Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Hur funkar stickorna? Vi får dra och ranga i nästa vecka!Sweet! Jag ska ner till rangen imorgon och nöta sving ytterligare några 100 bollar tänkte jag. Sen blir det till att skaffa Golfstar, har ej det nu utan endast medlemskap i någon brevlådeklubb.
Hej KS Golfare, första posten i tråden.
Jag håller nu på att gå en nybörjargolfkurs och känner direkt att jag kommer fortsätta. Tänkte be er erfarna golfare om lite råd för att köpa klubbor.
Min situation: Jag bor nära en golfbana så kommer säkert att golfa 2 gånger i veckan, har inga ambitioner på att bli riktigt bra men det är såklart kul att bli bättre. Jag är ingen prylbög som älskar att köpa dyraste och bästa av något när jag inte har skickligheten att utnyttja de, utan jag vill mer få nått som fungerar bra för min nivå.
De alternativ jpå klubbor jag överväger nu:
Vad säger KS golfexperter? Vad är bäst? Finns det ett fjärde alternativ?
- 800kr klubbset från någon sportbutik - Kanske bara är totalt skit?
- 3000kr klubbset som dom kallar för "Nybörjarsettet" på den lokala klubben - Bruka sånna här set på golfklubben vara prisvärda?
- Begagnade klubbor - vet ej vilken prisnivå här som är rimligt
Finns prisvärda nybörjarset på Dormy. Fördelen är att de mäter upp svinghastighet etc.Hej KS Golfare, första posten i tråden.
Jag håller nu på att gå en nybörjargolfkurs och känner direkt att jag kommer fortsätta. Tänkte be er erfarna golfare om lite råd för att köpa klubbor.
Min situation: Jag bor nära en golfbana så kommer säkert att golfa 2 gånger i veckan, har inga ambitioner på att bli riktigt bra men det är såklart kul att bli bättre. Jag är ingen prylbög som älskar att köpa dyraste och bästa av något när jag inte har skickligheten att utnyttja de, utan jag vill mer få nått som fungerar bra för min nivå.
- 3000kr klubbset som dom kallar för "Nybörjarsettet" på den lokala klubben - Bruka sånna här set på golfklubben vara prisvärda?
Definitivt begagnade klubbor från ett ”riktigt” märke. Finns en grupp på Facebook, golfmarknaden köp och sälj, där man kan hitta bra grejer till vettiga priserHej KS Golfare, första posten i tråden.
Köp begagnade ifrån ngt känt märke.Hej KS Golfare, första posten i tråden.
Köp begagnade ifrån ngt känt märke.
Om du är normalbyggd så funkar ett std sett utmärkt (sedan varierar std en del mellan olika märken).
Lite generellt kan man säga att har du en snabbare sving behöver du lite hårdare skaft (finns andra variabler men förenklat nu).
187cm lång och 73kg, så skulle säga ganska normalt. Antar att min sving är långsam eftersom jag är en nybörjare. Hur viktigt är det att klubborna är exakt rätt längd? Eller är nån centimeter hit och dit inte så farligt? Tänker på lättheten att hitta begagnat.
Börja med att leta efter begagnade klubbor i std längd. Om du fastnar för golf så kan jag rek en utprovning då du kanske kan behöva lite längre än standard och kanske någon grad mer upprätt lievinkel. Beror på lite olika faktorer som tex längd, armlängd i förhållande till övriga kroppen, hur du svingar osv.187cm lång och 73kg, så skulle säga ganska normalt. Antar att min sving är långsam eftersom jag är en nybörjare. Hur viktigt är det att klubborna är exakt rätt längd? Eller är nån centimeter hit och dit inte så farligt? Tänker på lättheten att hitta begagnat.
Hahaha brukar också pegga upp med en sån där. Köpt på Tradera. Har fått några arga blickarRya Golfklubb idag![]()
![]()
åt helveteNå....... Hur går det KS golfarna?
Funkar bra tack! Gnuggar på med golfen med allt vad det innebär...... Absolut!Hur funkar stickorna? Vi får dra och ranga i nästa vecka!
Golfresa onsdag-söndag nu. Riktigt taggad!
Hur fan mår kroppen idag då? HahaBetade av 5st 18hålsrundor och en 9hålsrunda i helgen. Kunde skippt sista 9, men sjukt kul med mycket golf. Spelade ena rundan på Skaftö gk, värt ett besök.
Helt ärligt över förväntan. Det blev liksom inte värre efter tre-fyra-fem rundor än efter två tycker jag.Hur fan mår kroppen idag då? Haha
Fy fan vad sjukt..!Betade av 5st 18hålsrundor och en 9hålsrunda i helgen. Kunde skippt sista 9, men sjukt kul med mycket golf. Spelade ena rundan på Skaftö gk, värt ett besök.
Första två gick lite sisådär till och från. Hade full resdag dagen före och sov bara fyra timmar innan vi gick ut. Men resten gick bra.Fy fan vad sjukt..!
Spelade du bra?
Imponerande! Hade varit helt slut efter två stycken 18-rundorFörsta två gick lite sisådär till och från. Hade full resdag dagen före och sov bara fyra timmar innan vi gick ut. Men resten gick bra.