Ja, de går ju till jobbet. Vi andra till hobbyn. Jag förstår att det har med hur allvarligt man tar sin golf.Då måste de ha det trist på världens tourer...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ja, de går ju till jobbet. Vi andra till hobbyn. Jag förstår att det har med hur allvarligt man tar sin golf.Då måste de ha det trist på världens tourer...
Finns det något allvarligare än golf?Ja, de går ju till jobbet. Vi andra till hobbyn. Jag förstår att det har med hur allvarligt man tar sin golf.
Jag vet att golf kan tas på fullt allvar. För några år sedan var jag i Grekland och seglade mitt i golfsäsongen. En bekant golffamilj kunde inte fatta hur jag kunde tappa en hel golfvecka. Då förstod jag att man behöver ha distans. Ett inspel med skön bollkänsla utan hjälpmedel är värt mer än en sänkning, för mig.Finns det något allvarligare än golf?
Har jämfört min s20 med tre kikare, diffar typ på 1m till flaggan. Dock hade jag den på yards av misstag ett tag. Kunde INTE fatta varför det diffade på 10-15meter på varje hål. Började söka uppdateringar osv men hittade tillslut anledningen. Jag slår ändå inte dit den ska, men det är rätt skönt att veta om det är 62 eller 78meter, typ.Det är väl en Rolex Cellini har jag för mig.
Har alltid spelat med klocka men slutade med det i år. Mest för att jag läste att de kunde minska svinghastigheten en aning och varför ge bort fart
GPS-klockorna är inget vidare. Kompisarna står ofta på tee och spekulerar om avståndet och det är inte ovanligt att det skiljer 10 meter eller mer jämfört med kikaren. Kommer aldrig förstå motiveringen att man ändå inte kan slå exakta avstånd?![]()
Avstånd till är ganska enkelt men över kan vara svårt. Går såklart att avgöra med sunt förnuft om man har mått till mitten men vissa bunkrar kan vara lite luriga i formen.Har inte hamnat i någon situation där jag inte kunna skjuta på hinder jag undrar över avståndet till.
Banor som har färgkodade flaggor är bra. Så enkelt och fungera bra.De vanliga Garmin, TomTom och allt vad de heter. Tror en hel del hänger på att de måste gissa sig till var flaggan står och det blir problem på banor med större greener.
[...] Ett inspel med skön bollkänsla utan hjälpmedel är värt mer än en sänkning, för mig.
Förbannat bra golf på The open idag.
Morgondagen kan bli episk.
Håller med! Därför man bokar starttid 07:30 imorgon så man har dagen till att se sista rundan!![]()
Hills!Vilken bana?![]()
Grym golf på tv nu! Tiger på 3:e plats just nu!![]()
Riktigt kulGrattis Molinari!
Lägg mer tid på träning. Någon lektion av en PRO gör ingen skillnad. Ta hellre 10 lektioner med tid för egen träning däremellan. Det är viktigare än att hitta rätt PRO.Någon som kan rekommendera en PRO i Sthlmsområdet? Skulle behöva ta någon lektion, är förbaskat ojämn...
Låter rimligt, någon rekommendation av tränare i området?Riktigt kul
Lägg mer tid på träning. Någon lektion av en PRO gör ingen skillnad. Ta hellre 10 lektioner med tid för egen träning däremellan. Det är viktigare än att hitta rätt PRO.
Tyvärr inte. jag är inflyttad så jag har ingen koll i Stockholmsområdet och dessutom har jag inte spelat på flera år. Sök på golfklubbar nära dig. Alla har tillgång till en PRO. Trivs ni ihop så fortsätt, annars finns det fler.Låter rimligt, någon rekommendation av tränare i området?
DB Golf Academy på Årsta är grymma. Räddat säsongen både för mig och ett par kompisar när man inte fattar vad man gör fel. De filmar delar av lektionen med kommentatorsspår så du kan gå tillbaka och påminnas om vad ni pratat om och hur det ska se ut.Någon som kan rekommendera en PRO i Sthlmsområdet? Skulle behöva ta någon lektion, är förbaskat ojämn...
Vem menar du är negativt inställd till PRO? Hoppas du inte menar mig för jag är anser att de är ovärderliga tillsammans med egen träning. Det är en självklarhet egentligen som inte behöver diskuteras.Förstår inte varför du är så negativt inställd till pros. Det är väldigt välinvesterade pengar enligt min egen erfarenhet. De ser direkt vad du gör fel och vet hur du kan förbättra det. Duktiga pros ser dessutom till att inte ändra för mycket på en gång utan tar det stegvis.
Kan rekommendera Petter Jonsson i Ågesta.
Vem menar du är negativt inställd till PRO? Hoppas du inte menar mig för jag är anser att de är ovärderliga tillsammans med egen träning. Det är en självklarhet egentligen som inte behöver diskuteras.