• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Gitarrister på forumet?

De bygger helt otroliga instrument. Jag hade väldigt höga förväntningar på 470-modellen men blev trots det helt blown away!
Har kikat på I-35:an men inte fått tummen ur ännu. Nu när man passerat 40 får man börja titta på pappagitarrer.
Nästa gura blir en Collings OM. Din ser riktigt fin ut!
Ja både drednaughten (D1) och OM-modellen (OM2H) är grymma. Lättviktare med sinnessjuk punch i mellanregistret och strängseparation.

Har kikat på I-35:an men inte fått tummen ur ännu. Nu när man passerat 40 får man börja titta på pappagitarrer.

Ja både drednaughten (D1) och OM-modellen (OM2H) är grymma. Lättviktare med sinnessjuk punch i mellanregistret och strängseparation.
I-35 vintage tycker jag verkar riktigt cool. Den hade jag gärna testat.

Fick ett sug på lite twang så jag hämtade upp denna idag.
IMG_5264.jpeg

Har inte postat här på ett tag men senaste året har jag jobbat på att radikalt skära ned samlingen och fokusera på att faktiskt spela mer istället. Var upp i 14-15 gitarrer, ett enormt pedalboard osv. Kom fram till att jag egentligen bara behöver tre olika ljud (dist/lead, crunch, clean med lite reverb). Köpte en ToneX och ställde in den så jag har precis detta. Ställde förstärkaren och pedalerna i förrådet och har inte tänkt på dem sen dess. Gitarrerna har reducerats till en 7-strängad fixed bridge Strandberg (Boden Original med Fishman Fluence mickar), 6-strängad Strandberg Sälen med svaj, Yngwiestrata, PRS Custom 22 och en Taylor akustisk. Känns riktigt bra så nästa steg är att sälja av de flesta pedalerna--behåller nog en OBNE Dark Star för att den är så speciell men resten ryker.

Lite "döstädning" i princip, trodde jag skulle sakna förstärkare men ToneX med ett par bra monitors är fantastiskt trevligt!

Läcker resonator i bakgrunden! Kan du berätta mer om den?
Tack

Ärligt talat vet jag inte så mycket om den mer än att den heter Guvnor och jag köpte den för en billig penning av en loppis/antikhandlare....har inte spelat så värst mycket med den och låter väl inte så kul oinpluggad, men micksystemet tycks vara helt ok då den låter bra inpluggad

Tillbaka
Topp