specifika modeller.
Försöker framförallt att resonera som âSkulle jag uppskatta det som spekulant att se resultater för likadana mĂ€rken jag kanske inte Ă€r medveten om?â. Och i sĂ„ fall tror jag att svaret för mig Ă€r ja, skulle gĂ€rna se dessa sökresultat! Skulle dock vara helt annorlunda om man taggar massor med specifika modeller som folk har kanske lagt notifikationer för eller mĂ€rken som Ă€r helt annorlunda pĂ„ alla möjliga sĂ€tt⊠Men det Ă€r subjektivt sĂ„klart![]()