• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Golfare på KS

Flyttar till Stockholm i sommar och har därför börjat jaga en ny hemmaklubb. Det drar lite åt GolfStar då den ger möjlighet till spel på fler anläggningar, men det känns inte helt hundra i magen. Gillar att ha en hemmaklubb där jag känner gamlingarna på tisdagsgolfen och dit jag kan åka när jag behöver komma bort från vardagen, men ändå känna mig hemma. Ni som fattar, ni fattar. Jag kommer bo på söderort och troligtvis prioritera bort bil. Gillar skogsbanor som har funnits länge och vuxit till sig. Spelar på 6 i hcp. Har ni något tips? Tack!
Golf utan bil är inte helt enkelt men Ågesta och Haninge GK går att ta sig till mha SL.
Skogsbana så är Ingarö ett bra alt, inte helt enkel att scora på om man är lite sne från tee.

Ett annat alternativ är ju att fixa billigt medlemskap första året och sen åka runt och spela i sommar för att se vart du känner dig mest hemma?:)
Hört att Lisinge GK kommer få nystart och ha billigt medlemskap typ 400 kronor med en greenferunda, även en kul bana att spela (dock norr om stan)

Mjaha, har ni satt igång än? Jag gick första rundan förra helgen, landade på 39P, vilket var en väldigt trevlig start på säsongen. Ska ta lite lektioner i år tänkte jag, någon som rekommenderar någon speciell i sthlmsområdet att vända sig till?

Var och slog några hinkar igår, första gången sedan jag bröt handleden förra året.. Kan konstatera att jag får kämpa om jag ska ta hem helgens prestigefyllda tävling mot polaren... Men ska bli sjukt trevligt att åka ner till Skåne och spela golf!

Mjaha, har ni satt igång än? Jag gick första rundan förra helgen, landade på 39P, vilket var en väldigt trevlig start på säsongen. Ska ta lite lektioner i år tänkte jag, någon som rekommenderar någon speciell i sthlmsområdet att vända sig till?
Jag är en novis och tog grönt kort förra året. Jag har hört väldigt gott om Årsta Golfs kurser och tänkte själv försöka hinna med en helgkurs nu i början av säsongen.

Har hunnit med fem 18håls och tre 9håls i Spanien. En 9håls och sex 18håls här hemma.

Kan rekommendera Petter Jonsson i Ågesta, http://www.agestagk.se/se/trana/vara-tranare

Nej nu jevlar, grönt kort-utbildning inbokad den 20 maj.

Enligt kollegerna är det ett krav att man kan spela golf ifall man jobbar på bank, lika bra att börja då.

Heja!
Frågan är hur många av gubbarna som "kan spela" golf. Alla kan hacka fram bollfan...

Senast ändrad:
Någon som lirat på Lunds Akademiska Golfklubb och vill uttala sig? Ska lira där nästa vecka är tanken. Funderar kanske på ett medlemsskap.

Någon som lirat på Lunds Akademiska Golfklubb och vill uttala sig? Ska lira där nästa vecka är tanken. Funderar kanske på ett medlemsskap.

Var ute senast idag på Lunds akademiska faktiskt. Dock blev det bara rangen för mig, men har spelat några gånger tidigare. Tycker banan varit ok men inte mycket mer. En del rätt svåra/speciella hål om jag minns rätt. Men är den i bra skick och man kan spela för ett bra pris så tycker jag du ska köra på det!

Har du tillgång till bil? Går buss dit och man kan cykla men bil är att föredra.

Hej golfkamrater ! Jag tänkte kolla om det finns något intresse här i tråden för att åka till Torrevieja för att spela golf några dagar, datumet som gäller är 10 Augusti till 18 Augusti. Jag står för boende.

Hej golfkamrater ! Jag tänkte kolla om det finns något intresse här i tråden för att åka till Torrevieja för att spela golf några dagar, datumet som gäller är 10 Augusti till 18 Augusti. Jag står för boende.
Oj så trevligt! Ska kolla kalendern.

Har också en invite till KS om ett tag. Kommer hosta en skojtävling med mitt företag för kunder och vänner i Sthlm. Återkommer med detaljer men KSare är ju alltid välkomna!

Borde fanimig va 18plikt på att ha med sig skrikande unge på banan. Hade igår en boll bakom mig med skrikande spädbarn, fantastiskt jävla sätt att få en runda förstörd på.

Aldrig funderat på att det är en svaghet att bli störd av dylika små yttre omständigheter? Dom kan inte störa dig. Men du kan låta dom störa dig, om du vill.

Spelar på Örestad i Lomma/Bjärred. Någon annan KS:are som spelar här? Gick de första 18 för säsongen idag. Fantastiskt väder och bana.

Var ute senast idag på Lunds akademiska faktiskt. Dock blev det bara rangen för mig, men har spelat några gånger tidigare. Tycker banan varit ok men inte mycket mer. En del rätt svåra/speciella hål om jag minns rätt. Men är den i bra skick och man kan spela för ett bra pris så tycker jag du ska köra på det!

Har du tillgång till bil? Går buss dit och man kan cykla men bil är att föredra.

Tack för svaret, har varit där på och slagit lite bollar på driving rangen. Har inte tillgång till bil så tanken är att hyra skåp och cykla / ta buss dit.

Haha det fanns väl en viss mån ironi i det jag skrev baserat på de tidigare skrivna kommentarerna!
Men visst kan hålla med, 10 är kanske lite högt jag ändrar mig till 5..:cool:

Spelar på Örestad i Lomma/Bjärred. Någon annan KS:are som spelar här? Gick de första 18 för säsongen idag. Fantastiskt väder och bana.

Jag hade velat spela den banan. Det ser trevligt ut!
Har tidigare varit medlem på Barsebäck men valde annat alternativ denna säsongen då jag inte har någon att spela med. Blir mycket pengar för att spela med medlemmar man inte känner... :)

Jag hade velat spela den banan. Det ser trevligt ut!
Har tidigare varit medlem på Barsebäck men valde annat alternativ denna säsongen då jag inte har någon att spela med. Blir mycket pengar för att spela med medlemmar man inte känner... :)
Förstår det! Även om det är en fin bana så vill man förstås spela med någon man känner. Jag övertalade två vänner att byta från just Barsebäck till Örestad denna säsong och de är mycket nöjda än så länge.

Tillbaka
Topp