• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Golfare på KS

don.h

Cartier
Swedish golf tour är på plats i norge(?!). 36 hål tar hårt även på en caddy. Men nu mer är även vagnen rustad med mugghållare
IMG_7534.JPG
 

Tuktuk

Patek
2-Faktor
Tack för svar. Förstod dock inte ett ord av den första meningen
Reas klubbor ut nu tro när säsongen i Sverige tar slut?
Köp inte klubbor på rea om du inte måste. Cutom fitting är en personlig utprovning tillsammans med klubbens pro tränare. Då får du rätt skaftlängd och vinkel (lie) på klubborna. Blir mkt roligare stt spela sedan :)
 

Klockers

Cartier
Köp inte klubbor på rea om du inte måste. Cutom fitting är en personlig utprovning tillsammans med klubbens pro tränare. Då får du rätt skaftlängd och vinkel (lie) på klubborna. Blir mkt roligare stt spela sedan :)
En vän till mig som spelar en del köpte billiga beggade klubbor till en början för att "hitta rätt sving först" och gick sedan till ett PRO efter ett par år och körde custom. Är det klokt?
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Gått från 5,7 till 9. Händer ibland att jag spelar på det :D
:D Det brukar gå långsammare uppåt. Vi får se om jag kommer igång igen, beror på om jag hittar en gammal naturskön bana med lite folk runt Stockholm. Finns det? Behöver jag säga att jag har lite svårt när det blir lite för pretto? Jag har all utrustning kvar i förrådet.
 

Tuktuk

Patek
2-Faktor
En vän till mig som spelar en del köpte billiga beggade klubbor till en början för att "hitta rätt sving först" och gick sedan till ett PRO efter ett par år och körde custom. Är det klokt?
I och för sig, men problemet är att om du får tag i ”fel” klubbor (fel skaftlängd, fel lie) så brukar det inte gå så bra i början. Helt rätt förutsättningar från början brukar ge ett roligare spel. Men det är klart, vill man bara prova sig fram så, visst :)
 

zeke_varg

Omega
En vän till mig som spelar en del köpte billiga beggade klubbor till en början för att "hitta rätt sving först" och gick sedan till ett PRO efter ett par år och körde custom. Är det klokt?

Jag spelade med dunlopklubbor inköpta på OBS ner till hcp12. Älskade att håna dom ändra prylnissarna som hockade nya drivern o köpte nytt. När klubborna började gå av så jag bara hade järn5a som längsta o sen 7,9,s så började det bli svårt. Dock kan det faktiskt ha varit riktigt bra för man fick jobba med svingen rätt bra för att få till det. :)

Mitt tips, köp nåt billigt på rean. Spela och se om det är kul. Lånbyt med kompisar och känn efter. Är det svinkul år 2-3, gå till pro och styr upp nåt som passar just dig.. om du har råd.
 

zeke_varg

Omega
Tips två, skit i drivern ner till hkp20. Kanske är oldschool nu för tiden men jag tyckte att folk fokade för hårt på drivern varje jävla dag och har svårt o se att den "pnisförlängaren" är borta :D

Ska iväg o lira för första gången på 10år om nån v. Jävligt pepp!
 

Jooiie

Omega
Tips två, skit i drivern ner till hkp20. Kanske är oldschool nu för tiden men jag tyckte att folk fokade för hårt på drivern varje jävla dag och har svårt o se att den "pnisförlängaren" är borta :D

Ska iväg o lira för första gången på 10år om nån v. Jävligt pepp!

Mycket bra info, håller med till fullo. Ligger på 12.9 i hcp men spelar på något slag högre men min längsta klubba är hybrid, 21 grader. Iofs är min hemmabana ganska så kort från klubbtee men håller man sig innanför det kortklippta blir det generellt sett mycket roligare.

Lycka till med comebacken!
 
Topp