• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Golfare på KS

Haha det fanns väl en viss mån ironi i det jag skrev baserat på de tidigare skrivna kommentarerna!
Men visst kan hålla med, 10 är kanske lite högt jag ändrar mig till 5..:cool:
Dem snabbaste golfarna jag spelat med ligger nog mellan 15-25. Har man högre är man långsam för att man är osäker och okunnig, har man lägre är man långsam för att man är noggrann.

Spelare i kategorin 15-25 vevar ju bara på.
Ska egentligen borde ju inte vi med singel eller bättre få spela på banorna.

Tack för svaret, har varit där på och slagit lite bollar på driving rangen. Har inte tillgång till bil så tanken är att hyra skåp och cykla / ta buss dit.
Ok, men det låter som en bra idé. Som sagt buss eller cykla dit går bra och speciellt om du inte behöver kånka på golfbagen!

Synd jag ska flytta till huvudstaden inom någon vecka annars hade vi kunnat ta en runda :)

Vart så satans förbannad på Postmord igår så jag tog med mig tre klubbor och åkte till Årsta. Första gången på två år jag höll i klubborna och tog i så in i hel----e i början. Gick rakt hela sessionen och inga duffar så helt värdelös är jag inte (på rangen...) Till och med siktet och närspelet funkade. :D

image.jpg

Första rundan på nästan två år.lyckades skrapa ihop 26 pinnar och som grädde på moset så har jag lagt till med nån form av monster slice på vart ända jävla utslag:(...

Okey. Då kör vi round två idag på rangen. Nöta nöta nöta in de nya kunskaperna från kursen... Tur man är nybörjare och åtminstone nu har rätt förutsättningar att slå in 10.000 bollar med rätt sving.

Svårt att lära en gammal hund att sitta..

Okey. Då kör vi round två idag på rangen. Nöta nöta nöta in de nya kunskaperna från kursen... Tur man är nybörjare och åtminstone nu har rätt förutsättningar att slå in 10.000 bollar med rätt sving.

En fördel som jag ser ni nybörjare har mot en som mig som la av i nästan 10 år och sen börjar igen är att ni inte alltid slår lika långt. Det blir lixom inte så in åt he-----e snett när man inte slår så långt så ni slipper gå in 50 meter i skogen där jag många gånger hamnar. Borde köpa aktier i Titliest/Srixons moderbolag som jag spelar... :shifty:

En fördel som jag ser ni nybörjare har mot en som mig som la av i nästan 10 år och sen börjar igen är att ni inte alltid slår lika långt. Det blir lixom inte så in åt he-----e snett när man inte slår så långt så ni slipper gå in 50 meter i skogen där jag många gånger hamnar. Borde köpa aktier i Titliest/Srixons moderbolag som jag spelar... :shifty:
Problemet är väl att vi nybörjare har en tendens att slå snett tidigt i bollfärden = längre in i skogen :(

Det blev 150 bollar på rangen idag vilket kändes riktigt skönt att kunna fokusera på detaljerna. Vi börjar sakta men säkert närmar oss något här känner jag!

Golf är en riktig skitsysselsättning när allt går åt helvete. Går det vägen är det riktigt härligt att vara ute. :)
Igår var det bra golf men ångestladdad olycka. Min drive träffade en jävla fågel i luften någonstans över fairway 150m bort från tee. Riktigt hemskt. Bröt vingen om jag fick gissa, för flyga lyckades den då inte med efteråt. Försökte gå fram till den för att kolla läget men den bara sprang iväg, gick inte få tag i den. Stackarn.

Birdieskämt undanbedes, hehe.

Igår var det bra golf men ångestladdad olycka. Min drive träffade en jävla fågel i luften någonstans över fairway 150m bort från tee. Riktigt hemskt. Bröt vingen om jag fick gissa, för flyga lyckades den då inte med efteråt. Försökte gå fram till den för att kolla läget men den bara sprang iväg, gick inte få tag i den. Stackarn.

Birdieskämt undanbedes, hehe.

Fy!
Jag har lyckats träffa en lastbil mitt i rutan så den gick åt skogen när jag slog ut på första hålet på Salem. Den rundan vart inte särskilt rolig men ingen kom till skada mer än rutan..

Sweet! Jag ska ner till rangen imorgon och nöta sving ytterligare några 100 bollar tänkte jag. Sen blir det till att skaffa Golfstar, har ej det nu utan endast medlemskap i någon brevlådeklubb.
Nice! Deras medlemskap är vettigt i Sthlm imo. Jag har redan spelat för mer än hela medlemskapspriset. Många schyssta banor.

Tänkte att vi kan köra en "whats in the bag".
Stickorna är ju nästan lika kul som själva spelet :cool:
Driver: Titleist 917 D.
Hybrid: Cobra amp cell 18 grader.
Järn: 4-PW Titleist 716 CB.
Wedgar: 50, 54, 58 Mizuno T7.
Putter: Scotty Newport.

Vad lirar ni med för klubbor? och är det något som skall bytas ut under året? :)

Driver: Callaway XR
Spoon: Callaway XR
Hybrid: Callaway XR
Järn: 5-PW Mizuno JPX900 Hot Metal
Wedgar: 52, 56, 60 Cleveland CG16
Putter: Ping Sigma G Kushin

Blir nya wedgar inför nästa säsong. Sugen på att byta ut MW mot Epic i höst. Men får se.

Tillbaka
Topp