Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Räknas greenfee som friskvård? Bör väl Isf bara vara på Paynplay-banor som är tillgängliga för alla?Även greenfee tydligen![]()
Finns det inte många medlemskap där man betalar reducerad greenfee? Jag förstår skatteverket tror jag, att subventionen ska vara direkt kopplad till fysisk aktivitet. Det är ju en greenfee men inte nödvändigtvis ett medlemskap. Som någon skrev här tidigare kommer nog golfklubbarna att se över vad som ingår i medlemskapet och anpassa sig.Räknas greenfee som friskvård? Bör väl Isf bara vara på Paynplay-banor som är tillgängliga för alla?
Enligt denna artikel ska det även inkludera greenfee...Räknas greenfee som friskvård? Bör väl Isf bara vara på Paynplay-banor som är tillgängliga för alla?
Hörde faktiskt om någon klubb som gjorde om medlemskapet till gymkort med möjlighet att spela gratis golf då det tidigare varit tvärtom...Finns det inte många medlemskap där man betalar reducerad greenfee? Jag förstår skatteverket tror jag, att subventionen ska vara direkt kopplad till fysisk aktivitet. Det är ju en greenfee men inte nödvändigtvis ett medlemskap. Som någon skrev här tidigare kommer nog golfklubbarna att se över vad som ingår i medlemskapet och anpassa sig.
Underbart!Enligt denna artikel ska det även inkludera greenfee...
http://www.svenskgolf.se/artiklar/tournytt/20180116/aven-greenfee-spel-giltigt-for-friskvardsbidrag/
Kanske skämskudde på den kreativiteten, men målsättningen för subventionen är en förbättrad nationell och individuell hälsa.Hörde faktiskt om någon klubb som gjorde om medlemskapet till gymkort med möjlighet att spela gratis golf då det tidigare varit tvärtom...![]()
http://www.golf.se/friskvardsbidrag
Svenska Golfförbundet har tydligen haft kontakt med Skatteverket och i länken ovan ser vi vad som faller under friskvårdsbidraget.
På min faktura från golfklubben så står det:
Medlemsavgift: 1100kr
Spelrättsavgift: 5850kr
Betyder det att jag har rätt att dra av 5000kr från spelrätten?
Ska iväg o lira för första gången på 10år om nån v. Jävligt pepp!
Åker till Malaga i månadsskiftet april/maj, närmare bestämt till Nerja.Någon som kan rekomendera några banor i närheten?
Jag jobbade på Svensk Golf i början av 10-talet och vi genomförde 2011 års klubbtest på Arcos Gardens. Fin anläggning som landslaget (åtminstone då) använde som träningsanläggning.
Har spelat Arcos Gardens ett 20tal gångerTackar för tipset, ska kollas upp!
Om den dög till landslaget, så duger den nog till två medelgolfande, medelålders par![]()
Har spelat Arcos Gardens ett 20tal gångerStämmer bra att landslaget höll till där. Dem har ett hus som ligger precis vid golfbanan. Arcos har fantastiska träningsmöjligheter med närspelsområden och stor driving range med NXT Tour bollar. Ett litet tips om ni ska spela banan. Ha golfbil! Den är väldigt upp och ner vilket är kul men är ganska krävande om det är varmt. Dock en väldigt bra bana som är bitvis utmanande, dem spelade bla andra kvalsteget till Europatouren på Arcos. Är lite osäker på vad greenfee ligger på, ett tips är att hålla sig borta från Marbella där greenfee ofta hamnar på 120-150 euro per person... Lycka till
![]()
Inte gjorts vad jag vet om! Dock har det snackats om... Problematiken ligger väl i att vi bor i olika delar av vårat avlånga landHar det någonsin varit prat om någon typ ”klocksnack golfturnering ” tidigare? Om inte vore ju det en kul grej att dra ihop! (Antar att jag säkert är sist på bollen och att detta redan gjorts..)
Får köra lokala deltävlingar och en finalInte gjorts vad jag vet om! Dock har det snackats om... Problematiken ligger väl i att vi bor i olika delar av vårat avlånga land![]()
Dvs ni båda förlorade?Jag och @The lord körde ju en deltävlingVi båda gick vidare direkt till final.
Kan säga att ingen var en vinnare den rundan...Dvs ni båda förlorade?
Va? Bor inte alla i StockholmInte gjorts vad jag vet om! Dock har det snackats om... Problematiken ligger väl i att vi bor i olika delar av vårat avlånga land![]()
Lycke gk (marstrand)Va? Bor inte alla i Stockholm
Alternativt om man kan få ihop något närmare mitten av landet (södra delen) där alla har lika långt / nära...
vad och vart lirar ni på förresten ?![]()