YJM, skillnaden i kontroll är enorm.Jag har en Alexi med scallloped från 15 och uppåt.
Märker ingen större skillnad.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
YJM, skillnaden i kontroll är enorm.Jag har en Alexi med scallloped från 15 och uppåt.
Märker ingen större skillnad.
YJM, skillnaden i kontroll är enorm.
YJM, skillnaden i kontroll är enorm.
Har kikat på I-35:an men inte fått tummen ur ännu. Nu när man passerat 40 får man börja titta på pappagitarrer.De bygger helt otroliga instrument. Jag hade väldigt höga förväntningar på 470-modellen men blev trots det helt blown away!
Ja både drednaughten (D1) och OM-modellen (OM2H) är grymma. Lättviktare med sinnessjuk punch i mellanregistret och strängseparation.Nästa gura blir en Collings OM. Din ser riktigt fin ut!
I-35 vintage tycker jag verkar riktigt cool. Den hade jag gärna testat.Har kikat på I-35:an men inte fått tummen ur ännu. Nu när man passerat 40 får man börja titta på pappagitarrer.
Ja både drednaughten (D1) och OM-modellen (OM2H) är grymma. Lättviktare med sinnessjuk punch i mellanregistret och strängseparation.
Får utveckla mig lite då
Fint! Love aged guitarsFick ett sug på lite twang så jag hämtade upp denna idag.
![]()
Mina två amerikanska PRS Tremonti, den svarta är en original MK1 från 2003, grym för drop C och chugg.
Den gråa med trem är från 2013 och min workhorse för allt ner till drop D![]()
Har en scalloperad strata. Man vänjer sig väldigt snabbt.Vilka kör scalloped härinne ?
Instämmer, tog ingen tid alls för min del. Har du en YJM eller en aftermarket urgröpt hals ?Har en scalloperad strata. Man vänjer sig väldigt snabbt.
Det är en gitarrbyggare i Bulgarien som skapat denna från en Fender Classic 60s med 7,25” radius. Djup scallopering men väldigt snyggt gjort, ser ut ungefär som en YJM strata.Instämmer, tog ingen tid alls för min del. Har du en YJM eller en aftermarket urgröpt hals ?
Har du bild ?Det är en gitarrbyggare i Bulgarien som skapat denna från en Fender Classic 60s med 7,25” radius. Djup scallopering men väldigt snyggt gjort, ser ut ungefär som en YJM strata.
Love the Tele!
Tack...byggt den självLove the Tele!
Damn, snyggt! Vilke nivå av "worn" är det där? Köpte du ny direkt från Sonnemo?Fick ett sug på lite twang så jag hämtade upp denna idag.
![]()
Det är den värsta nivån av relicing som han görDamn, snyggt! Vilke nivå av "worn" är det där? Köpte du ny direkt från Sonnemo?
Kunde tänka mig detDet är den värsta nivån av relicing som han gör
Den är från 2013 så den har inte mer lack eller färre dings nu.
Här har du den:
Läcker resonator i bakgrunden! Kan du berätta mer om den?Lite mer teles
![]()
TackLäcker resonator i bakgrunden! Kan du berätta mer om den?
En vacker dekoration, om inget annat!Tack
Ärligt talat vet jag inte så mycket om den mer än att den heter Guvnor och jag köpte den för en billig penning av en loppis/antikhandlare....har inte spelat så värst mycket med den och låter väl inte så kul oinpluggad, men micksystemet tycks vara helt ok då den låter bra inpluggad
sant det!En vacker dekoration, om inget annat!