• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Golfare på KS

stigge

Omega
2-Faktor
Slår ett slag för 50, 54, & 58. Jag hade länge 52 och 56 men ändrade till 50, 54 och 58 för typ 5 år sedan. Tycker att det känns mycket bättre mellan 100 och 50, lättare att slå ett halvhårt (typ 75 %) slag som jag gillar med wedgen. Från 50 och in beror klubbval på känslan, dagsform, banan. Runt green gillar jag att göra med samma klubba (54) om jag inte måste floppa. I bunkern använder jag alla tre beroende på sanden och hur långt jag måste flyga.
Och ibland blir det faktiskt precis som jag tänkt. Härligt spel! :)
Gissar att en anledning kan vara att din pw ligger på 44-45g och då passar 50grader in som nästa steg. Hade pw legat på 47-48g så blir det lite för nära med 50g.
Bra uppsättning annars:)
 

Norda

Panerai
Spela PGA Sweden National idag för första gången. Riktigt jäkla trevlig bana måste jag säga. Gött att skjuta +6 från ”vit” tee också, det får man ändå vara nöjd med. Med tanke på hur lite man spelar nu för tiden... :D
AE102548-1036-4927-A88C-FDEF06FB1850.jpeg
 

Alarik

Audemars
2-Faktor
Det är väl ändå passande att vi kör lite utrustningsbilder och allmän information

Hemmaklubb:
Hills GCC

HCP:
15,8

Järn:
Mizuno JPX forged
66F37519-4142-41DC-B4D0-B32F11C7ABDC.jpeg



Wedgar:
Mizuno MP-T5, 54 respektive 60.
A1062063-9D9B-44E2-9ACE-A9F6C025AA37.jpeg


Putter:
Odyssey white hot pro 1.
D1EED956-B619-4B1E-AADF-006B150E9669.jpeg



Driver:
Mizuno MP630
84372EB9-C6B9-42E9-8B48-5D0992110DD0.jpeg


Jävlaskitsportaklubba:
Taylormade M2 4:a
31115C92-A62A-4A62-9B65-EBB5F18CB119.jpeg


Bollar:
Srixon AD333 Tour
 
Senast ändrad:

Alarik

Audemars
2-Faktor
Idag ska jag för första gången gå två 18 hålsrundor på samma dag, får se hur detta går.

Det brukar skita sig för mig men det kanske hänger ihop med att jag bär min bag också.
Mentalt trött och sedan fysiskt trött är sällan en bra kombo för mig.
Lycka till!

Idag blir det golfbil för min del uppe på Hills. Det brukar vara det enda sättet att få med dottern eftersom hon tycker det är roligare att köra än att spela.
 

Alarik

Audemars
2-Faktor
Andra rundan i rad som varit en ren katastrof.
Känns som om jag tappat tempot i min sving fullständigt och då börjar jag genast försöka anpassa detaljer vilket förvärrar.

Nä, tackar vet jag att ha synpunkter på andra framför tv:n istället. Där är jag oslagbar.
50ED531B-2F09-4ACB-A990-FAEFFA3B015D.jpeg
 

Frourez

Omega
33p för mig också idag. Sjukt besviken på närspelet och puttar. Katastrof i bunkern. Skyller också på att jag övar på bollträff på alla Par 3, dvs slå utan pegg.
 

Xandyr91

Omega
2-Faktor
På lördag blir det en runda på Vidbynäs Södra med en kollega. Spelat den två gånger nu. Klart intressant och rolig bana.
 

Norda

Panerai
Ska för första gången på flera år spela tävling på onsdag igen. En enkel singeltävling på Barsebäcks golfvecka, men ändå! Kul att plocka fram tävlingsnerven igen.

Hade varit kul att spela banan ett varv innan dess, någon skåning som är sugen på ett varv i helgen? :D
 

P-vakten

Patek
2-Faktor
idag spelades 18 hål på Djursholms GK. Dagen började fint med uppvärmning på rangen och en trevlig lunch under den gassande sommarsolen. Temperaturen på banan var strax norr om 30 gradersstrecket som trots den hittills varmaste sommaren på 150 år var i ett FANTASTISKT skick. Vi spelade elegant och hyfsat proffsigt med raka utslag och ett tight närspel. Dagens resultat:
@P-vakten 44p.
@ZQT 41p.

Vi båda klättrade ner några pinnhål i hcp tabellen efter dagens bragd, kul och välförtjänt.
 

joca

Patek
2-Faktor
idag spelades 18 hål på Djursholms GK. Dagen började fint med uppvärmning på rangen och en trevlig lunch under den gassande sommarsolen. Temperaturen på banan var strax norr om 30 gradersstrecket som trots den hittills varmaste sommaren på 150 år var i ett FANTASTISKT skick. Vi spelade elegant och hyfsat proffsigt med raka utslag och ett tight närspel. Dagens resultat:
@P-vakten 44p.
@ZQT 41p.

Vi båda klättrade ner några pinnhål i hcp tabellen efter dagens bragd, kul och välförtjänt.
Snyggt! Vad spelar ni på för hcp?
 

Size

Omega
Vad har folket för skön mallet putter att rekommendera för en som behöver all hjälp han kan få på green?
 
Topp