Är det speltempot du tänker på?Haha det fanns väl en viss mån ironi i det jag skrev baserat på de tidigare skrivna kommentarerna!
Men visst kan hålla med, 10 är kanske lite högt jag ändrar mig till 5..![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Är det speltempot du tänker på?Haha det fanns väl en viss mån ironi i det jag skrev baserat på de tidigare skrivna kommentarerna!
Dem snabbaste golfarna jag spelat med ligger nog mellan 15-25. Har man högre är man långsam för att man är osäker och okunnig, har man lägre är man långsam för att man är noggrann.Haha det fanns väl en viss mån ironi i det jag skrev baserat på de tidigare skrivna kommentarerna!
Ok, men det låter som en bra idé. Som sagt buss eller cykla dit går bra och speciellt om du inte behöver kånka på golfbagen!Tack för svaret, har varit där på och slagit lite bollar på driving rangen. Har inte tillgång till bil så tanken är att hyra skåp och cykla / ta buss dit.
TackOj så trevligt! Ska kolla kalendern.
Har också en invite till KS om ett tag. Kommer hosta en skojtävling med mitt företag för kunder och vänner i Sthlm. Återkommer med detaljer men KSare är ju alltid välkomna!
Skulle jag också behövaDå kör vi 3h sving träning idag. Mot rakare slag och en roligare golf!
Jag medSkulle jag också behöva![]()
Klassiker. Jag var vansinnig första 9 idag, 3 jävla streck. Vände tillbaka rätt gött med 24p back9.Alldeles för mycket fokus på detaljerna efter gårdagens lektion... Dagens golfrunda kan sammanfattas med KUKGOLF.
Så brukar det gå för mig rätt oftaFörsta rundan på nästan två år.lyckades skrapa ihop 26 pinnar och som grädde på moset så har jag lagt till med nån form av monster slice på vart ända jävla utslag...
Ibland undrar man ju hur klubban fortfarande kan vara rak....Jag gick också en lektion för ett tag sedan, ibland bjuder jag på sådana rejäla duffar att det är större chans att hitta guld än att jag träffar bollen!
Okey. Då kör vi round två idag på rangen. Nöta nöta nöta in de nya kunskaperna från kursen... Tur man är nybörjare och åtminstone nu har rätt förutsättningar att slå in 10.000 bollar med rätt sving.
Svårt att lära en gammal hund att sitta..
Problemet är väl att vi nybörjare har en tendens att slå snett tidigt i bollfärden = längre in i skogenEn fördel som jag ser ni nybörjare har mot en som mig som la av i nästan 10 år och sen börjar igen är att ni inte alltid slår lika långt. Det blir lixom inte så in åt he-----e snett när man inte slår så långt så ni slipper gå in 50 meter i skogen där jag många gånger hamnar. Borde köpa aktier i Titliest/Srixons moderbolag som jag spelar...![]()
Det blev 150 bollar på rangen idag vilket kändes riktigt skönt att kunna fokusera på detaljerna. Vi börjar sakta men säkert närmar oss något här känner jag!Okey. Då kör vi round två idag på rangen. Nöta nöta nöta in de nya kunskaperna från kursen... Tur man är nybörjare och åtminstone nu har rätt förutsättningar att slå in 10.000 bollar med rätt sving.
Svårt att lära en gammal hund att sitta..
Skönt ju! Haka med på en runda snart?Det blev 150 bollar på rangen idag vilket kändes riktigt skönt att kunna fokusera på detaljerna. Vi börjar sakta men säkert närmar oss något här känner jag!
Problemet är väl att vi nybörjare har en tendens att slå snett tidigt i bollfärden = längre in i skogen![]()
Igår var det bra golf men ångestladdad olycka. Min drive träffade en jävla fågel i luften någonstans över fairway 150m bort från tee. Riktigt hemskt. Bröt vingen om jag fick gissa, för flyga lyckades den då inte med efteråt. Försökte gå fram till den för att kolla läget men den bara sprang iväg, gick inte få tag i den. Stackarn.Golf är en riktig skitsysselsättning när allt går åt helvete. Går det vägen är det riktigt härligt att vara ute.![]()
Igår var det bra golf men ångestladdad olycka. Min drive träffade en jävla fågel i luften någonstans över fairway 150m bort från tee. Riktigt hemskt. Bröt vingen om jag fick gissa, för flyga lyckades den då inte med efteråt. Försökte gå fram till den för att kolla läget men den bara sprang iväg, gick inte få tag i den. Stackarn.
Birdieskämt undanbedes, hehe.
Absolut, ska låta händer läka några dagar nu. 4 dagar på rangen,jag vet inte hur många bollar, sätter sina spår....Skönt ju! Haka med på en runda snart?
Kör typ två rundor i veckan så haka på när du vill!Absolut, ska låta händer läka några dagar nu. 4 dagar på rangen,jag vet inte hur många bollar, sätter sina spår....
Sweet! Jag ska ner till rangen imorgon och nöta sving ytterligare några 100 bollar tänkte jag. Sen blir det till att skaffa Golfstar, har ej det nu utan endast medlemskap i någon brevlådeklubb.Kör typ två rundor i veckan så haka på när du vill!
Nice! Deras medlemskap är vettigt i Sthlm imo. Jag har redan spelat för mer än hela medlemskapspriset. Många schyssta banor.Sweet! Jag ska ner till rangen imorgon och nöta sving ytterligare några 100 bollar tänkte jag. Sen blir det till att skaffa Golfstar, har ej det nu utan endast medlemskap i någon brevlådeklubb.