• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Golfare på KS

Scipio

Patek
2-Faktor
Finns det något allvarligare än golf?
Jag vet att golf kan tas på fullt allvar. För några år sedan var jag i Grekland och seglade mitt i golfsäsongen. En bekant golffamilj kunde inte fatta hur jag kunde tappa en hel golfvecka. Då förstod jag att man behöver ha distans. Ett inspel med skön bollkänsla utan hjälpmedel är värt mer än en sänkning, för mig.
 
Senast ändrad:

Hexagon

KS Picasso
2-Faktor
Det är väl en Rolex Cellini har jag för mig.

Har alltid spelat med klocka men slutade med det i år. Mest för att jag läste att de kunde minska svinghastigheten en aning och varför ge bort fart :)

GPS-klockorna är inget vidare. Kompisarna står ofta på tee och spekulerar om avståndet och det är inte ovanligt att det skiljer 10 meter eller mer jämfört med kikaren. Kommer aldrig förstå motiveringen att man ändå inte kan slå exakta avstånd? :confused:
Har jämfört min s20 med tre kikare, diffar typ på 1m till flaggan. Dock hade jag den på yards av misstag ett tag. Kunde INTE fatta varför det diffade på 10-15meter på varje hål. Började söka uppdateringar osv men hittade tillslut anledningen. Jag slår ändå inte dit den ska, men det är rätt skönt att veta om det är 62 eller 78meter, typ.
 

stigge

Omega
2-Faktor
Har inte hamnat i någon situation där jag inte kunna skjuta på hinder jag undrar över avståndet till.
Avstånd till är ganska enkelt men över kan vara svårt. Går såklart att avgöra med sunt förnuft om man har mått till mitten men vissa bunkrar kan vara lite luriga i formen.
 
Senast ändrad:
R

Red Scream

Guest
46 ut och 49 in på Salems GK idag, skön känsla med nya puttern! Stabilt spel med järnen, infanteriet. Två andra i bollen, två långtslående herrar som körde golfbil. Jag fick springa en hel del.

C6B92ECB-A0AA-4C48-A234-6BB3933E0222.jpeg

4B3A6A47-7590-4817-9AE3-BEC3F81CF7DD.jpeg

D2B78B20-21E8-4AB1-B525-BBB25EB3D186.jpeg
 

Frourez

Omega
Vilka YouTube kanaler tycker ni är bäst? Utrustning, golf tips, träning osv?
Hittade TXG som jag tycker är bra på utrustning, Mark Crossfield och meandmygolf för allt annat typ.
 

hollow123

Rolex
Sex dagars golf (range och bana) förra veckan har satt sina spår på ländryggen. Helt förstörd, kan knappt böja mig fram. FAN blir vila ett par dagar :meh:
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Alla som kommit någonstans inom en idrott vet hur mycket jobb som ligger bakom. Det är nog bara inom golfen det behövs ett träningspass för att bli bra.
 

Hoarz

Cartier
2-Faktor
Förstår inte varför du är så negativt inställd till pros. Det är väldigt välinvesterade pengar enligt min egen erfarenhet. De ser direkt vad du gör fel och vet hur du kan förbättra det. Duktiga pros ser dessutom till att inte ändra för mycket på en gång utan tar det stegvis.

Kan rekommendera Petter Jonsson i Ågesta.
 

P-vakten

Patek
2-Faktor
Då var det dags igen.

Morgonen spenderades med att på millimeterprecision krångla in två golfbagar i den lilla bilen som skulle ta oss mot dagens destination nämligen Arlandastads GK. Väl framme och slutligen utmonterade ur bilen delades det på 1 hink rangebollar och 20 minuter chip/putt. Sedan var det kaffedags och genomgång av banguiden, nya banan, för att åtminstone lyckas få så bra förutsättningar som möjligt för dagens 18 hål. Det började krokigt och elegant..................... och slutade krokigare och OELEGANTARE.
Sammanfattning av dagens runda: Bra, men ändå dåligt................
Dagens resultat:
@P-vakten: 34p.
@ZQT: 24p.

Over and out!
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Förstår inte varför du är så negativt inställd till pros. Det är väldigt välinvesterade pengar enligt min egen erfarenhet. De ser direkt vad du gör fel och vet hur du kan förbättra det. Duktiga pros ser dessutom till att inte ändra för mycket på en gång utan tar det stegvis.

Kan rekommendera Petter Jonsson i Ågesta.
Vem menar du är negativt inställd till PRO? Hoppas du inte menar mig för jag är anser att de är ovärderliga tillsammans med egen träning. Det är en självklarhet egentligen som inte behöver diskuteras.
 

Hoarz

Cartier
2-Faktor
Vem menar du är negativt inställd till PRO? Hoppas du inte menar mig för jag är anser att de är ovärderliga tillsammans med egen träning. Det är en självklarhet egentligen som inte behöver diskuteras.

Fick den uppfattningen av dina två inlägg angående pro.

En lektion gjorde mycket för mig. Sen handlar det som du säger om egen träning. Men blir svårt utan att veta hur du ska träna. :)
 
Topp